Nový VW Passat
Má velmi povedený design (součinitel odporu vzduchu jen cx=0,27-0,29) s lehce sportovním nádechem, dobrou výbavu v základní verzi, obsahující: airbag řidiče i spolujezdce, ABS, EDS (od 110kW), el. ovládaná zrcátka, el. ovládání předních oken, třetí brzdové světlo, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zeleně tónovaná skla, centrální zamykání, imobolizér.
Interiér je tradičně prostorný a poskytuje dostatek místa jak ve předu, tak vzadu. Použité plasty na přístrojové desce jsou nejvyšší kvality a interiér celkovým zpracováním konkuruje i podstatně dražším koncernovým vozům Audi.
Podvozková plošina Passatu je použita i u nového Audi A6 z čehož plyne uložení motorů podél. Toto uspořádání ještě nikdy nebylo u Passatu použito. Za zmínku stojí progresivní konstrukce př. nápravy, která obsahuje čtyřprvkové závěsy kol, které pomáhají eliminovat přenos rušivých efektů od motoru do řízení.
Jako základní pohonná jednotka slouží v novém Passatu celohliníkový čtyřválec 1,6/74 kW známý i z naší Octavie. Následuje dvacetiventilový čtyřválec1,8/92 kW a tentýž v provedení turbo 110 kW. Přes dva litry objemu se dostaly dva motory: pětiválec 2,3/110 kW a špičkový pětiventilový šestiválec 2,8/142 kW. Tento motor se však dodává jen s podvozkem Syncro - 4x4. Pro vyznavače dieselů jsou připraveny zatím dva přímovstřikové motory TDI o stejném objemu 1,9 l, ale s různým výkonem: 66 a 81 kW. Připravuje se však TDI šestiválec s výkonem 110 kW.
Důkazem dobrého rozjezdu prodeje této novinky je druhé místo v prodeji na německém trhu v minulém měsíci (9/97). Nezbývá než popřát novému Passatu stejně úspěšnou "kariéru", jako zažily jeho předchozí generace.
Motor | 1,6 | 1,8 5V | 1,8 5V T |
Počet válců | 4 | 4 | 4 |
Zdvihový objem (cm3) | 1595 | 1781 | 1781 |
Výkon při otáčkách (kW/ot..) | 74/5300 | 92/5800 | 110/5700 |
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.) | 140/3800 | 168/3500 | 210/1750 |
Nejvyšší rychlost (km/hod.) | 192 | 206 | 223 |
Spotřeba kombinace (l/100 km) | 8,0 | 8,6 | 7,9 |
Motor | 2,3 | 2,8 | 1,9 TDI |
Počet válců | 5 | 6 | 4 |
Zdvihový objem (cm3) | 2327 | 2771 | 1896 |
Výkon při otáčkách (kW/ot..) | 110/6000 | 142/6000 | 81/4150 |
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.) | 205/3200 | 280/3200 | 235/1900 |
Nejvyšší rychlost (km/hod.) | 220 | 238 | 196 |
Spotřeba kombinace (l/100 km) | 9,5 | 10,5 | 5,3 |
Model | motor | výkon v kW | převodovka | cena v Kč |
Základní výbava | ||||
1,6 | 74 | 5 M | 588 700,- | |
1,8 5V | 92 | 5 M | 624 100,- | |
1,8 5V | 92 | 4 A | 676 700,- | |
1,8 5VT | 110 | 5 M | 653 600,- | |
1,8 5V T | 110 | 5 A TIP | 728 300,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 M | 666 600,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 A TIP | 741 200,- | |
Comfortline: | ||||
1,6 | 74 | 5 M | 607 425,- | |
1,8 5V | 92 | 5 M | 642 825,- | |
1,8 5V | 92 | 4 A | 695 425,- | |
1,8 5V T | 110 | 5 M | 672 325,- | |
1,8 5V T | 110 | 5 A TIP | 747 025,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 M | 682 325,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 A TIP | 759 925,- | |
Trendline | ||||
1,6 | 74 | 5 M | 615 450,- | |
1,8 5V | 92 | 5 M | 650 850,- | |
1,8 5V | 92 | 4 A | 703 450,- | |
1,8 5V T | 110 | 5 M | 680 350,- | |
1,8 5V T | 110 | 5 A TIP | 755 050,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 M | 693 350,- | |
2,3 VR5 | 110 | 5 A TIP | 767 950,- | |
Dieselové motory | ||||
Základní model: | ||||
1,9 TDI | 81 | 5 M | 649 000,- | |
1,9 TDI | 81 | 4 A | 701 700,- | |
Comfortline: | ||||
1,9 TDI | 81 | 5 M | 667 725,- | |
1,9 TDI | 81 | 4 A | 720 425,- | |
Trendline: | ||||
1,9 TDI | 81 | 5 M | 675 750,- | |
1,9 TDI | 81 | 4 A | 728 450,- | |
Modely SYNCRO | ||||
V6 Comfortline | ||||
2,8 V6 | 142 | 5 M | 831 500,- | |
2,8 V6 | 142 | 5 A TIP | 901 800,- | |
V6 Trendline: | ||||
2,8 V6 | 142 | 5 M | 859 587,- | |
2,8 V6 | 142 | 5 A TIP | 909 825,- | |
V6 Highline: | ||||
2,8 V6 | 142 | 5 M | 859 587,- | |
2,8 V6 | 142 | 5 A TIP | 929 887,- |