Opel Signum 3,0 V6 CDTI - Luxback (10/2003)

Opel Signum 3,0 V6 CDTI - Luxback (10/2003)

 
 
8.10. 2003

Hatchback ve vyšší střední třídě byl donedávna nesmyslem. Pak ale přišel Renault s modelem Vel Satis a bylo po tradici.

V samotném boření hodnot však úspěch na automobilovém trhu nespočívá, takže hned na začátku opusťme srovnávání s tím, že i přes podobnost „třídního zařazení“ je Opel Signum individualitou. Což je v kontextu zbytku trhu jen dobře.

Nebudeme se trápit pojmenováním. Termín luxusní hatchback jsme odmítli už při prvním, červnovém seznámení s vozem s tím, že si vystačíme se strohým „dvouprostorový vůz vyšší střední třídy“. Po pár měsících si na tvar zádě, zvláště v kombinaci s „vládní“ černou metalízou pomalu zvykáme. Čelní maska, kterou šokovala Vectra před dvěma lety, je rázem tou nejkonzervativnější částí vozu. Naopak záď s rozměrnými sdruženými světly, integrovaným střešním spoilerem a především do boku vyklenutým sklem vyvolává asociaci sportovního kombi. Oproti výchozímu modelu Vectra upoutá Signum především neskutečně dlouhými zadními dveřmi, jejichž tvar leccos napovídá o prostornosti interiéru. Přidáme-li široký C-sloupek, nemůžeme od interiéru čekat nic jiného než prostor.

A skutečně, potenciální VIP najde na velmi pohodlných zadních sedadlech vše, čeho si jeho tělo žádá. Prostor pro kolena narostl minimálně o 13 cm (o tuto hodnotu se prodloužil rozvor oproti Vectře), a i dlouhánova hlava marně pátrá, do čeho by narazila – i přes hatchbackovou záď je zde místa dost. Sedáky i opěradla jsou dostatečně dlouhé pro poskytnutí optimální opory a o pohodlí se starají výdechy klimatizace. Díky systému FlaxSpace lze sedadla posouvat v podélném směru a sklápět opěradla v rozsahu až 30 stupňů. Po sklopení sedáku zadního středního sedadla vznikne konzole s držáky nápojů a sklopením opěradla lze vytvořit pevnou loketní opěrku. Stropní konzole s celkem pěti výklopnými schránkami pak dovoluje převážet nejen sluneční brýle pro každou příležitost. Oproti dostatku odkládacích prostor uvnitř vozu je zavazadelník poměrně mělký a má vysoko položené dno. Zdání ale trochu klame – základní relativně malý objem 365 l se dá díky posuvným zadním sedadlům zvětšovat až na 550 litrů (a místa pro nohy je stále dost) a sklopením pak až na 1410 litrů.

Námi testovaný vůz poháněl šestiválcový třílitrový turbodiesel ECOTEC, nejvýkonnější naftový motor od Opelu. Motor, debutující právě v tomto voze, disponuje pochopitelně technologií přímého vstřikování common rail a poskytuje výkon až 130 kW a točivý moment 370 Nm. Turbodmychadlo je vybaveno systémem proměnné geometrie lopatek rozváděcího kola. V praxi nás kombinace tohoto motoru s manuální(!) převodovkou překvapila především velmi nadstandardním odhlučněním, díky kterému si méně zkušený řidič může myslet o dynamice vozu nepříliš lichotivé věci. Pohled na rychloměr ale vyvádí z omylu – jen lehce hučící motor se nenechá vyvést z míry ani při razantních startech či předjíždění. Agregát táhne už od 1700 otáček, turboefekt téměř neexistuje a ševelení šestice válců naplňuje zprofanované sousloví „klidná síla“ měrou vrchovatou. Poměrně krátká řadicí pákaby sice mohla ještě zpřesnit chod, šestice stupňů ale tento lehký handicap vyrovnává. Spotřeba mezi osmi a devíti litry nafty při svižné jízdě odpovídá objemu a výkonu tohoto vznětového šestiválce.

Vozu pochopitelně nejvíce sedí jízda po kvalitních cestách a dálnicích, přičemž ani při jízdě brzda-plyn nelze od vozu čekat sportovní výkony. Auto se plavně přenáší přes vyjeté koleje i příčné nerovnosti a zatáčky provází jen lehkými náklony karoserie. Brzdám by vzhledem k charakteru vozu ostřejší nástup snad ani neslušel, ve všech režimech prokazovaly dostatečnou účinnost.

Proč tedy kupovat reprezentativní auto na dlouhé cesty bez klasické sedanové zádi? Odpověď, kterou nabízí Signum, je vcelku jasná: Důležitý je pasažér a pro něj je v tomto voze přizpůsobeno všechno. Zavazadlový prostor je jakoby skrytý a i přes svou variabilitu nedominuje siluetě vozu jako u sedanu. V kombinaci se silným a neslyšným turbodieselem tak může být jediným rozhodujícím prvkem základní cena v kombinaci s výbavou.

Test Opelu Vectra 2,2 DTI je zde a Vectry GTS je zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 259 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 274 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, držák nápojů, dešťový senzor, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, elektronický stabilizační systém podvozku, (ESP), chromované lišty bočních oken, imobilizér, kožená koncovka řadící páky, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, klimatizace – automatická dvouzónová, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, posuvná a sklopná zadní sedadla, protiprokluzový systém Traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, tlakové omývače světlometů, vícefunkční střední zadní sedadlo, vyhřívaná přední sedadla, xenonové reflektory, volant potažený kůží, rádio CDR 2006 s CD přehrávačem a měničem na 4 CD, ovládání na volantu, plnohodnotná rezerva, ráfky z lehkých slitin 17" s pneu 225/45 R17, rezerva na dojetí, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:metalická barva (+14.900,-)

Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1900 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 365 / 1410
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 515
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4636
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1466
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Neúspěšné modely: Opel Signum / Chevrolet Malibu Maxx (2003-2007) Neúspěšné modely: Opel Signum / Chevrolet Malibu Maxx (2003-2007)

Signum trpel cenou, kopírujúcou úroveň vyššej triedy,…

Opel: Konec pro model Signum, nejistá budoucnost modelu Tigra TwinTop Opel: Konec pro model Signum, nejistá budoucnost modelu Tigra TwinTop

Německá automobilka Opel se podle neoficiálních informací…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil, Stoch, Kuchta i nováček Baluta

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil,…

Fotbalisté Slavie zahájili přípravu jasnou výhru 9:1 v exhibičním zápase v Chotěboři. Duel proti třetímu celku…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů inspirované Rembrandtovou stínohrou

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů…

Nizozemská fotografka Danielle van Zadelhoff pro své snímky volí zajímavou atmosféru. Její kompozice nápadně…