Nový Volkswagen Crafter přichází na český trh. Co nová velká dodávka nabízí?
Volkswagen Užitkové vozy tento týden zahájil prodej nového modelu Crafter na českém trhu. Ceny aktuálně dostupných verzí startují na částce 645.748 korun bez DPH za skříňovou dodávku se středním rozvorem a turbodieselem 2.0 TDI (75 kW) pod kapotou.
Stejně jako předchůdce i nový crafter nabízí širokou nabídku provedení, která cílí na různou klientelu. Celkem je k dispozici 39 variant. Vedle skříňového vozu a kombi je vůz dostupný také jako podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou, a to s nástavbou, nebo bez ní. Vybírat lze i ze tří různých délek a třech různých výšek.V závislosti na druhu pohonu a celkové hmotnosti je crafter vybaven jednoduchou, nebo dvojitou montáží pneumatik na zadní nápravě.
Nabídka motorů stojí na turbodieselu 2.0 TDI rodiny EA 288 Nutz, který je uložen vpředu napříč. V závislosti na zvolené verzi může být nový Crafter vybaven pohonem předních, zadních nebo všech kol, který je tvořen mezinápravovou spojkou Haldex. Zákazník má navíc u všech verzí poháněcího ústrojí na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Ta je přitom hned osmistupňová, s hydrodynamickým měničem momentu.
Při vývoji největší dodávky v nabídce Volkswagenu se myslelo hlavně na její užitné vlastnosti, a to s ohledem na převoz europalet a pojízdných kontejnerů. Nový Crafter s pohonem předních kol tak poskytuje objem nákladového prostoru až 18,4 m3 a maximální výšku nákladového prostoru 2196 mm. Přitom nabízí šířku nákladového prostoru mezi podběhy kol 1380 mm a maximální délku nákladového prostoru 4.855 mm, čímž překonává konkurenci.
Nezapomnělo se ale ani na komfort pro posádku. Řidič tak má k dispozici množství odkládacích prostorů pro uložení mobilního telefonu, skeneru balíků, laptopu, tabletu, ale i přihrádky pro skládací metr, kapesní svítilnu či pracovní rukavice. Sedět pak může v sedadle ergoComfort s možností nastavení polohy ve čtrnácti směrech včetně elektrického seřizování polohy bederní opěrky.
Jestliže předchozí crafter byl sourozencem Mercedesu Sprinter, novinku si Volkswagen vyvinul sám. Na stejném základu nicméně vznikl i model MAN TGE. Automobil se vyrábí v Polsku, a to v nově vybudované továrně Wrzesnia.