Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Zonda HP Barchetta: Nejen pro Horacia

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Zonda stále nekončí. O uplynulém víkendu měla premiéru nejnovější verze: ultimativní HP Barchetta. Iniciály neznamenají nic jiného než jméno zakladatele a šéfa Horacia Paganiho...

Zonda, první model italské manufaktury ze San Cesaria sul Panaro nedaleko Modeny se ještě neloučí. Produkce byla sice zastavena oficiálně už před šesti lety, nicméně od té doby vznikají další kusy na objednávku, ať už individuální stavby, nebo limitované edice čítající několik exemplářů. Klenot původem argentinského perfekcionisty Horacia Paganiho má za sebou už osmnáctiletou kariéru, prototyp se představil v Ženevě 1999... Jenže bohatá klientela si jej pořád žádá, takže dávno po představení nástupnické Huayry zůstává naživu...

Modro-černá Zonda HP Barchetta je ale jiná než všechny dosavadní verze včetně série 760 a dost vyčnívá. Představila se na Concours d'Elegance v Pebble Beach. Dostala italské pojmenování karoserie, pro kterou se jinak vžil anglický termín „speedster“. To znamená, že je zcela otevřená a má nízké čelní sklo, navíc protažené i do boků jako u sportovních prototypů ještě na počátku 60. let minulého věku. Jinak ovšem žádné retro!

Na karoserii najdeme spoustu prvků pro zlepšení aerodynamiky počínaje otvory vpředu, na bocích i v krytu motoru po stranách, dvojicí lapačů vzduchu a jedním centrálním s italskou trikolórou, dále pak mohutným zadním difuzorem a křídlem. Tahle „loďka“ (barchetta) se nehoupe jako na moři, nýbrž drží pevně přilepená k asfaltu...

Typický prvek, čtveřice centrálních koncovek výfuku, zůstal zachován. HP Barchetta jezdí na dvacetipalcových kolech vpředu, zadní, v průměru o palec větší jsou částečně zakrytá jako u Zondy ZoZo z jara 2016. Zajímavý je design kovaných ráfků obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, na každé straně jiný, levá má zlaté paprsky, pravá modré. I brzdové třmeny však korespondují s lakem karoserie.

Dvoumístný kokpit je světlý s modrými akcenty, sedačky darovala Huayra BC. Autu nechybí šestistupňová manuální převodovka. Označení HP pak odkazuje na samotného šéfa Horacia Paganiho. Proč? Nechal si výstavní vůz postavit oddělením Uno-di-Uno jako krásnou hračku pro sebe...

Je tohle skutečná labutí píseň Zondy? Určitě ještě ne, těch skutečně posledních kusů bylo představeno už hodně. Zákazníci nedají na velký atmosférický vidlicový dvanáctiválec od AMG, který se dostal až na objem 7,3 l dopustit a divoké barchetty se zrodí minimálně ještě dvě...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Doporučujeme