Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Crafter: Nová velká dodávka se představuje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 7. 2016
7
37
Zobrazit náhledy (7)
Volkswagen Crafter Volkswagen Crafter
Volkswagen po nedávno publikovaných teaserech uvolnil první oficiální snímky nového užitkového Crafteru.

První generaci Crafteru nahrazuje po deseti letech druhá, vyvíjená samostatně a nikoli spolu s Mercedesem. Má uhlazený design se součinitelem odporu vzduchu 0,33. Tvary vycházejí ze současných osobních volkswagenů. Nabídne čtyři základní modely, tři délky a v případě uzavřených variant tři verze výšky střechy. Nesmí chybět možnosti pohonu předních, zadních i všech kol, přímo řazené i samočinné převodovky.

Portfolio je opravdu široké, jak se na správné užitkové auto sluší a patří. Musí vyhovět širokému spektru klientů a přizpůsobit se jim. Včetně verzí s celkovou hmotností nad 3,5 tuny, na které už řidič potřebuje oprávnění skupiny C. Pod kapotou najdeme čtyřválec typu EA 288 Nutz. Přeplňovaný vznětový 2.0 TDI bude k mání ve čtyřech výkonových variantách: 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jediným turbem, nejostřejší biturbo dává 130 kW (177 k). Zážehové motory se zde nevyskytují, všechny agregáty pochopitelně splňují normu Euro 6.

Nový Crafter dostal elektromechanický posilovač řízení, ESP s elektronickou stabilizaci přívěsu, adaptivní tempomat se samočinným udržováním odstupu od vpředu jedoucího vozidla a multikolizní brzdu, která zmírní následky nehody, asistent pro jízdu v bočním větru (na přání), parkovací senzory, zadní kameru a pomocníka pro vyjíždění z místa, případně přední LED, ty mohou být i natáčecí a automatické. V základní výbavě najdeme pochopitelně dále nezbytné airbagy, konkrétně čelní, boční a hlavové.

Automobilka slibuje redukci servisních nákladů i výbornou manévrovatelnost nehledě k množství nákladu „na palubě“. Nový Crafter se bude vyrábět znovu v Polsku, ale nikoli v Poznani-Antoninku. Místem vzniku se stane město Wrzesnia, kde VW postavil továrnu pouze pro něj. Areál zabírá plochu 220 hektarů, tedy cca 300 fotbalových hřišť a pro zajištění plné kapacity produkce bude potřeba zaměstnat 3.000 lidí jen v závodě, o subdodavatelích nemluvě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Konkurencia od Hyundai
| 29. 7. 2016
vím o tom, drahé a malá nabídka motorů, dobrý je ale objem motoru 2,5 ltr.
Avatar - WinDiesel
Konkurencia od Hyundai
| 29. 7. 2016
Nevím nevím, Ford byl 20 let č. 1 na českém trhu a teď je 2-3. To spíš Sprinter prodává více než před lety.
Avatar - WinDiesel
vela popisaneho, ale zaklad som sa nedozvedel...
| 29. 7. 2016
Zbožné přání. Mergl měl v předchůdci V-class 6-válec a teď končí na 4-válci 150 kW. 6-válce kupuje hrozně málo lidí. Ford kvůli tomu přestal v Transitu nabízet I5 s 200 k a teď je pouze v nabídce Rangeru (podobně jako V6 v Amaroku).
Paradox - v USA se nabízí Transit s benzínovým motorem a dieselem právě pouze I5 200 k.
Avatar - WinDiesel
Ó JAKÁ TO .... NUDA
| 29. 7. 2016
A co Antos se 4-válcem OM934?
Konkurencia od Hyundai
| 29. 7. 2016
V provozu jsem ještě neviděl, ale co jsem se díval do ceníku, tak ani není důvod o tom uvažovat. Hyundai ma velmi omezené možnosti konfigurovatelnosti, což je u užitkáče vcelku základ a ceny postavené výš než zavedená italská a francouzská konkurence. Sprinter a Crafter je sice dražší, ale zase umějí udělat téměř cokoli. Nicméně v poslední době vidím v okolí odklon od MB právě k Fordu, italům a francouzům. Většinu lidí nebaví vysolit za dodávku o čtvrt mega více a pak řešit vysypanej motor na 100k km a podobné "milé" závady.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku