Omlazený Seat Ibiza na českém trhu od 218.900,-

Omlazený Seat Ibiza na českém trhu od 218.900,-

 
 

Španělský vůz prošel faceliftem, přinášejícím lehce pozměněný styling i novou techniku.

Z přední části zmizely oblé linie a nahradily je agresivnější - na nárazníku i hlavních světlometech, které dostaly ve spodní části jakousi vlnku a jsou hranatější. Jejich optika je závislá na výbavové verzi, s příplatkovými bixenony se můžete těšit z LED pro denní svícení. Svislé žebrování na nyní plošší masce chladiče nahradila voštinová mřížka. V zadní části tolik změn nenajdeme, jen lehce upravený nárazník a grafiku koncových světel. Originální prolisy na bocích díkybohu zůstaly na svých místech.

Na nabídce tří karosářských verzí nebylo rovněž třeba nic měnit: třídveřová SC, pětidveřová i kombi ST se budou vyrábět dál. Třídveřová verze je levnější zpravidla o 10 tisíc, za kombi si připatíte dalších 16 tisíc. Nechybí ani sportovnější provedení FR (Formula Racing), které se nyní stává nejvyšším stupněm výbavy a pokrývá tak znatelně větší množství motorizací. V současné době platí akční nabídka motoru 1,2 TSI 77 kW s rozšířenou výbavou, v rámci které je verze SC k dispozici za 249.900,- Kč.

V hlavní roli spotřeba

Paleta pohonných jednotek začíná u starého známého zážehového tříválce 1,2 l/44 kW, který se vyrábí v Mladé Boleslavi. Přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/77 kW pro změnu nabídne 175 Nm/1550 min-1, přičemž spotřebuje v průměru jen 5,1 litru benzinu na 100 km. Agregáty TDI jsou pochopitelně ještě úspornější. Například varianta 1,2 TDI E-Ecomotive je vybavena systémem Start/Stop. Kombinovaná spotřeba paliva motoru s výkonem 55 kW a točivým momentem 180 Nm je pak ultranízkých 3,4 litru nafty na 100 km (emise CO2 89 g/km).

SEAT Ibiza 5 dv. - Zážehové motory
Zážehové motory1,21,21,4 16V1,2 TSI (77 kW)1,4 TSI DSG
Převodovka5M5M5M5M (7DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]11981198139011971390
Válce/ventily3/43/44/44/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/5000110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800175/1550220/1250
Max. rychlost [km/h]155163177190 (190)212
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,913,911,89,8 (9,7)7,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,45,95,1 (5,3)5,9
Cena Reference [Kč]228.900,-236.900,-248.900,-264.900,--
Cena Style [Kč]--275.900,-291.900,--
Cena FR [Kč]---325.900,-399.900,-

Ibiza se nevzdává zatím ani velkých turbodieselů, nejsilnější 2,0 TDI/105 kW budiž příkladem. S ním uhání až 210 km/h, ale v kombinaci si vystačí jen s 4,6 l/100 km. Když jsme u úspory paliva, zmiňme ještě novinku, Ibize 1,6 LPG. Továrně montovaný dvoupalivový systém je k dostání v kombinaci s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 59 kW a kromě benzinu tedy logicky spaluje i zkapalněný ropný plyn. Do nádrže umístěné místo rezervy může řidič načerpat 52,8 litru LPG (vstup pro plnění LPG je sdružen pod víčko nádrže), přičemž benzinová nádrž nebyla zmenšena. Vychází proto zajímavý akční rádius 1300 kilometrů, na celé zařízení je poskytována tovární záruka. V budoucnu se dočkáme i CNG, avšak tato technika přijde do Seatů až s novým Leonem. Cena za třídveřové provedení 1,6 MPI je 281.900,- Kč, za pětidveřové připlatíte 8 tisíc. Pro verzi kombi výrobce pohon na LPG zatím (poněkud nepochopitelně) nenabízí.

Seat Ibiza (2012): Více agresivity, méně spáleného paliva

Kromě DSG (příplatek 40 tisíc Kč) mají zákazníci možnost pořídit tradiční, přímo řazené pěti- či šestistupňové rychlostní skříně s nově delším stálým převodem. Standardem u nejnižší výbavy Reference je ABS, stabilizace, u výkonnějších modelů i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, světlomety s jednoduchou optikou, centrální zamykání či patnáctipalcová ocelová kola. U 1,2 TSI najdeme navíc klimatizaci. Druhý stupeň Style již obsahuje klimatizaci standardně, dále palubní počítač, světlomety s dvojitou optikou, volant a řadicí páku v kůži nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. FR přináší navíc třeba sportovní sedadla, tempomat, zadní světla z LED, dvojitou koncovku výfuku nebo šestnáctipalcová kola z lehkých slitin.

SEAT Ibiza 5 dv. - Vznětové motory a LPG
Vznětové motory1,2 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI1,6 MPI
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1199159819681598
Válce/ventily3/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/4200105/420059/4000-6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000230/1500–2500320/1750145/3800
Max. rychlost [km/h]173178210174
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,88,212,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,44,24,66,0 (7,6)
Cena Reference [Kč]301.900,-313.900,--289.900,-
Cena Style [Kč]365.900,- (eco)352.900,--318.900,-
Cena FR [Kč]--417.900,--

Informace, prosím!

Bixenony s diodami pro denní svícení, stejně jako zadní LED, jsou v nabídce příplatků. Mlhovky má jen FR, u ostatních výbav je třeba také vytáhnout z bankovního konta více. To platí také o automatické klimatizaci Climatronic s novým ovládacím panelem. Uvnitř přibyly lakované plochy, sdružené přístroje jsou lépe čitelné a odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila na 10,7 l.

Konečně i Ibiza dostala informační systém s dotykovým displejem, který kombinuje navigaci, palubní počítač, audio a Bluetooth handsfree. Je navíc vyjímatelný (jako u Citigo), takže jej lze použít vně vozu. Jeho uvedení na trh bude ještě chvilku trvat,Navigon má přijít ve 45. týdnu. Interiér může být čalouněn kůží. Zavazadelník pojme u třídveřového hatchbacku SC (Sport Coupe) 284 l, pětidveřová karosářská varianta nabídne 292 l a kombi ST (Sport Tourer) dokonce 430 l. Po sklopení zadních sedadel se dovnitř vejde až 1164 l nákladu. Tato čísla se nezměnila.

Cupra bude

Sportovní Cupra, která zatím zůstává nezměněna, se objeví v létě (stejně jako Navigon 45. týden). K dispozici bude pouze třídveřová verze. Aktuální čtvrté generace se doposud prodalo na půl milionu exemplářů, zákazníky jsou většinou mladí lidé, kterým se půvabná Španělka zkrátka líbí. V Česku tvoří Ibiza celých 66 % prodejů Seatu.

Jake.auto.cz: SEAT Ibiza (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…