Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osobní automobily Volha končí

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Desítky let obměňovaný manažerský automobil ruské výroby se již nebude vyrábět. Pět metrů dlouhý automobil sice i v minulém roce odebralo 50 tisíc zákazníků, ale to ani v Rusku k živobytí automobilky nestačí. Pozornost výrobce se zaměří na užitkové vozy.

Desítky let obměňovaný manažerský automobil ruské výroby se již nebude vyrábět. Pět metrů dlouhý automobil sice i v minulém roce odebralo 50 tisíc zákazníků, ale to ani v Rusku k živobytí automobilky nestačí. Pozornost výrobce se nově zaměří na užitkové automobily GAZ, které jsou již nyní v nabídce také na českém trhu.

Automobil donedávna prodávaný v cenách 7000 až 9000 USD se během dlouhých let výroby dočkal mnoha úprav. Základ však zůstal shodný, takže nové modely navazující na model 24, bychom v řeči evropských výrobců označili spíše za důkladné facelifty. Pod kapotou původní Volhy M24 se vystřídala řada agregátů včetně prototypů šestiválců a osmiválců, i když u nás jsme ji znali především jako služební automobil černé barvy s velkým čtyřválcem 2,4 l.

Ještě na začátku roku 2005 proběhly ruským tiskem informace o možné montáži motorů DaimlerChrylser do vozů Volha, nyní jsou již plány ruského výrobce poněkud odlišné.

Ondřej Láník
Diskuze (30)