22.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 2008 DKR: Bestie pro Dakar vyrostla a posílila

 

Dakarský speciál Peugeotu chce být díky změnám stabilnější a schopnější v terénu. Výsledkem má být lepší umístění než v minulém ročníku slavně rallye.

Peugeot se letos po 25 letech vrátil na slavnou dakarskou rallye, z ambiciózní snahy o vítězství se ale stala mizérie. Technické trable znamenaly, že se Peugeot nedostal ani do top 10. Francouzská značka se nicméně po neúspěchu nevzdává a na Dakar vyrazí v příštím ročníku znovu.

Pro příští rok si Peugeot připravil vylepšený model 2008 DKR, který má být úspěšnější než letošní varianta. Přestože došlo k výrazným změnám, základní charakter zůstal – 2008 DKR bude se soupeři nadále bojovat jako zadokolka.

O pohon 2008 DKR se tak jako dosud postará vznětový třílitrový šestiválec biturbo, který však posílil o 10 koní na celkových 350 k (257 kW). Točivý moment zůstal na hodnotě 800 N.m. Maximální výkon má pak být dostupný v nižších otáčkách než dosud.

Peugeot 2008 DKR pro Dakar 2016 je o 200 mm delší a o 200 mm širší než předchůdce. Zároveň ale došlo ke zkrácení předního i zadního převisu, což zlepšuje terénní schopnosti auta. Speciál díky tomu snáze překoná písečné duny, koryta řek i velké kameny.

Konstruktéři se zaměřili také na zlepšení aerodynamiky. Přepracována byla kapota i chladicí otvory na střeše. Výsledkem má být zlepšení proudění vzduchu a vyváženější přítlak na nápravách.

Ještě větší změny se odehrály pod karbonovou karoserií. Zavěšení bylo upraveno tak, aby si auto lépe poradilo s terénem. Nová magneziová kola nahrazující dřívější hliníková pomáhají snížit hmotnost vozu, vylepšují též rozdělení váhy mezi nápravami. Lehčí jsou též pneumatiky Michelin.

Psali jsme: Peugeot 2008 DKR – Lev pro Dakar oficiálně

Tovární pilot Peugeotu Stéphane Peterhansel tvrdí, že rozdíl mezi dvěma verzemi 2008 DKR je okamžitě poznat. Říká, že je auto díky delší a širší karoserii nebo sníženému těžišti stabilnější a v zatáčkách rychlejší.

Letošní návrat na Dakar se Peugeotu nepovedl. Automobilka vyhlásila ambiciózní cíl – chtěla hned v prvním roce po návratu vyhrát. Tovární jezdci Stéphane Peterhansel, Cyril Despres a Carlos Sainz se ale celou rallye trápili, především kvůli technickým potížím. Ty byly zřejmě způsobeny hlavně atypickým pohonem – 2008 DKR je zadokolka, zatímco konkurenti jsou čtyřkolkami. Výsledkem tak bylo jen jedenácté místo Peterhansela a 34. příčka Desprese. Sainz sice bojoval s nejlepšími, zastavila ho ale nehoda.

Na čínské Rallye Hedvábné stezky ale Peugeot 2008 DKR dosavadní neúspěchy nechal za sebou a vykompenzoval je vítězstvím v tomto závodě. Peugeot dokonce slavil double, z prvního místa se radoval Peterhansel, druhý skončil týmový kolega Despres.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté

Jednání předsedů hnutí ANO Andreje Babiše a sociálních…

Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů

Počet zahraničních turistů, kteří loni přespali v českých…

Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků

Čistý zisk ruského plynárenského gigantu Gazprom loni…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat rezignaci

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat…

Pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka se 26. dubna dožívá 75 let. Po tomto termínu musí podle kanonického…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

"Vousáč" Hertl pálí a táhne Sharks. Táta mi vyčítá…

Když dá gól, tryskají z něj emoce. V rychlosti vpálí do mantinelu a mává fanouškům, vášnivě skáče do náručí…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…