Peugeot 208 GTi v sériové podobě odhalen

 

Automobilka se lvem ve znaku oficiálně odhaluje sériové provedení modelu 208 GTi a oznámila i předpokládané období jeho uvedení na trh.

Peugeot 208 GTi se jako koncept představil na letošním březnovém autosalonu v Ženevě a francouzská automobilka při jeho premiéře nezapomněla připomenout řadu slavných předchůdců, v jejichž čele je dodnes populární 205 GTi.

Jarní koncept se od standardních sériových verzí řady 208 odlišoval na první pohled díky svému designu karoserie s předním lízátkem, maskou chladiče s hliníkovým povrchem a spoilerem nad zadním oknem.

Rozchod kol měl 208 GTi Concept rozšířen o 36 mm a za 18palcovými disky měl vpředu 302mm kotouče, vzadu 249mm. Pod kapotou se ukrýval motor 1,6 THP 200 o výkonu 147 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle neoficiálních informací byla hmotnost konceptu 975 kg.

JAKE.AUTO.CZ Peugeot 208 – všechny články

Sériové provedení nové generace malého hot-hatche s odkazy na slavné předky se od ženevského konceptu na první pohled odlišuje prakticky jen lakem karoserie.

Podobně jako exteriér ani interiér nepřináší při srovnání s konceptem žádná překvapení. Odlišnosti jsou zde pouze prakticky jen v barevném provedení některých detailů a i sériový model je vybaven LED podsvícením přístrojového štítu s červeným orámováním.

Od ostatních provedení modelové řady 208 se sériový GTi samozřejmě odliší kromě designu i technikou. V případě podvozku se jedná o nové sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory. Rozchod kol 208 GTi je rozšířen vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm.

Standardem budou 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 205/45 ZR17 a za nimi se mají ukrývat kotouče o průměru 302 mm vpředu a 249 mm vzadu.

K pohonu sériového modelu 208 GTi poslouží stejně jako v případě konceptu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP 200 z kupé RCZ, který disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola.

Peugeot uvádí, že třídveřový hatchback o hmotnosti 1160 kg má z 0 na 100 km/h akcelerovat za méně než 7,0 s a z rychlosti 80 km/h na 120 km/h zrychlí na pátý převodový stupeň rovněž za méně než 7,0 s. Prozatím poslední hodnotou, kterou automobilka uvádí, jsou emise CO2 145 g/km.

Veřejnosti se sériový Peugeot 208 GTi poprvé představí na autosalonu v Paříži a jeho prodej se má rozběhnout na jaře příštího roku. Podle neoficiálních informací má být na britském trhu nabízen za ceny od 21.000 britských liber (zhruba 665.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 GTi v sériové podobě odhalen







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…