Peugeot 208 GTi v sériové podobě odhalen

 

Automobilka se lvem ve znaku oficiálně odhaluje sériové provedení modelu 208 GTi a oznámila i předpokládané období jeho uvedení na trh.

Peugeot 208 GTi se jako koncept představil na letošním březnovém autosalonu v Ženevě a francouzská automobilka při jeho premiéře nezapomněla připomenout řadu slavných předchůdců, v jejichž čele je dodnes populární 205 GTi.

Jarní koncept se od standardních sériových verzí řady 208 odlišoval na první pohled díky svému designu karoserie s předním lízátkem, maskou chladiče s hliníkovým povrchem a spoilerem nad zadním oknem.

Rozchod kol měl 208 GTi Concept rozšířen o 36 mm a za 18palcovými disky měl vpředu 302mm kotouče, vzadu 249mm. Pod kapotou se ukrýval motor 1,6 THP 200 o výkonu 147 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle neoficiálních informací byla hmotnost konceptu 975 kg.

JAKE.AUTO.CZ Peugeot 208 – všechny články

Sériové provedení nové generace malého hot-hatche s odkazy na slavné předky se od ženevského konceptu na první pohled odlišuje prakticky jen lakem karoserie.

Podobně jako exteriér ani interiér nepřináší při srovnání s konceptem žádná překvapení. Odlišnosti jsou zde pouze prakticky jen v barevném provedení některých detailů a i sériový model je vybaven LED podsvícením přístrojového štítu s červeným orámováním.

Od ostatních provedení modelové řady 208 se sériový GTi samozřejmě odliší kromě designu i technikou. V případě podvozku se jedná o nové sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory. Rozchod kol 208 GTi je rozšířen vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm.

Standardem budou 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 205/45 ZR17 a za nimi se mají ukrývat kotouče o průměru 302 mm vpředu a 249 mm vzadu.

K pohonu sériového modelu 208 GTi poslouží stejně jako v případě konceptu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP 200 z kupé RCZ, který disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola.

Peugeot uvádí, že třídveřový hatchback o hmotnosti 1160 kg má z 0 na 100 km/h akcelerovat za méně než 7,0 s a z rychlosti 80 km/h na 120 km/h zrychlí na pátý převodový stupeň rovněž za méně než 7,0 s. Prozatím poslední hodnotou, kterou automobilka uvádí, jsou emise CO2 145 g/km.

Veřejnosti se sériový Peugeot 208 GTi poprvé představí na autosalonu v Paříži a jeho prodej se má rozběhnout na jaře příštího roku. Podle neoficiálních informací má být na britském trhu nabízen za ceny od 21.000 britských liber (zhruba 665.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 GTi v sériové podobě odhalen







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…