Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmiválec v převlečeném Roveru: MG ZT260 V8

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Skupina MG Rover rozšiřuje nabídku obnovené sportovní značky o sedan ZT a kombi ZT-T s motorem V8 4,6 l z Fordu Mustang.

Skupina MG Rover rozšiřuje nabídku obnovené sportovní značky o sedan ZT a kombi ZT-T s motorem V8. Novinka se složitým názvem MG ZT 260 V8 má pod kapotou osmiválec o objemu 4,6 litru, který dosahuje výkonu 191 kW a nejvyššího točivého momentu 410 Nm. Motor, jehož výkon v koních dal tomuto modelu i část označení (260) pochází z produkce Fordu, který jej montuje mj. do slavného pokračovatele Fordu Mustang. Technici MG navrhli mj. nové sací a výfukové potrubí, takže americký motor nyní splňuje přísné evropské emisní normy bez ztráty původní síly. Tisková zpráva britského výrobce uvádí, že automobil lze ihned objednávat ve Spojeném království za necelých 28000 liber.Verze s levostranným řízením se očekává na jaře 2004.

Na novém MG ZT260 V8 je novinkou nejen osmiválec od kapotou, ale také přepracovaný podvozek. Výkon se nyní přenáší na zadní víceprvkovou nápravu (!) , což je poměrně neobvyklá konstrukční změna u sériového automobilu. Na karosérii samotné nejsou zvenku prakticky žádné zásadní změny. Pouze byla dále zesílena místa uložení motoru a náprav, přibyl větší tunel pro převodovku navazující na osmiválec. Pětistupňová manuální převodovka Tremec TR3650 pochází také ze zámoří, ale byla upravena podle požadavků MG pro evropské poměry.

Změny hnacího ústrojí přinesly také modifikovanou přední nápravu McPherson, která dostala stabilizátor o větším průměru. Standardní 18 palcová 10 paprsková kola nesou pneumatiky Contisport 225/45 ZR18. Brzdový systém firmy AP má kotouče o průměru 325 mm vpředu a 332 mm vzadu.

Osmiválec zrychluje sedan z klidu na 100 km/h za 6,6 s, kombi potřebuje o 0,1 s déle. Maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Spotřeba paliva je dle údajů výrobce v kombinovaném cyklu 13,2 l/100 km, ve městě pak 17,9 l/100 km.

MG má nyní nejširší modelovou paletu za celou 80 letou historii, ale řada je postavena převážně na továrnou vyladěných Roverech. Co říkáte na tento poslední počin obnovené značky MG ? Stane se motor V8 v řadě ZT základem další legendy se znakem MG, nebo je to jen další marná snaha získat si zájem zákazníků i mimo britské ostrovy ?

Ondřej Láník
Diskuze (15)