Peugeot 208 Hybrid FE: Lehký šetřílek se bude vyrábět

 

Peugeot chce vyrábět lehounkou hybridní dvěstěosmičku. Její vývoj je součástí čtyřletého oživovacího plánu celého koncernu PSA.

Prototypy Hybrid FE, na kterých se podílelo i sportovní oddělení Peugeotu, měly pod kapotou zážehový atmosférický tříválec 1,2 VTi s 50 kW. Ten byl podporován elektromotorem o výkonu 30 kW, jemuž dodávaly potřebnou energii lithium-iontové články. Díky aerodynamickým úpravám čítajícím novou přední masku, mohutný černý zadní spoiler a optimalizovaná devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin se podařilo stlačit součinitel odporu vzduchu pod hodnotou 0,25.

První prototyp dosáhl loni v srpnu normované spotřeby 2,1 l/100 km (emise CO2 49 g/km). Druhý se pak na testovací trati Ceram Mortefontaine severně od Paříže proháněl v listopadu 2013 a srazil ji dokonce na pouhých 1,9 l/100 km, takže každý kilometr vypustil do ovzduší jen 46 g oxidu uhličitého. Úsporná dvěstěosmička dokázala zrychlit z klidu na stovku za 8 s. Díky kompozitovým panelům karoserie, polykarbonátovému čelnímu sklu a odlehčenému zavěšení totiž oproti základnímu modelu zhubla plných 200 kg, váží tedy zhruba 910 kg, což je dnes velmi málo.

Peugeot 208 Hybrid FE byl původně jen pojízdnou laboratoří, ale zdá se, že se nakonec bude vyrábět. Do churavějícího koncernu PSA napumpuje peníze čínský Dongfeng a francouzský stát. Dle britského Autocaru automobilka se lvem ve znaku zvažuje vyrobit alespoň limitovanou sérii coby demonstraci svých současných technických možností. Díky využití lehkých a drahých materiálů ovšem nebude produkční hybrid rozhodně za hubičku, to je jasné.

Číňané i vláda do koncernu postupně vloží dohromady skoro 3,8 miliard eur. Peníze budou použity na vývoj kompaktní modulární platformy EMP1 a právě na úsporné modely, mezi které patří i popisovaná dvěstěosmička s nízkou spotřebou. Zároveň se chce soustředit na čínský, ruský a pro něj tradiční jihoamerický trh, které by měly do tří let přinášet zisky. V Číně je mu partnerem pochopitelně Dongfeng, tamní produkce se má v dohledné době ztrojnásobit. Nabídka Peugeotu a Citroënu se bude méně překrývat a značka DS se stane nejspíše samostatnou nejen v Říši středu, ale i v Evropě. Na druhou stranu dojde k radikálnímu snížení počtu modelů ze současných 45 na 26.

Dongfeng i francouzský stát obdrží za svou finanční injekci každý 14 % akcií koncernu. Podíl rodiny Peugeotů se už snížil na stejnou úroveň. Škrty jsou součástí čtyřletého plánu nového šéfa PSA Carlose Tavarese, který přišel do funkce poté, co byl vyhozen od konkurenčního Renaultu. Výrobní náklady se sníží v průměru o 4 % a ceny naopak o 2 % zvýší. Díky těmto opatřením vzroste provozní marže také na 2 %, v příštím desetiletí se očekává její další posílení až k pětiprocentní hranici. Loni vzniklo v závodech koncernu po celém světě jen 2,3 milionu aut.

JAKE.AUTO.CZ: Peugeot 208 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol, Autocar

Štítky Citroën Peugeot Ekonomika Hybrid Malé vozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 







 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…