Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra TCR: Nový cesťák pro dostupné závodění

opel nizsistredni sportovni
opel nizsistredni sportovni
opel nizsistredni sportovni
opel nizsistredni sportovni
20 Fotogalerie
Diskuze (2)
Opel oficiálně představuje svůj speciál pro okruhový šampionát série TCR, postavený na bázi nové generace hatchbacku Astra.

Světový motorsport udělal v posledních letech obrovský pokrok, když došlo celosvětově k výraznému sjednocení pravidel jednotlivých soutěží i sloučení různých šampionátů. Časem tak budeme vídat vozy DTM kromě Japonska i v USA, došlo i ke zlepšení v oblasti vytrvalostních podniků a provázání pravidel, týkajících se motorů, mezi Le Mans a formulí 1. Kde se ovšem situace nelepší, jsou závody cestovních vozů.

Z vrcholného WTCC, na které se nabaluje ještě nižší soutěž ETCC, odešel jeho šéf Marcello Lotti a v roce 2014 oznámil vznik víceméně konkurenční série TCR (Touring Car Racing), která má být, jak jinak, nákladově dostupnější. Nic proti ušlechtilým myšlenkám, ale opravdu nebyla možná nějaká dohoda s již existujícími soutěžemi? Nicméně stalo se a na start se vloni postavily vozy Seat Leon, Audi TT, Volkswagen Golf, Opel Astra OPC, Honda Civic, Ford Focus ST, Alfa Romeo Giulietta a Subaru Impreza STI, což představuje velmi pestré pole. A jeden ze zmíněných účastníků nastoupí v roce 2016 v novém - Opel Astra TCR.

Opel připravil speciál pro TCR už na bázi nové pětidveřové Astry a představil jej na belgickém okruhu Jules Tacheny. Dlužno říct, že vypadá opravdu dobře - nízký, široký a s velmi zdařilou bílo-žluto-černou grafikou, ta ovšem bude nadále čistě v režii jednotlivých privátních týmů. Podle automobilky je Astra TCR připravena soutěžit jak v krátkých, tak ve vytrvalostních závodech včetně 24 hodin Nürburgringu.

Vůz je vybaven přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 330 koní (243 kW) a s maximálním točivým momentem 420 N.m, tedy v souladu s regulemi TCR "Balance of Performance", a to při váze 1200 kg. Síla motoru jde na přední kola prostřednictvím šestistupňové sekvence s pádlovým řazením a automatickými meziplyny. Ke zpomalení slouží 378mm kotouče se šestipístky vpředu a 265mm disky se dvoupístkovými třmeny vzadu. Stavitelný přední lip a zadní křídlo jsou univerzální díly TCR, elektronické systémy ABS a ESP jsou zakázány.

Vůz byl vyvinutý ve spolupráci s Kissling Motorsport z Bad Münstereifel a první zájemci dostanou hotové auto v únoru příštího roku. Stojí 95 tisíc euro bez daně. Tak ať se daří, letos zatím patří průběžné pořadí trojici Seatů Leon.

Vstoupit do diskuze (2)