Volkswagen Crafter: Nová velká dodávka se představuje
První generaci Crafteru nahrazuje po deseti letech druhá, vyvíjená samostatně a nikoli spolu s Mercedesem. Má uhlazený design se součinitelem odporu vzduchu 0,33. Tvary vycházejí ze současných osobních volkswagenů. Nabídne čtyři základní modely, tři délky a v případě uzavřených variant tři verze výšky střechy. Nesmí chybět možnosti pohonu předních, zadních i všech kol, přímo řazené i samočinné převodovky.
Portfolio je opravdu široké, jak se na správné užitkové auto sluší a patří. Musí vyhovět širokému spektru klientů a přizpůsobit se jim. Včetně verzí s celkovou hmotností nad 3,5 tuny, na které už řidič potřebuje oprávnění skupiny C. Pod kapotou najdeme čtyřválec typu EA 288 Nutz. Přeplňovaný vznětový 2.0 TDI bude k mání ve čtyřech výkonových variantách: 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jediným turbem, nejostřejší biturbo dává 130 kW (177 k). Zážehové motory se zde nevyskytují, všechny agregáty pochopitelně splňují normu Euro 6.
Nový Crafter dostal elektromechanický posilovač řízení, ESP s elektronickou stabilizaci přívěsu, adaptivní tempomat se samočinným udržováním odstupu od vpředu jedoucího vozidla a multikolizní brzdu, která zmírní následky nehody, asistent pro jízdu v bočním větru (na přání), parkovací senzory, zadní kameru a pomocníka pro vyjíždění z místa, případně přední LED, ty mohou být i natáčecí a automatické. V základní výbavě najdeme pochopitelně dále nezbytné airbagy, konkrétně čelní, boční a hlavové.
Automobilka slibuje redukci servisních nákladů i výbornou manévrovatelnost nehledě k množství nákladu „na palubě“. Nový Crafter se bude vyrábět znovu v Polsku, ale nikoli v Poznani-Antoninku. Místem vzniku se stane město Wrzesnia, kde VW postavil továrnu pouze pro něj. Areál zabírá plochu 220 hektarů, tedy cca 300 fotbalových hřišť a pro zajištění plné kapacity produkce bude potřeba zaměstnat 3.000 lidí jen v závodě, o subdodavatelích nemluvě.