Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pětitisící autobus SOR zamířil k dopravní skupině Arriva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Výrobce autobusů SOR Libchavy předal svůj pětitisící vyrobený autobus do služeb dopravní skupiny Arriva. Ta jej zařadí do své provozovny v Příbrami.

Jubilejní vozidlo typového označení SOR CN12, které je již v barevném korporátním designu společnosti Arriva, je součásti dodávky sedmnácti vozidel, z nichž jsou tři SOR CN 10,5 a čtrnáct SOR CN12.

Tyto autobusy jsou určeny pro obnovu vozového parku Arriva Praha za využití finančních prostředků poskytnutých z Reginálního operačního programu NUTS II Střední Čechy (ROP SČ). Výše poskytnuté dotace činí 26 359 000 Kč.

Záměrem projektu realizovaného v období od září 2012 do června 2014 je modernizace vozového parku nákupem nízkopodlažních ekologických autobusů, umožňujících komfortní přepravu osob se sníženou pohyblivostí a orientací.

Pořízené autobusy jsou postupně nasazovány na linky v oblastech Příbramska, Březnicka, Sedlčanska a Dobříšska s přesahem do hlavního města Prahy a jsou provozovány v závazku veřejné služby Středočeského kraje.

Pětitisící autobus firmy SOR Libchavy s typovým označením CN 12 je meziměstský dvoudveřový částečně nízkopodlažní autobus délky 11 790 mm, šířky 2 525 mm a výšky 2 950 mm.

Vozidlo má kapacitu 41 míst k sezení a 41 k stání s jedním bezbariérovým prostorem pro přepravu invalidního vozíku nebo dětského kočárku. Pro snadnější nástup a výstup pohyblivě handicapovaných cestujících či rodičů s kočárky je vozidlo vybaveno mechanickou výklopnou plošinou.

Autobus je osazen motorem Iveco Tector NEF o maximálním výkonu 194 kW splňující emisní normu Euro 5 EEV a šestistupňovou plně synchronizovanou převodovkou ZF s retardérem VOITH.

Kromě samotného autobusu byl předán vedením firmy SOR zástupcům dopravní skupiny Arriva model meziměstského autobusu ve firemních barvách dopravce v měřítku 1:43, pamětní list a symbolický klíč k vozidlu.

Arriva v České republice provozuje téměř 2000 autobusů a 5 vlaků, zaměstnává přes 3200 zaměstnanců a ročně přepraví 120 milionů cestujících. Celkový obrat skupiny převyšuje 4 miliardy korun. Hlavní činností skupiny je linková autobusová doprava.

Česká pobočka je součástí skupiny Arriva, jedné z největších dopravních společností v Evropě, zaměstnávající 56 000 lidí a ročně přepravující více než 2,2 miliardy cestujících ve 14 evropských zemích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
15. 3. 2014 17:20
Design busů SOR
Téhle firmě palec dolů za vzhled jejích výrobků, autor designu by měl být nepodmíněně odsouzen za zločin proti "obecnému vkusu".
13. 3. 2014 20:17
Re: SOR
JJ :-))),ale ta se již skoro 20 let nevyrábí a tohle dělaj pořád.
13. 3. 2014 19:38
Re: SOR
Jazdil si niekedy s autobusom OASA? To bol výhľad...
13. 3. 2014 19:04
SOR
Tyto autobusy a spoustu jiných značek jsem řídil a troufnu si tvrdit,že to jsou absolutně nejhorší vozy co v EU vznikají.Od výhledu řidiče z vozu po pohodlí,design,výkon motoru,poloměr otáčení,řízení,řazení,vytápění a odvětrávání,no něco strášného.V roce 2014 by se nic takového už dávno nemělo vyrábět.
13. 3. 2014 10:50
no
Jako tyhle autobusy se mi vůbec nelíbí...

Nicméně..
Je potřeba uznat a dát poklonu firmě..., která v podstatě vyrábí v jedné skoro podhorské vesničce v podstatě ve větší stodole a téměř na koleni řekněme relativně složité zařízení, jakým bezesporu autobus je... a ještě se dostane na výrobní číslo 5000!!!, to není málo.

Když si to srovnám se zázemím Tatry, Zetoru, případně Iveca ve Vysokým Mýtě, je to úplně, ale úplně jiná soutěž. Takže.. já bych za své od nich bus nevzal, ale pro tyto dotační programy, pokud se dál budou vyvíjet je to asi dobré.... Ať je takových firmiček u nás víc... :yes: