Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra Roadster: 774 koní pod otevřeným nebem

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Horacio Pagani sliboval otevřenou verzi Huayry dlouho, vždyť kupé je dávno vyprodané. Naživo ji uvidíme v Ženevě.

O otevřené verzi Pagani Huayra se mluvilo už dlouho, i když šlo o spekulace, všichni věděli, že přijde. V nedávné době následovalo několik teaserů... a teď je ti italská střela perfekcionistického Argentince oficiálně. Čekání je u konce. Pagani Automobili samozřejmě nebude chybět na prestižní výstavě u Ženevského jezera, právě tam ji na začátku března budeme moci poprvé spatřit in natura.

Manufaktura oficiálně tvrdí, že otevřená verze Huayry byla nejsložitějším projektem, do kterého se pustila. Světle modrý exemplář na sérii firemních fotek vypadá... zkrátka ohromně. Nos s prolisem ve stylu monopostu F1 zůstal, stejně jako čtveřice hlavních světel, oproti kupé je ale pozměněný přední nárazník, mřížka chladiče tvořená malými šestihrany a polohu změnily i diodové pásky. Nezapomínejme, že od ženevského debutu prototypu už uplynulo už šest let...

Umělecké dílo na kolech má i decentně modifikovanou záď s přepracovaným difuzorem, typické koncové reflektory sdružené do trojic však přetrvaly. To samé platí i pro čtveřici koncovek výfuku, které jsou stále umístěny centrálně po dvou nad sebou. Patnáctipaprsková kola vypadají opravdu fantasticky. Kryt motoru je samozřejmě navržen zcela nově, přechází do ochranných oblouků za sedadly a oba jsou propojeny průhledným větrným štítkem, který zastává roli zadního skla.

Motor je starý známý: dvanáctiválec biturbo Mercedes-AMG objemu 5,98 l, který poskytuje 569 kW (774 koní) a 1000 N.m, sílu posílá na zadní kola sedmistupňová sekvenční převodovka. Vrabci už si po střechách cvrlikají i o výkonnější variantě BC s 588 kW (800 k). Kupé ji dostalo, tak se nechme překvapit... Otevřená verze je s 1280 kg dokonce lehčí než ta uzavřená, vyniká rovněž větší tuhostí. Má totiž nový základ konstrukce: hybridní karbonovo-titanovou skořepinu u Pagani pojmenovali Carbo-Triax HP52.

Kokpit hýří béžovou kůží ve dvou odstínech, ale vždy s modrým prošíváním. Doplňují ji, jak jinak, uhlíková vlákna. Typická řadicí páka je pro změnu z hliníku. Pro Huayru Roadster jsou připraveny dva druhy střechy: pevný hardtop, samozřejmě znovu z karbonu a plátěná. Pokud je majitel sundá, nemusí je nechávat doma v garáži, pro obě se v autě najde místo.

Bolid, který se stále spoléhá jen na tradiční techniku a chybí mu elektromotory, stojí 2,28 milionu eur, tedy 61,6 milionů korun. Případné zájemce zklameme, všech sto kusů už je dopředu vyprodaných.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
11. 5. 2019 21:40
Boha mojho, co ty zrcátka??
To je fakt pěkná kára... Z boku zezadu shora úžasný,... Zpředu už tak moc ne teda, ale dobrý...
Ale co se fakt jako naprosto totálně nepovedlo jsou ty zpětný zrcátka,... 😂😂 Jako takovouhle mašinu takhle ukrutně dojebat zrcátkama, to už musí dát fakt práci... Je to jak nějaký brouk s tykadélky.
Komickými tykadélky... Naprosto totálně zabitý tak malinkým detailem,..☹️☹️
11. 5. 2019 21:35
Boha mojho, co ty zrcátka??
😂😂😂😂😂😂
Avatar - Floyd
16. 2. 2017 19:42
Re: jéžišmárja
Tak to s kámošem vidíme stejně >:D >:D >:D
16. 2. 2017 10:03
Re: jéžišmárja
včera som bol s kamošom na pivku a hovorím mu o tých dierach v sedákoch, že neviem čo to tam je, že jediné, čo ma napadá je, že by to bolo kúl nápad na nastavovanie sedačky, kamoš hovoril, že by bolo divné, šahať si medzi nohy a ja nato, že no a? veď toto nie je manažérske auto, je to úletovka a nastavovačka medzi nohami je kúl, akurát hrozí, že pri peknej spolujazdkyni nechytíš ten správny kolík.
Avatar - Floyd
15. 2. 2017 21:20
Re: jéžišmárja
To abys jí mohl hrábnout do rozkroku se slovy Promiňte slečno, potřebuji vám seřídit sedačku >:D