Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Passat

Tomáš Zajíček
Největší Volkswagen se tradičně jmenuje Passat. Jeho čtvrtá generace zcela překonává starý model jak v designu, tak v technice. Oproti třetí generaci jako by snad ani nešlo o přímého nástupce. Starý model by se dal charakterizovat jako "suchý a...

Má velmi povedený design (součinitel odporu vzduchu jen cx=0,27-0,29) s lehce sportovním nádechem, dobrou výbavu v základní verzi, obsahující: airbag řidiče i spolujezdce, ABS, EDS (od 110kW), el. ovládaná zrcátka, el. ovládání předních oken, třetí brzdové světlo, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zeleně tónovaná skla, centrální zamykání, imobolizér.

Interiér je tradičně prostorný a poskytuje dostatek místa jak ve předu, tak vzadu. Použité plasty na přístrojové desce jsou nejvyšší kvality a interiér celkovým zpracováním konkuruje i podstatně dražším koncernovým vozům Audi.

Podvozková plošina Passatu je použita i u nového Audi A6 z čehož plyne uložení motorů podél. Toto uspořádání ještě nikdy nebylo u Passatu použito. Za zmínku stojí progresivní konstrukce př. nápravy, která obsahuje čtyřprvkové závěsy kol, které pomáhají eliminovat přenos rušivých efektů od motoru do řízení.

Jako základní pohonná jednotka slouží v novém Passatu celohliníkový čtyřválec 1,6/74 kW známý i z naší Octavie. Následuje dvacetiventilový čtyřválec1,8/92 kW a tentýž v provedení turbo 110 kW. Přes dva litry objemu se dostaly dva motory: pětiválec 2,3/110 kW a špičkový pětiventilový šestiválec 2,8/142 kW. Tento motor se však dodává jen s podvozkem Syncro - 4x4. Pro vyznavače dieselů jsou připraveny zatím dva přímovstřikové motory TDI o stejném objemu 1,9 l, ale s různým výkonem: 66 a 81 kW. Připravuje se však TDI šestiválec s výkonem 110 kW.

Důkazem dobrého rozjezdu prodeje této novinky je druhé místo v prodeji na německém trhu v minulém měsíci (9/97). Nezbývá než popřát novému Passatu stejně úspěšnou "kariéru", jako zažily jeho předchozí generace.

Motor1,61,8 5V1,8 5V T
Počet válců444
Zdvihový objem (cm3)159517811781
Výkon při otáčkách (kW/ot..)74/530092/5800110/5700
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.)140/3800168/3500210/1750
Nejvyšší rychlost (km/hod.)192206223
Spotřeba kombinace (l/100 km)8,08,67,9

Motor2,32,81,9 TDI
Počet válců564
Zdvihový objem (cm3)232727711896
Výkon při otáčkách (kW/ot..)110/6000142/600081/4150
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.)205/3200280/3200235/1900
Nejvyšší rychlost (km/hod.)220238196
Spotřeba kombinace (l/100 km)9,510,55,3

Modelmotorvýkon v kWpřevodovkacena v Kč
Základní výbava
 1,6745 M588 700,-
 1,8 5V925 M624 100,-
 1,8 5V924 A676 700,-
 1,8 5VT1105 M653 600,-
 1,8 5V T1105 A TIP728 300,-
 2,3 VR51105 M666 600,-
 2,3 VR51105 A TIP741 200,-
Comfortline:
 1,6745 M607 425,-
 1,8 5V925 M642 825,-
 1,8 5V924 A695 425,-
 1,8 5V T1105 M672 325,-
 1,8 5V T1105 A TIP747 025,-
 2,3 VR51105 M682 325,-
 2,3 VR51105 A TIP759 925,-
Trendline
 1,6745 M615 450,-
 1,8 5V925 M650 850,-
 1,8 5V924 A703 450,-
 1,8 5V T1105 M680 350,-
 1,8 5V T1105 A TIP755 050,-
 2,3 VR51105 M693 350,-
 2,3 VR51105 A TIP767 950,-
Dieselové motory
Základní model:
 1,9 TDI815 M649 000,-
 1,9 TDI814 A701 700,-
Comfortline:
 1,9 TDI815 M667 725,-
 1,9 TDI814 A720 425,-
Trendline:
 1,9 TDI815 M675 750,-
 1,9 TDI814 A728 450,-
Modely SYNCRO
V6 Comfortline
 2,8 V61425 M831 500,-
 2,8 V61425 A TIP901 800,-
V6 Trendline:
 2,8 V61425 M859 587,-
 2,8 V61425 A TIP909 825,-
V6 Highline:
 2,8 V61425 M859 587,-
 2,8 V61425 A TIP929 887,-

Tomáš Zajíček