Opel Astra dostane motor 1,4 Turbo (103 kW, 200 Nm), EcoFlex pak diesel se spotřebou 4,2 l/100 km
Motorová paleta nového Opelu Astra bude zahrnovat osm různých motorů. Polovina tohoto počtu připadá na zážehové a polovina na vznětové motory. Opel také očekává podobné složení prodaných aut, tedy že 50 % evropských Aster bude mít pod kapotou turbodiesel. Všechny motory budou vyhovovat emisní normě Euro 5, ve srovnání se současnou generací se průměrná spotřeba paliva u nové modelové řady sníží o 12 %. Všechny čtyři turbodiesely včetně dvoulitru budou mít kombinovanou spotřebu pod 5 l/100 km.
Základem se tane atmosférická 1,4 o výkonu 74 kW. Významná novinka ale leží na druhé straně výkonového spektra – jedná se o motor 1,4 Turbo o výkonu 103 kW, který se pustí do přímého boje s Golfem 1,4 TSI, Méganem 1,4 TCe a Bravem 1,4 TurboJet. Nový motor nahradí dosavadní atmosférickou 1,8 (také 103 kW). Ve srovnání s ní přináší o 15 % vyšší točivý moment a o 18 % nižší spotřebu paliva. Konkrétně se jedná o hodnoty 200 Nm mezi 1850 a 4900 min-1 a 5,9 l/100 km.
Mezi diesely vyniká především nasazení motoru 1,3 CDTI ve verzi ecoFlex. S objemem 1248 cm3 se stane nejmenším turbodieselem v nižší střední třídě. Do Astry se dostane nejsilnější verze tohoto motoru známého z mnoha dalších modelů Opelu a Fiatu naladěná na výkon 70 kW. Jeho kombinovaná spotřeba bude 4,2 l/100 km, o prodeje se dostane na jaře 2010.
Opel Astra 2010 - přehled základních charakteristik motorů | ||||
Benzinové motory | ||||
Motor | 1,4 | 1,6 | 1,4 Turbo | 1,6 Turbo |
Převodovka | 5M | 5M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Největší výkon [kW] | 74 | 85 | 103 | 132 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 6,3 | 5,9 | 6,8 |
Dieselové motory | ||||
Motor | 1,3 CDTI | 1,7 CDTI | 1,7 CDTI | 2,0 CDTI |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M (6A) |
Největší výkon [kW] | 70 | 81 | 92 | 118 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 4,7 | 4,7 | 4,9 |