Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008 jde na odbyt, automobilka zdvojnásobí jeho produkci

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
Poptávka po crossoveru 2008 převýšila očekávání. Peugeot chce zdvojnásobit jeho výrobu, aby ji uspokojil.

Malý crossover byl vyvinut ve spolupráci firemních center v Evropě, Číně a Latinské Americe. V roce 2015 chce automobilka prodat 200.000 kusů za rok, podle plánů jich polovina vznikne v Mulhouse, 45.000 v Brazílii a zbytek v Číně. V současné době má podle šéfa značky Maxima Picata 16.000 neuspokojených objednávek.

„Ano, momentálně vedeme 16.000 objednávek, zejména od dealerů, kde ještě 2008 ani nebyla představena,“ potvrdil doslova. Klienti si tak závazně zamluvili auto, které si dosud neměli možnost vůbec vyzkoušet, a to ani staticky. Zástupci jej totiž na showroomech prostě ještě nemají. Takovouto reakci zákazníků si snad vedení nepředstavovalo ani v nejrůžovějších snech. Možná risk, ale pro Peugeot určitě pozitivum, poptávka po novém modelu je opravdu velmi silná.

Francouzská automobilka se lvem ve znaku očekává vzrůst segmentu malých crossoverů, nebo chcete-li subkompaktních SUV, jak je nazýván oficiálněji. Továrna PSA v alsaských Mylhúzách momentálně vyrábí 5.000 aut za měsíc, má však dost kapacity na to, aby produkci zvýšila dvojnásobně. Od září bude totiž přidána druhá směna. Maxime Picat informaci prozradil serveru Automotive News Europe ve středu 12. června. Hlavně zaměstnanci závodu si lepší zprávu přát nemohli.

Analytici z IHS Automotive odhadují, že Peugeot 2008 překoná v prodejích lídra rychle rostoucího segmentu ještě letos. Tím není nikdo jiný než extravagantní Nissan Juke. Podle JATO Dynamics se za první čtyři měsíce v Evropě prodalo 38.383 japonských vozů. Na druhém místě skončil Opel Mokka včetně britského dvojčete s logem Vauxhallu (25.853 jednotek). IHS tvrdí, že vládu nad třídou převezmou brzy Francouzi, kromě Peugeotu 2008 ještě další nováček Renault Captur, kterého pasovali na dvojku. Juke se tak bude muset spokojit s bronzem a Mokka pak s pomyslnými „brambory“.

Podle této analytické společnosti by kategorie nejmenších SUV měla na starém kontinentu z loňských 154.461 prodaných nových aut aut vzrůst do poloviny této dekády na hranici půl milionu a s největší pravděpodobností ji dokonce překročí.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
17. 6. 2013 18:34
Re: 2008
Já kdybych se ve svých soudech tolikrát seknul, jako ty, tak sem už nepíšu. Ty ale nemáš asi ani kapku soudnosti a sebeúcty, co? Hlavně toho nažvanit co nejvíc a běda, když nejseš (jako tady) hned první nahoře. Bože, do čeho jsi to rozum dal (i když hodně málo)......
17. 6. 2013 18:32
Re: Bravo Peugeot
A to ještě můžeme očekávat některými sice zatracovaný, ale podle mně ne zas tak špatný Ford Ecosport a VW Taigun (ten na fotkách vypadal dost dobře. Hovoří se o malé škodovce tohoto typu - uvidíme, před pár lety byla trojice RAV, C-RV a svým způsobem i Suzuki Grand Vitara jediné možnosti menších SUV a dneska není v Evropě výrobce, který by je nenabízel.

Jak Ecosport tak Taigun jsou rovněž koncipovány třeba jako Captur, tzn. jenom předpokolky - VW by měl být v Evropě s litrovým motorem jako Up....Ecosport se sice v Brazílii dělá jako čtyřkolka s motorem 1,6 litru, ale do Evroppy se bude dovážet indické provedení (mimo jiné s nižším podvozkem a předokolka).

Otázka, co Suzuki ve vazbě na francouzskou produkci zvládlo a co ne je hodně spekulativní. Ona ta třída, kam zamířilo Suzuki s klasickým malým SUV je rovněž bouřlivě se rozvíjející a tam zase Francouzi nemají prakticky nic, co by stálo za větší zájem. A taky je otázka, že i když je Suzuki poměrně velký výrobce (určitě přes dva miliony aut), tak je otázka, jestli má na to, aby chrlil jednu novinku za druhou. Jeho odchod z USA trhu taky leccos naznačuje......

Avatar - eliot
17. 6. 2013 15:25
Re: Bravo Peugeot
Captura jsem si už naživo obhlížel. Uznávám ,že je to věc názoru, ale zvenku mi připadal mohutnější než na fotkách a vypadal jako přečinčaná hračka,ale je to pouze můj názor.
17. 6. 2013 15:20
Re: Bravo Peugeot
"Cez vaše trhy" se na marže nikdo nekouká. Tabulky uvedené loni bylo za celou Evropu, ztráta byla tuším 800 EUR na auto.......u PSA, aby bylo jasno.
17. 6. 2013 15:17
Re: Bravo Peugeot
Souhlas - Renaultu se Clio povedlo, kombík je ještě lepší a Captur jo moc povedený auto. Nechci vynášet soudy na základě svezení se necelých 10 km u dealera a dost podrobné prohlídky nastojáka. Nicméně mám velice pozitivní a dlouholeté uživatelské zkušenosti se starým Scenicem, kde mi vadila jediná věc - vzhled. Tady bych ale řekl, že Captur je z hlediska užitkového stejně dobrý, ale dobře vypadá (přitom si na nic nehraje) a na druhou stranu bych nepotřeboval ty polepy a vylepšení s výjimkou dvoubarevných kol.

Opakovaná "moudra" o malém rozsahu motorizací nebo převodovek bych nechal na zákazníkovi. Stejně se pak z 90% prodávají dvě motorizace (nejslabší benzín a nejslabší diesel) a spíš nižší výbava, tak není potřeba si hrát na širokou paletu, kterou pak stejně nikdo nevyužije.

Nechci nasazovat na PSA, ale myslím, že Renault dlouhodobě ví líp co dělá. Svoji roli hraje i světovost koncernu Renault, je zajímavé, jak třeba Renault změnil image stran kvality (která nebyla nikdy tak tragická jako třeba u FIATu a spol...), aniž by povykoval, že dělá lepší auta než VW apod.....

PSA lze přát, aby se dostal do lepšího stavu, ale zdaleka ne všechno, co předvádí je tak průkazné, jak představitelé firmy tvrdí. A tvrzení o tom, jak 2008 zválcuje konkurenci (když Captur se už prodává a Juke bude co nevidět nový...je to už relativně letitý model) mi připomíná povyk o tom, jak Bravo "zválcuje" Golf, Punto veškerou konkurenci a třeba i "ramena" dnes již neexistující značky Daewoo (tedy v autobranži). Ono dneska leckdy nestačí mít kvalitní produkt, k tomu aby byla firma úspěšná......