Peugeot 208 Hybrid FE: Lehký šetřílek se bude vyrábět

 

Peugeot chce vyrábět lehounkou hybridní dvěstěosmičku. Její vývoj je součástí čtyřletého oživovacího plánu celého koncernu PSA.

Prototypy Hybrid FE, na kterých se podílelo i sportovní oddělení Peugeotu, měly pod kapotou zážehový atmosférický tříválec 1,2 VTi s 50 kW. Ten byl podporován elektromotorem o výkonu 30 kW, jemuž dodávaly potřebnou energii lithium-iontové články. Díky aerodynamickým úpravám čítajícím novou přední masku, mohutný černý zadní spoiler a optimalizovaná devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin se podařilo stlačit součinitel odporu vzduchu pod hodnotou 0,25.

První prototyp dosáhl loni v srpnu normované spotřeby 2,1 l/100 km (emise CO2 49 g/km). Druhý se pak na testovací trati Ceram Mortefontaine severně od Paříže proháněl v listopadu 2013 a srazil ji dokonce na pouhých 1,9 l/100 km, takže každý kilometr vypustil do ovzduší jen 46 g oxidu uhličitého. Úsporná dvěstěosmička dokázala zrychlit z klidu na stovku za 8 s. Díky kompozitovým panelům karoserie, polykarbonátovému čelnímu sklu a odlehčenému zavěšení totiž oproti základnímu modelu zhubla plných 200 kg, váží tedy zhruba 910 kg, což je dnes velmi málo.

Peugeot 208 Hybrid FE byl původně jen pojízdnou laboratoří, ale zdá se, že se nakonec bude vyrábět. Do churavějícího koncernu PSA napumpuje peníze čínský Dongfeng a francouzský stát. Dle britského Autocaru automobilka se lvem ve znaku zvažuje vyrobit alespoň limitovanou sérii coby demonstraci svých současných technických možností. Díky využití lehkých a drahých materiálů ovšem nebude produkční hybrid rozhodně za hubičku, to je jasné.

Číňané i vláda do koncernu postupně vloží dohromady skoro 3,8 miliard eur. Peníze budou použity na vývoj kompaktní modulární platformy EMP1 a právě na úsporné modely, mezi které patří i popisovaná dvěstěosmička s nízkou spotřebou. Zároveň se chce soustředit na čínský, ruský a pro něj tradiční jihoamerický trh, které by měly do tří let přinášet zisky. V Číně je mu partnerem pochopitelně Dongfeng, tamní produkce se má v dohledné době ztrojnásobit. Nabídka Peugeotu a Citroënu se bude méně překrývat a značka DS se stane nejspíše samostatnou nejen v Říši středu, ale i v Evropě. Na druhou stranu dojde k radikálnímu snížení počtu modelů ze současných 45 na 26.

Dongfeng i francouzský stát obdrží za svou finanční injekci každý 14 % akcií koncernu. Podíl rodiny Peugeotů se už snížil na stejnou úroveň. Škrty jsou součástí čtyřletého plánu nového šéfa PSA Carlose Tavarese, který přišel do funkce poté, co byl vyhozen od konkurenčního Renaultu. Výrobní náklady se sníží v průměru o 4 % a ceny naopak o 2 % zvýší. Díky těmto opatřením vzroste provozní marže také na 2 %, v příštím desetiletí se očekává její další posílení až k pětiprocentní hranici. Loni vzniklo v závodech koncernu po celém světě jen 2,3 milionu aut.

JAKE.AUTO.CZ: Peugeot 208 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol, Autocar

Štítky Citroën Peugeot Ekonomika Hybrid Malé vozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 






 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

 

iSport.cz

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou stoprocentně věřím

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou…

Psychika hokejové Sparty byla na startu týdne nalomená, atmosféra v klubu lehce nervózní. Po neděli je výrazně…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…