Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer má čistý turbodiesel 1,6 CDTI, stojí 605 tisíc Kč

Opel Zafira Tourer má čistý turbodiesel 1,6 CDTI, stojí 605 tisíc Kč

Opel Zafira Tourer má čistý turbodiesel 1,6 CDTI, stojí 605 tisíc Kč Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Opel představí v Ženevě Zafiru s turbodieselem 1,6 CDTI, který s předstihem plní emisní normu Euro 6.

Větší MPV s bleskem ve znaku se dočká nového přeplňovaného vznětového „srdce“ 1,6 CDTI Ecotec. Pohonná jednotka dostala upravené spalování a je vybavena systémem BlueInjection SCR. Nejde o nic jiného než o vstřikování tekutiny AdBlue na bázi močoviny do výfukových plynů. Nebezpečné oxidy dusíku (NOx) se tak změní na samotný dusík a vodu. Kombinovaná spotřeba nafty díky tomu klesla na 4,1 l/100 km, pochopitelně ta dle současné evropské metodiky. Údaj odpovídá emisím CO2 109 g/km.

Sám Opel tento motor nazývá nejčistším dieselem ve své historii. Jednotka dává největší výkon 100 kW (136 k), točivý moment 320 N.m se přenáší stále na přední kola. Důležité údaje o maximálních otáčkách si však výrobce zatím nechává pro sebe. Na vývoji turbodieselu spolupracovala firemní konstrukční střediska v domovském Rüsselsheimu, italském Turíně a také to zámořské. Takto motorizovaná Zafira může na německých dálnicích upalovat až 193 km/h

Praktické MPV se čtyřválcem 1,6 CDTI se představí na autosalonu v Ženevě, ke koupi bude určitě ještě letos. Opel zatím datum uvedení na trh neupřesnil. Hlavní odbytiště představují turbodieselové bašty Francie, Belgie a Nizozemí, v těchto zemích jsou nízkoemisní vozidla navíc daňově zvýhodněna. Se slušnými prodeji se počítá i v Portugalsku a Španělsku.

Nový přeplňovaný vznětový motor výhledově nahradí agregát objemu 1,7 a také méně výkonné verze většího dvoulitru. Zatím ale v českém ceníku zůstávají obě varianty, přičemž 1,6 CDTI je o 35 tisíc dražší než 2,0 CDTI o výkonu 96 kW a dokonce i 2,0 CDTI/121 kW vychází výhodněji, je o 19 tisíc levnější než nová šestnáctistovka.

Oproti starší sedmnáctistovce jeho výkon stoupl o skoro 5 % a točivý moment o takřka 6 %. Ve srovnání s dvoulitrem je pak spotřeba nižší o 10 procent. Ovšem na to, jak bude supernízký tabulkový údaj odpovídat konzumaci nafty v reálném provozu, si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat.

Vstoupit do diskuze (14)