Opel Adam s tříválcem 1.0 SIDI nabídne dvě výkonové verze
Adam Opel, zakladatel firmy, se výroby automobilů nedožil. To však nebránilo v Rüsselsheimu pojmenovat po něm nejmenšího zástupce značky z bleskem ve znaku. V této řadě se navíc chystá technická obměna. Downsizing se nevyhýbá ani Opelu, emisní limity prosazované Evropskou unií jsou neúprosné. Současné zážehové motory 1.2i/52 kW, respektive 1,4i/64 a 74 kW budou již brzy nahrazeny turbodmychadlem přeplňovaným litrovým tříválcem SIDI.
Tato pohonná jednotka s hliníkovým blokem má čtyřventilovou techniku, přímý vstřik a plynule proměnné časování ventilů. Výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců a typické vibrace pomáhá snížit vyvažovací hřídel v olejové lázni. Městská stylovka dostane dvě výkonové verze. Již dříve byla avizována varianta s 85 kW a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Doplní ji však slabší, která je naladěná na 66 kW. Obě verze vyvinou překvapivě shodný točivý moment 166 N.m v rozmezí od 1800 do 4700 otáček a průměrně spálí na každých 100 km 4,3 l benzinu. Žádná další čísla dosud nejsou k dispozici, ani to, zda méně výkonné provedení dostane stejnou rychlostní skříň. Je to však velice pravděpodobné.
Pro porovnání: Fiat 500 s dvouválcem TwinAir 0,9 l/63 kW je o dva decilitry úspornější. Jistěže se bavíme o spotřebě normované. Nový tříválec z vývoje Opelu je lehčí než čtyřválce, takže pohotovostní hmotnost aut spadne pod tunu. I samotné kompaktní šestistupňové převodné ústrojí oproti staršímu „pětikvaltu“ zhublo o 30 % na 37 kg. Jenže italská pětistovka váží pořád méně, kolem 900 kg.
Opel kompletně odhalí nové specifikace až v Ženevě, možná krátce před švýcarským autosalonem. Na evropské trhy se vozy vybavené novými tříválci dostanou na jaře letošního roku.