Peugeot 307 1.6 HDI 66 kW - povedená plastika

Peugeot 307 1.6 HDI 66 kW - povedená plastika

 
 

V roce 2001 Peugeot zaskočil veřejnost novým modelem nižší střední třídy, jenž převyšoval konkurenci odvážným designem a také mimořádně prostorným interiérem.

Technicky se „třistasedmička“ od čtvrté generace Volkswagenu Golf či druhého Opelu Astra příliš nelišila, nicméně právě atraktivní vnější kabát a prostorný interiér stačil k tomu, aby se stala v autosalonech Peugeotu hitem. I ten nejoriginálnější výtvor časem ztratí lesk, a tak v roce 2005 naordinoval francouzský výrobce svému svěřenci facelift.

obrázek [300 x 250] Jelikož úpravy probíhaly v souladu s aktuálním design manuálem automobilky, přiblížila se 307 vzhledem mladším sourozencům. Přední část ozdobenou dříve decentním úsměvem opanovala doširoka otevřená ústa reprezentovaná mohutným vstupem vzduchu v nárazníku, kulaté chromované mlhovky a protažené přední světlomety. Zadní partie zůstaly prakticky nezměněny, pouze modifikované zadní světlomety vydávají záři podobnou LED diodám.

Stále na úrovni

Zajímavé tvarovaný interiér neztratil s plynoucím časem svěžest, a tak Peugeot nemusel provádět dramatické změny. Za nízkou kvalitu použitých materiálů kritizoval 307 málokdo, proto ujištění výrobce, že faceliftovaný model vystlal měkčími materiály, zní jako rajská hudba. V praxi rozdíl mezi dříve použitými a aktuálními plasty těžko poznáte, každopádně interiér vypadá kvalitně.

Na dlouhé středové konzole se stříbrným podkladem naleznete modifikované rádio s pěkným přednesem, ale zbytečně malinkými tlačítky ovládacího kříže, která znesnadňují hledání stanic a nastavení dalších funkcí. Nová přístrojová deska vyvedená ve stylu 407 navozuje luxusní dojem a zároveň zaručuje jednodušší odezírání údajů o rychlosti i otáčkách.

Kvalitní, rozměrná sedadla s ideálním posazem a dobrým bočním vedením patřila od počátku mezi účinné zbraně 307, boční vedení nesvírá tělo a přitom zajišťuje dostatečnou oporu v zatáčkách. Sedák ideálně podpírá stehna, výšku sedáku nastavíte klasickým pumpování. Jen škoda se po stranách nedostává místa, takže nastavení sklonu opěradla probíhá ve stísněném prostoru.

Díky vyšší stavbě karoserie a bohaté nadílce vnitřního prostoru 307 úspěšně slouží mnoha českým rodinám. Omlazený model vnitřním prostorem na svého předchůdce pochopitelně navazuje, u kolen, hlavy i ramen se můžete těšit na spoustu místa, sklopením sedadel získáte ne zcela rovnou podlahu, ale zato 1470 litrů prostoru (základní objem zavazadelníku činí 420 litrů).

obrázek [300 x 194] Cena 307 (po plastice) začíná na částce 419.900 Kč za třídveřovou variantu, námi testovaná pětidveřová verze s motorem 1.6 HDI stojí v základní výbavě XR 509.000 Kč. Na rozdíl od VW Golf nebo Fordu Focus nedostanete boční, ale pouze čelní airbagy, za manuální klimatizaci se připlácí 28.000 Kč, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem přijde v základní verzi na 22.100 Kč.

Tichošlápek

Koncern PSA, v němž Peugeot vlastní většinu, si s naftou rozumí stále víc. Jeho motory HDI prošly v posledních letech zajímavou genezí a přerostly z nevýrazných agregátů v důstojného protihráče TDI či JTD a staly se základnou pro Fordovy TDCi. PSA rovněž nezůstal stranou trendu zmenšování objemu přeplňovaných vznětových motorů, naopak velmi rychle zareagoval a vyrobil 1.4 a posléze i 1.6 HDI.

Celohliníkový čtyřválec DOHC 1.6 litru vznikl převrtáním starší čtrnáctistovky a disponuje prakticky kompletním portfoliem moderních konstrukčních prvků z doby svého vzniku. Vysokotlaký vstřikovací systém common–rail druhé generace vyvíjí vstřikovací tlak v rozmezí 1250 – 1650 barů podle momentální potřeby a šestiotvorové trysky dokáží během jediného pracovního cyklu vyvinout až šest vstřiků.

Narozdíl od 80 kW verze (test 307 1,6 HDI 80 kW najdete zde) dostala slabší 1.6 HDI turbodmychadlo s pevnými rozváděcími lopatkami, přesto dokáže vyvinout výkon 66 kW při 4000 ot./min. a točivý moment 215 Nm při 1750 otáčkách, jenž dříve produkoval větší dvoulitr. Peugeot zužitkoval své zkušenosti, naladil a utlumil jednotku tak, aby nerušila posádku a maximálně maskovala naftový původ.

Během jízdy jednotka působí kultivovaně, v průběhu běžně používaného spektra otáček neduní (dunění se ozývá pouze pod 1500 ot/min), do interiéru nepronikají vibrace. Ve vysokých otáčkách hlučnost vzroste, ale ani na hranici omezovače nepřekročí přijatelnou mez. Ruku v ruce s kultivovaností kráčí dynamika. Motor zabírá od nízkých otáček, znatelný avšak nikterak dramatický zátah za 2000 otáčkami střídá plynulý nárůst výkonu.

Převody a zrychlení – měření Auto.cz
 2345
Pružnost
50 -> 90 km/h 6,6 s  
80 -> 120 km/h  8,7 s12,7 s
Otáčky motoru při rychlosti
50 km/h 18001300 
70 km/h 25001800 
90 km/h  23001800
110 km/h  28002300
130 km/h  34002700
Max. rychlosti90 km/h135 km/h  

Ochota jednotky vytáčet se nemizí s číslovkou 4000, ale pokračuje až na 4500. Díky tomu můžete s 307 i se slabší 1.6 HDI jezdit velmi svižně, bezpečně předjíždět a vyrážet na dlouhé výlety se zachováním přijatelné spotřeby. Apetit agregátu roste úměrně s chutí řidiče vymáčknout z něj maximum, dynamické ježdění vykouzlí spotřebu okolo sedmi litrů, opatrné zacházení s pedály sníží spotřebu až na pět litrů.

Dobrý kompromis

To, že 307 vybočila z řady měkkých peugeotů minulosti, je známá věc. Podvozek má spíše sportovnější ambice a informuje posádku o většině větších nerovností na silnici. Přesto nelze říci, že by jízda byla nepohodlná. To napovídá, že se Peugeotu podařilo vytvořit zajímavý kompromis mezi ovladatelností a komfortem, i když ovladatelnost získala nad komfortem přece trochu navrch.

obrázek [300 x 253] Tuhý podvozek výborně slouží v zatáčkách, kde zarputile drží směr a dovoluje vysokému hatchbacku přiměřené náklony, zvyšuje jistotu na dálnicích a umožňuje dynamickou jízdu na okreskách. Podvozku dobře sekunduje řízení, jehož informační schopnost na rozdíl od některých sesterských citroënů nekazí příliš účinný posilovač i dostatečně razantní brzdy s minimálním sklonem k vadnutí.

Řazení pětistupňové manuální převodovky zůstává i nadále Achillovou patou 307, gumový a tuhý chod páky kazí výborný dojem z povedeného faceliftu. Přestože koncepce i základní tvary 307 zůstaly faceliftem nedotčeny, lehká plastická operace pomohla a připomněla konkurenci, že tu stále je a musí se s ním počítat.

Základní cena vozu419.900,-
Základní cena vozu s testovanou motorizací509.900,-
Základní cena testovaného provedení (307 1.6 HDI XR)531.900,-
Cena v testované výbavě (307 1.6 HDI XR)571 900,-

Plusy

  • prostorný interiér
  • velký zavazadlový prostor
  • kultivovaný chod motoru a příznivá spotřeba
  • pohodlná sedadla

Minusy

  • nepřesné řazení
  • dunění motoru do interiéru pod 1500 ot/min
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 307 1.6 HDI 66 kW

Cena v základní výbavě: 531 900 Kč Cena v testované výbavě: 571 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích EVA, variabilní posilovač řízení, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 12.000 Kč), manuální klimatizace (+ 28.000 Kč)

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 307 1.6 HDI 66 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.3 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1470
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 464
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4211
b) šířka (mm): 1762
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 307 1.6 HDI 66 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002) Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002)

Peugeot 307 se stal velmi populárním díky designu a…

Četníci z PSG (video) Četníci z PSG (video)

Strážmistr Ludovic Cruchot má následovníka, ten však…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…