Pagani Huayra Roadster: 774 koní pod otevřeným nebem

 

Horacio Pagani sliboval otevřenou verzi Huayry dlouho, vždyť kupé je dávno vyprodané. Naživo ji uvidíme v Ženevě.

O otevřené verzi Pagani Huayra se mluvilo už dlouho, i když šlo o spekulace, všichni věděli, že přijde. V nedávné době následovalo několik teaserů... a teď je ti italská střela perfekcionistického Argentince oficiálně. Čekání je u konce. Pagani Automobili samozřejmě nebude chybět na prestižní výstavě u Ženevského jezera, právě tam ji na začátku března budeme moci poprvé spatřit in natura.

Manufaktura oficiálně tvrdí, že otevřená verze Huayry byla nejsložitějším projektem, do kterého se pustila. Světle modrý exemplář na sérii firemních fotek vypadá... zkrátka ohromně. Nos s prolisem ve stylu monopostu F1 zůstal, stejně jako čtveřice hlavních světel, oproti kupé je ale pozměněný přední nárazník, mřížka chladiče tvořená malými šestihrany a polohu změnily i diodové pásky. Nezapomínejme, že od ženevského debutu prototypu už uplynulo už šest let...

Umělecké dílo na kolech má i decentně modifikovanou záď s přepracovaným difuzorem, typické koncové reflektory sdružené do trojic však přetrvaly. To samé platí i pro čtveřici koncovek výfuku, které jsou stále umístěny centrálně po dvou nad sebou. Patnáctipaprsková kola vypadají opravdu fantasticky. Kryt motoru je samozřejmě navržen zcela nově, přechází do ochranných oblouků za sedadly a oba jsou propojeny průhledným větrným štítkem, který zastává roli zadního skla.

Motor je starý známý: dvanáctiválec biturbo Mercedes-AMG objemu 5,98 l, který poskytuje 569 kW (774 koní) a 1000 N.m, sílu posílá na zadní kola sedmistupňová sekvenční převodovka. Vrabci už si po střechách cvrlikají i o výkonnější variantě BC s 588 kW (800 k). Kupé ji dostalo, tak se nechme překvapit... Otevřená verze je s 1280 kg dokonce lehčí než ta uzavřená, vyniká rovněž větší tuhostí. Má totiž nový základ konstrukce: hybridní karbonovo-titanovou skořepinu u Pagani pojmenovali Carbo-Triax HP52.

Kokpit hýří béžovou kůží ve dvou odstínech, ale vždy s modrým prošíváním. Doplňují ji, jak jinak, uhlíková vlákna. Typická řadicí páka je pro změnu z hliníku. Pro Huayru Roadster jsou připraveny dva druhy střechy: pevný hardtop, samozřejmě znovu z karbonu a plátěná. Pokud je majitel sundá, nemusí je nechávat doma v garáži, pro obě se v autě najde místo.

Bolid, který se stále spoléhá jen na tradiční techniku a chybí mu elektromotory, stojí 2,28 milionu eur, tedy 61,6 milionů korun. Případné zájemce zklameme, všech sto kusů už je dopředu vyprodaných.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí Zápisník Jany Havligerové: Chybička se vloudí

Nový předseda horní komory parlamentu Jaroslav Kubera…

Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu Hlasujte o největší českou průmyslovou ikonu

Česká ekonomika už sto let stojí na silném průmyslu.…

 
Zdroj: Pagani, Motor1, Supercars.net

Štítky Pagani Ženeva 2017 Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Pagani společně s Dainese připravilo revoluční střechu pro Huayra Roadster Pagani společně s Dainese připravilo revoluční střechu pro Huayra Roadster

Pagani Automobili patří mezi společnosti, které umí…

Pagani hlásí rekordní obrat a letos chce prodat 40 aut Pagani hlásí rekordní obrat a letos chce prodat 40 aut

Manufaktury, které na zakázku stavějí drahé supersporty,…

 



 
Tatra má ve své bohaté historii i autobusy a trolejbusy

Tatra má ve své bohaté historii i autobusy a trolejbusy. Mrkněte na ně!

Dnes 08:00

Značku Tatra nesly v minulosti i autobusy a trolejbusy.




Blesk.cz

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky obchodníků, největší úskalí půjček i pomoc psychologa

S nástrahami Vánoc poradí odborníci: Nejhorší triky…

Stres, dluhy, nesnáze s reklamací nebo nedostatek peněz kvůli rodiči neplatícímu výživné. Problémů, které můžou…

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za léčbu! A stále není konec

S vážnou nemocí bojující Kadeřávková: 500 tisíc za…

Zdraví je nade všechny peníze! Tím se řídí Anna Kadeřávková (21), která se už čtyři měsíce intenzivně léčí z…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč odmítl klub z ligy?

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč…

O svém handicapu se nezdráhá mluvit, svou celoživotní překážku v podobě chybějící části předloktí umí i humorem…

 

Reflex.cz

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby…

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude…