Největší Volkswagen se tradičně jmenuje Passat. Jeho čtvrtá generace zcela překonává starý model jak v designu, tak v technice. Oproti třetí generaci jako by snad ani nešlo o přímého nástupce. Starý model by se dal charakterizovat jako "suchý a nezáživný", naopak nový Passat je z úplně jiného těsta.

Má velmi povedený design (součinitel odporu vzduchu jen cx=0,27-0,29) s lehce sportovním nádechem, dobrou výbavu v základní verzi, obsahující: airbag řidiče i spolujezdce, ABS, EDS (od 110kW), el. ovládaná zrcátka, el. ovládání předních oken, třetí brzdové světlo, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zeleně tónovaná skla, centrální zamykání, imobolizér.

Interiér je tradičně prostorný a poskytuje dostatek místa jak ve předu, tak vzadu. Použité plasty na přístrojové desce jsou nejvyšší kvality a interiér celkovým zpracováním konkuruje i podstatně dražším koncernovým vozům Audi.

Podvozková plošina Passatu je použita i u nového Audi A6 z čehož plyne uložení motorů podél. Toto uspořádání ještě nikdy nebylo u Passatu použito. Za zmínku stojí progresivní konstrukce př. nápravy, která obsahuje čtyřprvkové závěsy kol, které pomáhají eliminovat přenos rušivých efektů od motoru do řízení.

Jako základní pohonná jednotka slouží v novém Passatu celohliníkový čtyřválec 1,6/74 kW známý i z naší Octavie. Následuje dvacetiventilový čtyřválec1,8/92 kW a tentýž v provedení turbo 110 kW. Přes dva litry objemu se dostaly dva motory: pětiválec 2,3/110 kW a špičkový pětiventilový šestiválec 2,8/142 kW. Tento motor se však dodává jen s podvozkem Syncro - 4x4. Pro vyznavače dieselů jsou připraveny zatím dva přímovstřikové motory TDI o stejném objemu 1,9 l, ale s různým výkonem: 66 a 81 kW. Připravuje se však TDI šestiválec s výkonem 110 kW.

Důkazem dobrého rozjezdu prodeje této novinky je druhé místo v prodeji na německém trhu v minulém měsíci (9/97). Nezbývá než popřát novému Passatu stejně úspěšnou "kariéru", jako zažily jeho předchozí generace.

Motor1,61,8 5V1,8 5V T
Počet válců444
Zdvihový objem (cm3)159517811781
Výkon při otáčkách (kW/ot..)74/530092/5800110/5700
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.)140/3800168/3500210/1750
Nejvyšší rychlost (km/hod.)192206223
Spotřeba kombinace (l/100 km)8,08,67,9
Motor2,32,81,9 TDI
Počet válců564
Zdvihový objem (cm3)232727711896
Výkon při otáčkách (kW/ot..)110/6000142/600081/4150
Toč. Moment při otáčkách (N.m/ot.)205/3200280/3200235/1900
Nejvyšší rychlost (km/hod.)220238196
Spotřeba kombinace (l/100 km)9,510,55,3
Modelmotorvýkon v kWpřevodovkacena v Kč
Základní výbava
 1,6745 M588 700,-
 1,8 5V925 M624 100,-
 1,8 5V924 A676 700,-
 1,8 5VT1105 M653 600,-
 1,8 5V T1105 A TIP728 300,-
 2,3 VR51105 M666 600,-
 2,3 VR51105 A TIP741 200,-
Comfortline:
 1,6745 M607 425,-
 1,8 5V925 M642 825,-
 1,8 5V924 A695 425,-
 1,8 5V T1105 M672 325,-
 1,8 5V T1105 A TIP747 025,-
 2,3 VR51105 M682 325,-
 2,3 VR51105 A TIP759 925,-
Trendline
 1,6745 M615 450,-
 1,8 5V925 M650 850,-
 1,8 5V924 A703 450,-
 1,8 5V T1105 M680 350,-
 1,8 5V T1105 A TIP755 050,-
 2,3 VR51105 M693 350,-
 2,3 VR51105 A TIP767 950,-
Dieselové motory
Základní model:
 1,9 TDI815 M649 000,-
 1,9 TDI814 A701 700,-
Comfortline:
 1,9 TDI815 M667 725,-
 1,9 TDI814 A720 425,-
Trendline:
 1,9 TDI815 M675 750,-
 1,9 TDI814 A728 450,-
Modely SYNCRO
V6 Comfortline
 2,8 V61425 M831 500,-
 2,8 V61425 A TIP901 800,-
V6 Trendline:
 2,8 V61425 M859 587,-
 2,8 V61425 A TIP909 825,-
V6 Highline:
 2,8 V61425 M859 587,-
 2,8 V61425 A TIP929 887,-
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…