Opel Corsa OPC – Provokativně drzý

Opel Corsa OPC – Provokativně drzý

 
 

Opel už ví, že nestačí vzít hatchback a napumpovat ho steroidy. Tentokrát to divize OPC zkusila s modelem Corsa a výsledkem je… Víte co? Investujte do hledání odpovědi více energie a zjistíte, jestli to samé udělali v Rüsselsheimu.

Řídil jsem novou Corsu OPC dvě minuty a musel jsem zastavit. Po prvním otočení volantu se řízení zdálo být hyperaktivní jako pes, který chce chňapnout po vlastním ocasu. Je tohle normální? Na parkovišti jsem musel vypadat jako idiot, který se učí na místě točit volantem (mimochodem perfektně tvarovaným díky proměnlivým konturám) a vyšlo mi to na dvě a čtvrt otáčky od dorazu k dorazu. Pokud chtěl někdo v oddělení Opel Performance Center udělat rychlý dojem, povedlo se mu to dokonale.

Samozřejmě, když berete klíčky od malého hatchbacku, který má pod kapotou bedýnku dynamitu s měrným výkonem 120 k/l, mrštnost lokomotivy je nesmysl. Jenže kvůli světu, ve kterém se používají nápisy jako „objekt v zrcadle je blíž, než se zdá“, se už nejednou povedlo zabít slibné auto naprosto tupým řízením. Tak proto ten překvapivý úsměv hned na začátku.

obrázek [555 x 282]
 

Opel Corsa OPC dokáže zahnat letargii ještě před tím, než otočíte klíčem v zapalování. A není to jen zásluha modrého laku, charakteristického poznávacího znaku vozů OPC. Obrovská tlama v novém předním nárazníku vypadá společně se zamračenými světlomety jako živá věc, která se nemilosrdně pověsí za jakýkoliv vůz a začne ho požírat od zadních kol. Mám to před očima. Chramst, šestiválcová limuzína bolestivě zakňučí a uskakuje stranou.

Kam ten svět spěje? Třída mini a měla by se ji bát auta, která před deseti lety nemilosrdně vyháněla podobně malé vozy do škarpy. Malé? Jak relativní. Tato Corsa jezdí na 17palcových kolech, za příplatek dokonce o palec větších. A jak si věří. Kromě křídla nosí na zádi difuzor. V tomto případě bych ovšem nepodléhal panice. Podle PR povídaček funguje, ale moc bych jim nevěřil. Když se podíváte zespodu, volně navazuje jen na tlumič výfuku a podvozek není vyhlazený. A nakonec, proč by potom na odtrhovou hranu montovali ten spojler.

Celý vůz nicméně vypadá dobře. Trochu teatrálně (žábry v předním i zadním nárazníku jsou falešné), ale dobře. A stejný dojem ve vás zanechá také interiér. Mohli byste do Corsy OPC šťourat, že některé detaily jsou příliš nápadné, jenže když zaplatíte 650 tisíc za vůz velikostí konkurující Fabii, prostě chcete, aby ospravedlňoval svou existenci i vizuálně. Například draze vypadajícími díly, které máte stále před sebou. Proto mi nevadí barevný proužek na volantu, jeho zkosená spodní část s kovovou manžetou, hliníkové pedály nebo klavírní lak středové konzoly.

obrázek [555 x 327]
 

Největší část rozpočtu na tuning interiéru musela padnout na přední sedadla Recaro (kvůli mé postavě bych uvítal, kdyby byla ukotvená o pár centimetrů níže, ale to pochopí jen člověk s výškou nad 190 cm). Nejenže vypadají fantasticky, ale při jízdě vás sevřou jako půlky heterosexuála před vyšetřením prostaty. V zatáčkách v podstatě není kam uhnout, takže se klidně obejdete bez čtyřbodových pásů, i když jsou pro ně stavěna. Ve srovnání s téměř stejnými sedadly v Audi RS4 mají navíc tu výhodu, že jejich opěradla jsou skutečně tenká a neomezují kolena cestujících vzadu. Nespoléhejte se však na to, že byste na dlouhé cesty brali do vozu další lidi kromě spolujezdce. Nad zadní lavicí se střecha strmě svažuje dolu a ani nohy zde nemají místo na uvolňující cviky. Jakoby s tím Opel trochu počítal, protože přední sedadla nemají paměť a pokaždé, když dozadu zabarikádujete nějakého nebohého pasažéra, budete si je muset znovu nastavit.

S novou Corsou jsme vás už dvakrát seznámili a zřejmě ji znáte. Rád bych vám ovšem připomněl, že OPC není jen „trochu natupírovaný metrosexuál“. Ačkoliv zkoušky na Nürburgringu dnes vytahuje kde kdo, Opel zde prováděl opravdu náročné testy a dosáhl výborné výsledky . Poděkujme Zelenému peklu za podvozek snížený o 15 mm, sportovní tlumiče, zadní nápravě s o 25 procent tužší torzní příčkou nebo neúnavné brzdy s kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu.

obrázek [555 x 327]
 

Malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 l nemá v Corse OPC premiéru, ale rozhodně se představuje zatím v nejlepší kondici. Blok je litinový, ale váží jen 27 kg. Hlava, olejová vana a sácí potrubí turbodmychadla jsou z hliníku a kvůli lepší odezvě je turbo (dodávané firmou BorgWarner) integrované do sběrného výfukového potrubí. Je nastavené tak, aby od 1980 do 5800 ot./min. dokázalo z motoru vymačkat 230 Nm. S funkcí overboost umí při plném zatížení krátkodobě zvýšit plnící tlak na 1,3 bar, čímž točivý moment poskočí na 266 Nm. Když si přečtete, že maximální výkon 141 kW (192 k) nastupuje už na konci ploché momentové křivky při 5850 ot./min., zřejmě si představíte výrazný zátah od středních otáček s vlažným finále. Poloviční omyl. V motoru vážně chytnou saze až po roztočení turbodmychadla, ale s trochu hrubým zvukem letí čtyřválec vytrvale až do 6500 ot./min., kdy mu zkříží cestu omezovač.

Zkuste si to na první tři převody 6stupňové manuální převodovky a v čase 7,2 s zaregistrujete 100 km/h. Vystrašte řidičák a Corsa OPC se rozjede na 225 km/h. Dobře, souhlasím, že to nejsou čísla, která by nám mohla pomotat hlavu, ale máme zde několik aspektů mluvící ve prospěch faktického zadostiučinění z tohoto nastavení.

obrázek [555 x 333]
 

Čím náročnější silnice objevíte, tím se budete více bavit. Auto téměř vůbec nepřenáší do řízení změny výkonového zatížení a jen nepatrně vyšle signál do volantu při drsném přidání plynu na výjezdu ze zatáčky. Podvozek má skvělou přilnavost, rychle reaguje na podněty řidiče a velmi dobře kontroluje náklony karoserie. Přesto tlumiče nejsou přehnaně tuhé, což by jinak znamenalo ztrátu trakce. Corsa OPC dlouho odolává nedotáčivosti, s přibývajícími kilometry tím posiluje vaši jistotu, a snadno vám dovolí odhalit svou silnou stránku – předvídatelné chování na limitu.

Vysoké nájezdové rychlosti do zatáček odměňuje hravostí – rázně uberte plyn a perfektní stáčivost vozu vás nasměruje zpátky do stopy, nebo vyvolá lehce kontrolovatelný přetáčivý smyk, který vymaže sériově dodávaný stabilizační program ESP nebo (pokud si troufáte a vypnete ho) bleskové kontra. V řízení je sice malá zpětná vazba, ale na přední nápravu jde i ten nejmenší pohyb zápěstí. Něco, co se mi nelíbí? Nejsem si jistý řazením. Mám dojem, že páka by mohla být menší, což by o kousek zkrátilo dráhy řazení, nijak neovlivnilo ergonomii a zlepšilo odpor v kulise.

V každém případě je toto úžasný výkon divize OPC, zvláště potom, co sklidili kritiku za příliš hardcorovou Astru OPC. Na rozdíl od ní, vás totiž dokáže nejen zabavit, ale bez protestů a s komfortem zvládá i jízdu v nízkých rychlostech nebo dlouhé cesty. V takových případech umí být Corsa OPC dokonce pozoruhodně úsporná. Na trase dlouhé 500 km, s využitím jen povolené rychlosti a defenzivního stylu, se dokázala uskromnit a na každou stovku kilometrů spotřebovala jen 7,4 l benzinu, tedy o půl litru méně než udává výrobce. V normálním smíšeném provozu není problém jezdit mezi 8 a 9 litry, pokud ovšem neodoláte pokušení výkonného motoru, palubní počítač vám klidně ukáže 14 litrů.

Závěr

Navzdory množícím se supersportům to bude dobrý ostrý hatchback, který vám na okresce nabídne více zábavy. Obratností určitě, schopností vtáhnout vás do děje rozhodně a v neposlední řadě i kvůli tomu, že nebudete tak často myslet na to, co se stane, až to ve špatné chvilce pustíte bokem na strom. Může být tím vozem Opel Corsa OPC? O tom nepochybujte. Není dokonalý, ale ve vlastnostech, které charakterizují skvělý hot hatch skoro ano. Vedle Renaultu Clio Sport jde o jeden z nejlepších vozů, ve srovnání s ním však Corsa OPC získává body za příznivější pořizovací náklady. Pokud vám záleží i na ceně, víte kam vás tím posílám k podpisu objednávky.

První cena vozu249.900,-Kč (1.0 12 V (44 kW), Essentia)
První cena vozu s testovanou motorizací649.900,-Kč (1.6 Turbo (141 kW), OPC)
Základní cena testovaného vozu649.900,-Kč (1.6 Turbo (141 kW), OPC)
Cena testovaného vozu vč. příplatků666.900,-Kč (1.6 Turbo (141 kW), OPC)

Související články:

Plusy

  • strmé a přesné řízení
  • perfektní sedadla a volant
  • podvozek odolávající nedotáčivosti…
  • …a schopný poskytnout spoustu zábavy
  • motor – po všech stránkách

Minusy

  • chybějící paměť předních sedadel
  • slabá odezva v řízení
  • vysoká pozice při řízení
  • přehlednost přístrojů
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Corsa OPC

Cena v základní výbavě: 649 900 Kč Cena v testované výbavě: 666 900 Kč

Základní výbava:ABS, stabilizační systém ESP, airbagy přední, hlavové a boční; signalizace nazapnutých bezpečnostních pásů, elektrické ovládání oken předních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, podélně a výškově stavitelný volant, disky z lehkých slitin 7J x 17, pneumatiky 215/45 R17, rádio CD30 MP3 s CD přehrávačem, informační displej, tříramenný volant potažený kůží s ovládáním rádia na volantu, sportovní sedadla Recaro, spínač deaktivace airbagů, sportovně laděný podvozek, mlhová přední halogenová světla, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělené zadní opěradlo i sedadlo v poměru 60/40, sklopné, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, sportovní pedály, hlavice řadicí páky čalouněná kůží, klimatizace, pomoc při rozjezdu do kopce HSA, systém detekce defektu pneumatik

Výbava testovaného vozu:tempomat + palubní počítač (+9800,-), střešní spoiler (+7200,-)

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Opel Corsa OPC
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 5850
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1980 - 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1110
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1278 / 452
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4040
b) šířka (mm): 1713
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2511
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Corsa OPC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi

Opel v předstihu před pařížskou světovou premiérou…

Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci

Na brazilském trhu se začíná prodávat modernizovaný…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…