Peugeot 301: Francouzská odpověď na Škodu Rapid

Peugeot 301: Francouzská odpověď na Škodu Rapid

 
 

Peugeot nechce, aby mu zákazníci přecházeli ke konkurenci. Proto přichystal nový sedan.

Vzhledem k tomu, že už vyčerpal celou řadu 30x, vrací se nový Peugeot označením do minulosti: Jmenuje se 301. Určitě nebudeme daleko od pravdy, když si troufneme tvrdit, že je namířena hlavně proti škodovácké novince: Rapidu.

Rapid pro evropský trh bude ale mít výhodu ve variabilitě: jedná se o liftback, zatímco 301 je klasickým tříprostorovým sedanem. S rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m spadá jasně do nižší střední třídy, byť zde bude patřit ke kratším vozům, překonávají jej i některé hatchbacky. Zavazadelník o objemu 506 l ale určitě přijde k duhu.

Peugeot si odpustil stylistické výstřelky jak v exteriéru, tak i v interiéru. Z boku možná najdeme vzdálenou podobnost se sedanem 408, ale linky jsou méně dynamické a nový model působí usedleji. Je také menší, 408 disponuje rozvorem náprav 2,71 m a je o 24 cm delší. Přední maska odpovídá pro změnu novému malému hatchbacku 208, „kudrlinky“ zde ale nenajdeme, jen „vlnku“ v horní části předních světlometů, které se spíše odkazují na švédská Volva z přelomu milénia.

Pod kapotou očekávejme trojici motorů. Základní jednotkou je zážehový tříválec 1,2 VTi s 52 kW (71 k), doplňuje jej čtyřválcová šestnáctistovka se stejnou zkratkou a výkonem 85 kW (115 k). U lva nesmí chybět nafta, tentokrát zastoupená agregátem 1,6 HDi naladěným na 68 kW (92 k). všechny bude možné koupit s manuální převodovkou, dvanáctistovku ale i s robotizovaným ústrojím EGC a u výkonnějšího benzinu 1,6 VTi je na výběr klasický automat.

Nijak „oholená“ není ani bezpečnostní výbava. Čtveřici airbagů, ESP, ABS s brzdovým asistentem a úchyty Isofix najdeme nejspíše už v základu. Co se týče komfortu, majitelé si mohou užívat automatickou klimatizaci, audio s možností přehrávání MP3, nezbytnou USB zdířkou a bezdrátovým rozhraním Bluetooth. Třešničku na dortu tvoří dálkové ovládání víka zavazadelníku a zadní parkovací senzory. Komfortní prvky ale budou většinou součástí příplatků, případně vyšších stupňů výbav. Specifikace se budou lišit podle trhů, stejně jako nabídka pohonných jednotek.

301 určitě není závodním autem. Podvozek preferuje komfortní naladění, ne všude totiž najdeme kvalitní cesty. V západní Evropě možná, ale tam se prodávat nebude. Teď už je asi vše jasné, novinka je určena pro Turecko, střední a východní Evropu, Rusko, Ukrajinu, Řecko, Blízký východ, Perský záliv, severozápadní Afriku a některé země Latinské Ameriky. V Turecku se začne prodávat od začátku listopadu letošního roku, další země budou následovat. Českému chalupáři možná přijde škoda, že s kombíkem se v tuto chvíli nepočítá. Rodištěm se stane továrna ve španělském Vigu a nesmíme vynechat místo světové premiéry: Paříž.

PEUGEOT.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Peugeot na auto.cz

Ještě k označení: u Peugeotu je nula uprostřed tradicí a má ji dokonce patentově chráněnou. Poprvé ji použil u typu 201 (1929), byť k ní tehdy automobilka došla číselnou řadou od 1. Předválečný model 301 se pak vyráběl v letech 1932-1936. Nyní se jedničku rozhodli Francouzi použít znovu. Bude určena i jiným novým modelům vyhrazeným pro specifické trhy.

V souvislosti s tím se mění i celá strategie označování. Řady s osmičkou na konci si ji ponechají také v následujících generacích, například 209 se tedy už nedočkáme, 310 také ne, nástupce 308 ponese totožné trojčíslí. Zůstanou rovněž dvě nuly uprostřed, například chystaná 2008, 3008, 4008 nebo 5008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 301: Francouzská odpověď na Škodu Rapid







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan

Po Citroënu C-Elysée prošel faceliftem i jeho bratr…

Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč

Sedan Peugeot 301 byl představen v Paříži a nyní přijíždí…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…