Okuyama Kode57: Když má Ferrari japonské kořeny

 

Designér Ken Okuyama představil v kalifornském Monterey svou poslední kreaci. Ferrari nepřipomíná náhodou...

Monterey Car Week není jen o veteránech. Na několika prestižních přehlídkách se představují i moderní vozy. Zatím studie. S jednou takovou přispěchal designér Kiyoyuki „Ken“ Okuyama. Japonský průmyslový návrhář je v automobilovém světě známý dostatečně, vždyť stál za tvary Ferrari Enzo a unikátního P4/5 pro Jamese Glickenhause! Není tedy úplnou náhodou, že kreace nazvaná Kode57 vozy italské značky připomíná.

A nejen rudou barvou, ale hlavně svými tvary, je v nich patrná značná návaznost na koncept Pininfarina Rossa. Dvoumístný speedster s jednoduchým, až minimalistickým kokpitem a karbonovou karoserií se rovněž jasně odkazuje na druhou polovinu 50. let minulého věku, právě tady hledal Okuyama svou inspiraci. Nejen u Ferrari a jeho původní Testa Rossy 250, ale i u Jaguaru s XKSS. Všimněte si klasického větrného štítku místo čelního skla a bočních oken.

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec je umístěn sice vpředu, ale až za nápravou. Otevřený supersport má tak opravdu dlouhatánskou kapotu. Motor dává 620 koní (456 kW) a 607 N.m přenáší šestistupňová polosamočinná převodovka. Ústrojí pochází z Maranella, odkud vzešel také podvozek. Ten ale nese pomyslný štítek Novitec Rosso, italská automobilka s ním přímo nemá nic společného a použití jejího jména by Okuyamu určitě stálo nějaké peníze... Šasi je plně nastavitelné, se světlostí jde hýbat až o 45 mm. V záloze má navíc japonský umělec motor vyladěný znovu Novitecem na 516 kW (702 k) a 641 N.m.

Jinak se jedná o veskrze moderní studii s patřičným důrazem na aerodynamiku. To dokazuje spousta chladicích otvorů vpředu, na bocích i vzadu, kde trůní ještě mohutný difuzor. Retro jsou pro změnu dále zadní kulatá světla... Vše udržet pod kontrolou při jízdě pomáhá sada lepivých gum Pirelli P Zero, abychom se z Itálie nevzdálili. Pneumatiky jsou obuty na nádherných kolech s průměrem 21, respektive 22 palců. Stroj váží 1630 kg.

Okuyama doufá, že jeho auto, které debutovalo na Quail - A Motorsports Gathering, vzbudí dostatečný zájem mezi sběrateli rarit. Zatím existuje v jediném exempláři, pokud po něm však někdo zatouží a sejde se dostatečný obnos na zálohách, jistě jich nebude problém postavit více.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Zdroj: Motor1, Carscoops, Wikipedia

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 






 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…