22.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 2008 DKR: Bestie pro Dakar vyrostla a posílila

 

Dakarský speciál Peugeotu chce být díky změnám stabilnější a schopnější v terénu. Výsledkem má být lepší umístění než v minulém ročníku slavně rallye.

Peugeot se letos po 25 letech vrátil na slavnou dakarskou rallye, z ambiciózní snahy o vítězství se ale stala mizérie. Technické trable znamenaly, že se Peugeot nedostal ani do top 10. Francouzská značka se nicméně po neúspěchu nevzdává a na Dakar vyrazí v příštím ročníku znovu.

Pro příští rok si Peugeot připravil vylepšený model 2008 DKR, který má být úspěšnější než letošní varianta. Přestože došlo k výrazným změnám, základní charakter zůstal – 2008 DKR bude se soupeři nadále bojovat jako zadokolka.

O pohon 2008 DKR se tak jako dosud postará vznětový třílitrový šestiválec biturbo, který však posílil o 10 koní na celkových 350 k (257 kW). Točivý moment zůstal na hodnotě 800 N.m. Maximální výkon má pak být dostupný v nižších otáčkách než dosud.

Peugeot 2008 DKR pro Dakar 2016 je o 200 mm delší a o 200 mm širší než předchůdce. Zároveň ale došlo ke zkrácení předního i zadního převisu, což zlepšuje terénní schopnosti auta. Speciál díky tomu snáze překoná písečné duny, koryta řek i velké kameny.

Konstruktéři se zaměřili také na zlepšení aerodynamiky. Přepracována byla kapota i chladicí otvory na střeše. Výsledkem má být zlepšení proudění vzduchu a vyváženější přítlak na nápravách.

Ještě větší změny se odehrály pod karbonovou karoserií. Zavěšení bylo upraveno tak, aby si auto lépe poradilo s terénem. Nová magneziová kola nahrazující dřívější hliníková pomáhají snížit hmotnost vozu, vylepšují též rozdělení váhy mezi nápravami. Lehčí jsou též pneumatiky Michelin.

Psali jsme: Peugeot 2008 DKR – Lev pro Dakar oficiálně

Tovární pilot Peugeotu Stéphane Peterhansel tvrdí, že rozdíl mezi dvěma verzemi 2008 DKR je okamžitě poznat. Říká, že je auto díky delší a širší karoserii nebo sníženému těžišti stabilnější a v zatáčkách rychlejší.

Letošní návrat na Dakar se Peugeotu nepovedl. Automobilka vyhlásila ambiciózní cíl – chtěla hned v prvním roce po návratu vyhrát. Tovární jezdci Stéphane Peterhansel, Cyril Despres a Carlos Sainz se ale celou rallye trápili, především kvůli technickým potížím. Ty byly zřejmě způsobeny hlavně atypickým pohonem – 2008 DKR je zadokolka, zatímco konkurenti jsou čtyřkolkami. Výsledkem tak bylo jen jedenácté místo Peterhansela a 34. příčka Desprese. Sainz sice bojoval s nejlepšími, zastavila ho ale nehoda.

Na čínské Rallye Hedvábné stezky ale Peugeot 2008 DKR dosavadní neúspěchy nechal za sebou a vykompenzoval je vítězstvím v tomto závodě. Peugeot dokonce slavil double, z prvního místa se radoval Peterhansel, druhý skončil týmový kolega Despres.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Rozbitá světla, nárazník na padrť a zohýbané plechy. Tak dopadlo auto zpěváka Daniela Landy (48) na Valašské…

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky. Řidič: Nevěděl jsem o nich

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky.…

Moment překvapení prý zažil řidič kamionu, který patří české firmě z Táborska. V jeho zadní části totiž…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…