reklama


Okuyama Kode57: Když má Ferrari japonské kořeny

 

Designér Ken Okuyama představil v kalifornském Monterey svou poslední kreaci. Ferrari nepřipomíná náhodou...

Monterey Car Week není jen o veteránech. Na několika prestižních přehlídkách se představují i moderní vozy. Zatím studie. S jednou takovou přispěchal designér Kiyoyuki „Ken“ Okuyama. Japonský průmyslový návrhář je v automobilovém světě známý dostatečně, vždyť stál za tvary Ferrari Enzo a unikátního P4/5 pro Jamese Glickenhause! Není tedy úplnou náhodou, že kreace nazvaná Kode57 vozy italské značky připomíná.

A nejen rudou barvou, ale hlavně svými tvary, je v nich patrná značná návaznost na koncept Pininfarina Rossa. Dvoumístný speedster s jednoduchým, až minimalistickým kokpitem a karbonovou karoserií se rovněž jasně odkazuje na druhou polovinu 50. let minulého věku, právě tady hledal Okuyama svou inspiraci. Nejen u Ferrari a jeho původní Testa Rossy 250, ale i u Jaguaru s XKSS. Všimněte si klasického větrného štítku místo čelního skla a bočních oken.

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec je umístěn sice vpředu, ale až za nápravou. Otevřený supersport má tak opravdu dlouhatánskou kapotu. Motor dává 620 koní (456 kW) a 607 N.m přenáší šestistupňová polosamočinná převodovka. Ústrojí pochází z Maranella, odkud vzešel také podvozek. Ten ale nese pomyslný štítek Novitec Rosso, italská automobilka s ním přímo nemá nic společného a použití jejího jména by Okuyamu určitě stálo nějaké peníze... Šasi je plně nastavitelné, se světlostí jde hýbat až o 45 mm. V záloze má navíc japonský umělec motor vyladěný znovu Novitecem na 516 kW (702 k) a 641 N.m.

Jinak se jedná o veskrze moderní studii s patřičným důrazem na aerodynamiku. To dokazuje spousta chladicích otvorů vpředu, na bocích i vzadu, kde trůní ještě mohutný difuzor. Retro jsou pro změnu dále zadní kulatá světla... Vše udržet pod kontrolou při jízdě pomáhá sada lepivých gum Pirelli P Zero, abychom se z Itálie nevzdálili. Pneumatiky jsou obuty na nádherných kolech s průměrem 21, respektive 22 palců. Stroj váží 1630 kg.

Okuyama doufá, že jeho auto, které debutovalo na Quail - A Motorsports Gathering, vzbudí dostatečný zájem mezi sběrateli rarit. Zatím existuje v jediném exempláři, pokud po něm však někdo zatouží a sejde se dostatečný obnos na zálohách, jistě jich nebude problém postavit více.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Zdroj: Motor1, Carscoops, Wikipedia
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

Ferrari 250 GTO za 1,4 miliardy korun: Bude to nejdražší auto světa? Ferrari 250 GTO za 1,4 miliardy korun: Bude to nejdražší auto světa?

Ceny klasických vozů Ferrari vyšplhaly v posledních…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci zuří, internet se baví

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci…

Slovenský ministr obrany Peter Gajdoš nezmění svůj rozkaz, kterým loni na podzim potichu povýšil šéfa parlamentu…

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident Evil 7: Biohazard

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident…

Resident Evil byl tou sérií, která nás naučila se při hraní bát. Etablovala žánr survival hororu a patřila vždy…

 

iSport.cz

Plzeň - Yanbian Funde 1:0. Za Viktorii poprvé nastoupil Ivanschitz

Plzeň - Yanbian Funde 1:0. Za Viktorii poprvé…

Den před odletem z kondičního soustředění ve Španělsku odehráli fotbalisté Plzně přípravný zápas proti týmu…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama