Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Crafter přichází na český trh. Co nová velká dodávka nabízí?

David Bureš
Diskuze (23)
Zájemci o nového craftera si mohou vybírat z pohonu předních, zadních i všech kol. Vedle manuálu je k dispozici i osmistupňový automat.

Volkswagen Užitkové vozy tento týden zahájil prodej nového modelu Crafter na českém trhu. Ceny aktuálně dostupných verzí startují na částce 645.748 korun bez DPH za skříňovou dodávku se středním rozvorem a turbodieselem 2.0 TDI (75 kW) pod kapotou.

Stejně jako předchůdce i nový crafter nabízí širokou nabídku provedení, která cílí na různou klientelu. Celkem je k dispozici 39 variant. Vedle skříňového vozu a kombi je vůz dostupný také jako podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou, a to s nástavbou, nebo bez ní. Vybírat lze i ze tří různých délek a třech různých výšek.V závislosti na druhu pohonu a celkové hmotnosti je crafter vybaven jednoduchou, nebo dvojitou montáží pneumatik na zadní nápravě.

Nabídka motorů stojí na turbodieselu 2.0 TDI rodiny EA 288 Nutz, který je uložen vpředu napříč. V závislosti na zvolené verzi může být nový Crafter vybaven pohonem předních, zadních nebo všech kol, který je tvořen mezinápravovou spojkou Haldex. Zákazník má navíc u všech verzí poháněcího ústrojí na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Ta je přitom hned osmistupňová, s hydrodynamickým měničem momentu.

Při vývoji největší dodávky v nabídce Volkswagenu se myslelo hlavně na její užitné vlastnosti, a to s ohledem na převoz europalet a pojízdných kontejnerů. Nový Crafter s pohonem předních kol tak poskytuje objem nákladového prostoru až 18,4 m3 a maximální výšku nákladového prostoru 2196 mm. Přitom nabízí šířku nákladového prostoru mezi podběhy kol 1380 mm a maximální délku nákladového prostoru 4.855 mm, čímž překonává konkurenci.

Nezapomnělo se ale ani na komfort pro posádku. Řidič tak má k dispozici množství odkládacích prostorů pro uložení mobilního telefonu, skeneru balíků, laptopu, tabletu, ale i přihrádky pro skládací metr, kapesní svítilnu či pracovní rukavice. Sedět pak může v sedadle ergoComfort s možností nastavení polohy ve čtrnácti směrech včetně elektrického seřizování polohy bederní opěrky.

Jestliže předchozí crafter byl sourozencem Mercedesu Sprinter, novinku si Volkswagen vyvinul sám. Na stejném základu nicméně vznikl i model MAN TGE. Automobil se vyrábí v Polsku, a to v nově vybudované továrně Wrzesnia.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - wakantanka
15. 4. 2017 20:51
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Nekúmal som zmluvu, auto tejto kategórie u mňa nepochodí, moc malé >:D Ale je dosť možné že mi u MB predajca kecal, že je všetko v cene. Hádať sa nebudem >:D
15. 4. 2017 12:10
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Mechy můžeš objednat dvojmo z výroby. bud se samovyvažováním, což máme my. Nebo s nastavitelným odfukem/dofukem. Ale tam byl šílenný doplatek. Komersii, to mi něco říká... No my kupujeme všechny dodávky v Německu, protože jsme v ČR nenarazili na vhodnou nabídku a hlavně některé prvky výbavy nejdou v ČR objednat, nebo jdou ale stojí těžký prachy. Daily v Německu má navíc trochu jinou standardní výbavu, bohatší a přitom za lepší peníze, bo dávají větší slevu :-)
Avatar - speedfred
15. 4. 2017 10:40
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Ja som auto kupoval v Komersia Auto a tam mi dorábali mechy v autor. servise. Ide o to aby to vypadalo aspoň na "oko" v poriadku. Deje sa to ale málo.
Mechy mali od výroby samoniveláciu,alebo sa to dofukovalo manuálne?
15. 4. 2017 10:25
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Daily s dvojmontáží máme jenom jednu a to kvůli tomu, že ji vědomě přetěžujeme, nicméně jen papírově. Vzali jsme maxi objem ložné plochy ale pětitunku a tu jsme papírově snížili na 3,5 tuny. Navíc nejezdí nijak extra z města, takže nemáme strach ze zvážení. Je to ale model před tímhle novým, takže není tak pohodlná jako nové Dailyny.

Ono abych to ještě celé nějak dovysvětlil, původně jsme chtěli po LTéčkách najet právě na Craftery, ale i po ne zrovna dobrých zkušenostech a i co jsme četli recenze nebo víme od konkurenčních dopravců, tak MB a VW prostě ne. JE pravda, že co máme auta s objemem ložný plochy pod 12m3 cca, tak to máme Fiaty, tam je Dailyna poměrně zbytečně robustní...

Koukám, že tu řešíte i měchy. Tak tuhle blbost jsme na jedný Daylině udělali taky. Ono je totiž velkey rozdíl, jestli toe na auto dodělaný, stejně jako pakárna dopřidávat pera navíc, nebo jestli je to z výroby. Na nových Daylinách s automaty máme z výroby i měchy. Pravda, cena už atakovala Sprinterovu cenu, ale v základu >:D Takže máme sice itala, co není tak prestižní jako němec, nicméně máme nižší náklady, mnohem robustnější auto a hlavně nehnije. Spriner hnije už po 2 letech :/ A pokud má firma šlapat, je nám asi i jedno, na čem jezdíme, hlavně že jsou levné náklady a pořizovací cena je ok. Tak i tak máme o novýho craftíka zájem na půjčení. A sice by nahradil dosluhující LTéčko. Samozřejmě v L2H2. Nic většího co nemá rám, tj. Daily už bychom od jiny značky než iveco stopro nevzali...

A jinak ještě ke km, máme tu dva staříky, Daily 2010 a Daily 2012. 2010 nalítáno 650000 cca, motor OK, však je to třílitr :-) ale nová převodovka na 400000 km. Jelikož do roku 2011 monotovali převodovky z 2.8miček a ten výrazně silnější 3litr převodovky doslova trhal. 2012ka má najeto 512000 a půjde už do světa. Nicméně je taky ok, opravovaná po čelní nehodě ale mírné a taky cajk.

BTW když jsme u Ivec, máte někdo zkušenosti se Stratos Auto z HK?
14. 4. 2017 22:19
Re: Kdo vlastně kupuje Craftery?
Co je to pro dodávku 160 tis km? To stihneme najet za 2 - 3 roky. U dodávky počítám výdrž minimálně 300 000 km. Taky se mrkni na co se ta záruka vztahuje. Je to takové pozlátko, které možná někoho přesvědčí.