Okuyama Kode57: Když má Ferrari japonské kořeny

 

Designér Ken Okuyama představil v kalifornském Monterey svou poslední kreaci. Ferrari nepřipomíná náhodou...

Monterey Car Week není jen o veteránech. Na několika prestižních přehlídkách se představují i moderní vozy. Zatím studie. S jednou takovou přispěchal designér Kiyoyuki „Ken“ Okuyama. Japonský průmyslový návrhář je v automobilovém světě známý dostatečně, vždyť stál za tvary Ferrari Enzo a unikátního P4/5 pro Jamese Glickenhause! Není tedy úplnou náhodou, že kreace nazvaná Kode57 vozy italské značky připomíná.

A nejen rudou barvou, ale hlavně svými tvary, je v nich patrná značná návaznost na koncept Pininfarina Rossa. Dvoumístný speedster s jednoduchým, až minimalistickým kokpitem a karbonovou karoserií se rovněž jasně odkazuje na druhou polovinu 50. let minulého věku, právě tady hledal Okuyama svou inspiraci. Nejen u Ferrari a jeho původní Testa Rossy 250, ale i u Jaguaru s XKSS. Všimněte si klasického větrného štítku místo čelního skla a bočních oken.

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec je umístěn sice vpředu, ale až za nápravou. Otevřený supersport má tak opravdu dlouhatánskou kapotu. Motor dává 620 koní (456 kW) a 607 N.m přenáší šestistupňová polosamočinná převodovka. Ústrojí pochází z Maranella, odkud vzešel také podvozek. Ten ale nese pomyslný štítek Novitec Rosso, italská automobilka s ním přímo nemá nic společného a použití jejího jména by Okuyamu určitě stálo nějaké peníze... Šasi je plně nastavitelné, se světlostí jde hýbat až o 45 mm. V záloze má navíc japonský umělec motor vyladěný znovu Novitecem na 516 kW (702 k) a 641 N.m.

Jinak se jedná o veskrze moderní studii s patřičným důrazem na aerodynamiku. To dokazuje spousta chladicích otvorů vpředu, na bocích i vzadu, kde trůní ještě mohutný difuzor. Retro jsou pro změnu dále zadní kulatá světla... Vše udržet pod kontrolou při jízdě pomáhá sada lepivých gum Pirelli P Zero, abychom se z Itálie nevzdálili. Pneumatiky jsou obuty na nádherných kolech s průměrem 21, respektive 22 palců. Stroj váží 1630 kg.

Okuyama doufá, že jeho auto, které debutovalo na Quail - A Motorsports Gathering, vzbudí dostatečný zájem mezi sběrateli rarit. Zatím existuje v jediném exempláři, pokud po něm však někdo zatouží a sejde se dostatečný obnos na zálohách, jistě jich nebude problém postavit více.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jasné slovo Martina Čabana: Český Babylon Jasné slovo Martina Čabana: Český Babylon

Čím zhřešily české politické špičky nevíme, ale trest na…

ČSSD rozhodla, že obnoví jednání s hnutím ANO o vládě ČSSD rozhodla, že obnoví jednání s hnutím ANO o vládě

Sociální demokraté podle informací z odpoledního…

Zotavení kryptoměn? Jejich kurzy vzrostly až o desítky procent Zotavení kryptoměn? Jejich kurzy vzrostly až o desítky procent

Ceny kryptoměn zaznamenaly po delší době výrazný nárůst.…

Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace Orbán nehodlá Sorosovi dopřát klid ani po odchodu jeho nadace

Maďarský premiér Viktor Orbán uvedl, že boj proti…

 
Zdroj: Motor1, Carscoops, Wikipedia

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

 



Ikonické Ferrari 250 GTO se vrátí do produkce, naznačil Marchionne Ikonické Ferrari 250 GTO se vrátí do produkce, naznačil Marchionne

Vlastníky limitovaného počtu vozů 250 GTO jsou dnes…

Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si? Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?

Ferrari 250 GTO patří k automobilům, které si dnes může…

 



 
Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?

Dnes 17:56

Nová metodika měření nám v příštích měsících udělá v motorech pěkný guláš. Jednou z chystaných inovací je i tato třináctistovka.




Blesk.cz

„Prostě nemaká“. ODS tepe hejtmanku Jermanovou, že nechodí do práce

„Prostě nemaká“. ODS tepe hejtmanku Jermanovou, že…

Opoziční ODS kritizuje středočeskou hejtmanku Jaroslavu Pokornou Jermanovou (ANO) za neúčast na jednáních…

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému Martínkovi (7) hrozí, že ho „zaroste“

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému…

Martínek (7) nechodí do školy, učí se doma. Má totiž vrozené genetické onemocnění kůže, která roste mnohem…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rychlý kurt, míče letí. Kdo to první spustí, vyhraje, říká Kvitová

Rychlý kurt, míče letí. Kdo to první spustí,…

V sobotu v pravé poledne otevře Petra Kvitová semifinále Fed Cupu na stuttgartské antuce. Cíl má jasný: urvat…

 

Reflex.cz

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…

Karel Steigerwald: Vítězný únor podruhé, trapná a ponižující fraška

Karel Steigerwald: Vítězný únor podruhé, trapná a…

Tak prý ČSSD dostala vnitro a kývne za to na trestně stíhaného agenta StB v roli předsedy vlády. Radovat by se…