reklama


Opel Signum 3,0 V6 CDTI - Luxback (10/2003)

Opel Signum 3,0 V6 CDTI - Luxback (10/2003)

 
 

Hatchback ve vyšší střední třídě byl donedávna nesmyslem. Pak ale přišel Renault s modelem Vel Satis a bylo po tradici.

V samotném boření hodnot však úspěch na automobilovém trhu nespočívá, takže hned na začátku opusťme srovnávání s tím, že i přes podobnost „třídního zařazení“ je Opel Signum individualitou. Což je v kontextu zbytku trhu jen dobře.

Nebudeme se trápit pojmenováním. Termín luxusní hatchback jsme odmítli už při prvním, červnovém seznámení s vozem s tím, že si vystačíme se strohým „dvouprostorový vůz vyšší střední třídy“. Po pár měsících si na tvar zádě, zvláště v kombinaci s „vládní“ černou metalízou pomalu zvykáme. Čelní maska, kterou šokovala Vectra před dvěma lety, je rázem tou nejkonzervativnější částí vozu. Naopak záď s rozměrnými sdruženými světly, integrovaným střešním spoilerem a především do boku vyklenutým sklem vyvolává asociaci sportovního kombi. Oproti výchozímu modelu Vectra upoutá Signum především neskutečně dlouhými zadními dveřmi, jejichž tvar leccos napovídá o prostornosti interiéru. Přidáme-li široký C-sloupek, nemůžeme od interiéru čekat nic jiného než prostor.

A skutečně, potenciální VIP najde na velmi pohodlných zadních sedadlech vše, čeho si jeho tělo žádá. Prostor pro kolena narostl minimálně o 13 cm (o tuto hodnotu se prodloužil rozvor oproti Vectře), a i dlouhánova hlava marně pátrá, do čeho by narazila – i přes hatchbackovou záď je zde místa dost. Sedáky i opěradla jsou dostatečně dlouhé pro poskytnutí optimální opory a o pohodlí se starají výdechy klimatizace. Díky systému FlaxSpace lze sedadla posouvat v podélném směru a sklápět opěradla v rozsahu až 30 stupňů. Po sklopení sedáku zadního středního sedadla vznikne konzole s držáky nápojů a sklopením opěradla lze vytvořit pevnou loketní opěrku. Stropní konzole s celkem pěti výklopnými schránkami pak dovoluje převážet nejen sluneční brýle pro každou příležitost. Oproti dostatku odkládacích prostor uvnitř vozu je zavazadelník poměrně mělký a má vysoko položené dno. Zdání ale trochu klame – základní relativně malý objem 365 l se dá díky posuvným zadním sedadlům zvětšovat až na 550 litrů (a místa pro nohy je stále dost) a sklopením pak až na 1410 litrů.

Námi testovaný vůz poháněl šestiválcový třílitrový turbodiesel ECOTEC, nejvýkonnější naftový motor od Opelu. Motor, debutující právě v tomto voze, disponuje pochopitelně technologií přímého vstřikování common rail a poskytuje výkon až 130 kW a točivý moment 370 Nm. Turbodmychadlo je vybaveno systémem proměnné geometrie lopatek rozváděcího kola. V praxi nás kombinace tohoto motoru s manuální(!) převodovkou překvapila především velmi nadstandardním odhlučněním, díky kterému si méně zkušený řidič může myslet o dynamice vozu nepříliš lichotivé věci. Pohled na rychloměr ale vyvádí z omylu – jen lehce hučící motor se nenechá vyvést z míry ani při razantních startech či předjíždění. Agregát táhne už od 1700 otáček, turboefekt téměř neexistuje a ševelení šestice válců naplňuje zprofanované sousloví „klidná síla“ měrou vrchovatou. Poměrně krátká řadicí pákaby sice mohla ještě zpřesnit chod, šestice stupňů ale tento lehký handicap vyrovnává. Spotřeba mezi osmi a devíti litry nafty při svižné jízdě odpovídá objemu a výkonu tohoto vznětového šestiválce.

Vozu pochopitelně nejvíce sedí jízda po kvalitních cestách a dálnicích, přičemž ani při jízdě brzda-plyn nelze od vozu čekat sportovní výkony. Auto se plavně přenáší přes vyjeté koleje i příčné nerovnosti a zatáčky provází jen lehkými náklony karoserie. Brzdám by vzhledem k charakteru vozu ostřejší nástup snad ani neslušel, ve všech režimech prokazovaly dostatečnou účinnost.

Proč tedy kupovat reprezentativní auto na dlouhé cesty bez klasické sedanové zádi? Odpověď, kterou nabízí Signum, je vcelku jasná: Důležitý je pasažér a pro něj je v tomto voze přizpůsobeno všechno. Zavazadlový prostor je jakoby skrytý a i přes svou variabilitu nedominuje siluetě vozu jako u sedanu. V kombinaci se silným a neslyšným turbodieselem tak může být jediným rozhodujícím prvkem základní cena v kombinaci s výbavou.

Test Opelu Vectra 2,2 DTI je zde a Vectry GTS je zde.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 259 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 274 800 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední a boční na místě řidiče a spolujezdce a airbagy hlavové pro přední a zadní sedadla, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, držák nápojů, dešťový senzor, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří, elektronický stabilizační systém podvozku, (ESP), chromované lišty bočních oken, imobilizér, kožená koncovka řadící páky, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, klimatizace – automatická dvouzónová, mlhová halogenová světla – přední, palubní počítač, posuvná a sklopná zadní sedadla, protiprokluzový systém Traction Control (TC), přední sedadla výškově nastavitelná, síť na uchycení zavazadel, středová konzole s ruční opěrkou a odkládacím prostorem, střešní lišty v barvě karoserie, tempomat, tónovaná skla, tlakové omývače světlometů, vícefunkční střední zadní sedadlo, vyhřívaná přední sedadla, xenonové reflektory, volant potažený kůží, rádio CDR 2006 s CD přehrávačem a měničem na 4 CD, ovládání na volantu, plnohodnotná rezerva, ráfky z lehkých slitin 17" s pneu 225/45 R17, rezerva na dojetí, pastelová barva

Výbava testovaného vozu:metalická barva (+14.900,-)

Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus

Pokyn zavraždit dlouholetého černohorského premiéra Mila…

Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve

Sklizeň ovoce loni klesla o 20 procent na 150 100 tun.…

UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování

Skupina UniCredit si vysloužila titul nejlepšího…

Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu

Turecká policie v pondělí skutečně zadržela muže…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1900 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 365 / 1410
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 515
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4636
b) šířka (mm): 1798
c) výška (mm): 1466
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 




Neúspěšné modely: Opel Signum / Chevrolet Malibu Maxx (2003-2007) Neúspěšné modely: Opel Signum / Chevrolet Malibu Maxx (2003-2007)

Signum trpel cenou, kopírujúcou úroveň vyššej triedy,…

Opel: Konec pro model Signum, nejistá budoucnost modelu Tigra TwinTop Opel: Konec pro model Signum, nejistá budoucnost modelu Tigra TwinTop

Německá automobilka Opel se podle neoficiálních informací…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Řidič autobusu příměstské linky zastavil jako obvykle na benzince ve Slánské ulici v Praze 17. Poté natankoval,…

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí jí ztráta celé ruky

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí…

Zvědavost ji stála všechny prsty na pravé ruce. Čínská dívenka (6) si hrála ve městě Sia-men ve stánku s masem,…

 

iSport.cz

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu baví. Co další?

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu…

Seriál Vyšehrad s hlavním aktérem Juliusem Lavickým zcela pohltil fotbalové fanoušky. A nejen ty. Velkou oblibu…

Štěpánek, Plíšková, Šafářová i Strýcová slaví, končí Veselý i Allertová

Štěpánek, Plíšková, Šafářová i Strýcová slaví, končí…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN | Čtyři čeští tenisté dnes postoupili do druhého kola Australian Open. Karolína…

 

Reflex.cz

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon natáčená v Česku budí rozpaky

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon…

V kulisách staré Prahy či v historickém jádru Kolína se prochází obří asijský mladík. Zdobí historické dominanty…

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého malajsijského letadla nejpíš zůstane neobjasněna

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého…

Téměř po třech letech ukončily dnes Austrálie, Malajsie a Čína pátrání po zmizelém letadle společnosti Malaysia…

 
 
reklama