Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legenda v novém: Nový Mercedes-Benz G uvidíme již v lednu. Co od něj čekat?

David Bureš
Diskuze (5)
Mercedes-Benz G stále zůstane tím robustním offroadem. Jeho útroby se ale v nové generaci výrazně promění, aby se přizpůsobil dnešním předpisům.

Automobilka Mercedes-Benz se připravuje na nástup nové generace legendární třídy G. Její premiéru některá média očekávala již v září, na frankfurtském autosalonu, tam se ale vůz neukázal. Podle posledních zpráv se novinka s interním označením W464 představí v lednu, na autosalonu v americkém Detroitu.

Nadcházející výstava NAIAS startuje 14. ledna a bude se konat až do 28. ledna. Ve stejný měsíc Mercedes podle dostupných zpráv začne přijímat objednávky na nové auto s tím, že u evropských prodejců se první exempláře novinky objeví v průběhu května 2018. První zákaznické vozy budou následovat někdy v létě.

Automobil si sice uchová charakter robustního offroadu schopného projet těžkým terénem i hranatou karoserii, jeho útroby se ale v lecčems změní. Novinka se musí přizpůsobit dnešním předpisům, kvůli čemuž dostane lepší deformační zóny i modernější agregáty.

Na první pohled tak automobil bude vypadat stejně jako dosud, ve skutečnosti ale bude kvůli lepší deformační zóně mít delší přední převis, jízdní stabilitě a vnitřnímu prostoru zase pomůže rozšíření karoserie o deset centimetrů. Nová bude i přední víceprvková náprava, zadní tuhá náprava ale bude zachována, stejně jako žebřinový podvozkový rám. Uvnitř pak očekávejme nejmodernější multimediální systém a luxusní materiály.

Z hlediska motorů se očekává použití nového řadového šestiválce, poprvé nasazeného v modernizované třídě S, nebo čtyřlitrového osmiválce známého mimo jiné ze sporťáku Mercedes-AMG GT. Některé zdroje sice hovoří o konci vrcholného šestilitrového dvanáctiválce (pro Mercedes-AMG G 65), spíše bychom ale očekávali, že tato varianta nabídku rozšíří až později. Luxusní dvanáctiválcová varianta je leckde po světě oblíbená, a tak by bylo zvláštní, kdyby se jí automobilka vzdala.

Sériová výroba G-Klasse (W464) má být zahájená na konci března 2018. Stejně jako u dosavadní generace bude probíhat v rakouské továrně Magna Steyr.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - euro89
3. 10. 2017 10:15
Re: G
Dneska uz mas na vyber bud tu zbytecne luxusni a drahou vezi G500 + AMG modely nebo naopak uplne ostrouhanou uzitkovou variantu Professional vhodnou pro armadu, lesniky, farmare, sedlaky a pod. Nic mezi tim uz na trhu neni. Me se Geländewagen vzdycky libil a uplne nejvic ve verzich 280, 300 a 320, ktere povazuju za optimalni motorizace. Nejsou tak prehnane nakladny, jako V8 a V12, ale porad je to spolehlivy benzinovy sestivalec s hezky zvukem a dostatkem vykonu, na rozdil od tech dehtovych traktoru.
Od novy generace si nic neslibuju. Bude opet zbytecne luxusni a draha a dostane jeste vic zbytecny elektroniky.
Muj tip na Mercedes G jsou modely 320 ze zacatku tisicileti. Uvnitr porad spravne hranate, ale pritom uz tak akorat luxusni, jak se na takovy auto slusi. Technika naprosto spolehliva, karoserie uz mnohem lepe odolava korozi, nez u starsich 280 a 300 a ceny jsou dnes u v prumeru 15 let starych aut na idealni hladine. Brzy zacnou opet stoupat.
Avatar - Ada je zase tady
3. 10. 2017 02:17
Záleží na motoru a převodovce
pokud do toho budou montovat muzeální typy na benzín a převodovku pro ty, co se nenaučili řídit, je celá snaha o upgrade k ničemu :no:
Avatar - Beefcake
2. 10. 2017 16:39
Krasna krabicka
to je.
2. 10. 2017 12:21
Správná cesta
Tak přesně stejnou cestou by měl jít Land Rover u nové generace Defenderu. Jestli u ní zruší podvozkový rám, tak je to v pr... :-O
Avatar - maxi!
2. 10. 2017 12:03
G
G je fajn auto, ale v tej predrazenej luxusnej verzii pre normalneho cloveka nema velky zmysel.... straca to vyhody terenneho priblizovadla, ergonomia a vyuzitie priestoru nedava vela prijemnych moznosti a uz aj zla image je na obtiaz.
A tak som zvedavy, co pride nove. :-!