reklama


Peugeot 307 SW 2.0 HDI/110 k - silnější turbodiesel v akci

Peugeot 307 SW 2.0 HDI/110 k - silnější turbodiesel v akci

 
 

Peugeot 307 SW s motorem 2.0 HDI o výkonu 79 kW (110 k) je další verzí modelové řady 307, kterou jsme si mohli vyzkoušet v provozu. Po loňském testu "esvéčka" s motorem 1.6 16V jsme původně chtěli uskutečnit test verze s naftovým motorem 2.0 HDI o výkonu 66 kW.

Ovšem, když se naskytla příležitost jít s výkonem motoru ještě o krůček dále (2,0 HDI/79 kW) a k původnímu záměru přidat několik kilowatt navíc, zvolili jsme právě tuto alternativu. Během týdenního testu jsme tak s modelem 307 SW s výkonnějším "hádéíčkem" pod kapotou najezdili v různých podmínkách přes 1000 kilometrů.

Na první pohled se turbodieselová verze neliší od již testovaného benzinového sourozence, pouze označení "HDI" na pátých dveřích napovídá, o jakou pohonnou jednotku pod kapotou se jedná. Námi testovaný "nafťák" byl navíc vybaven koly z lehkých slitin o rozměru 17 palců, která jsou dodávána v rámci mimořádných výbav.

Provedení interiéru se u benzinové a naftové verze neliší, což platí pro přední sedadla a také druhou řadu sedadel. Za zadními sedadly byl testovaný vůz vybaven speciální posuvnou kovovou přepážkou, čímž spadal do kategorie užitkových vozů M1 (možnost odpočtu DPH). Oproti běžným "esvéčkům" tak odpadla možnost vybavit vozidlo třetí řadou sedadel, protože i po poměrně složité demontáži přepážky a využití podlahových úchytů pro třetí řadu sedadel budou chybět pro tuto řadu bezpečnostní pásy. Peugeot 307 SW v kategorii M1 je tak plnohodnotným vozidlem pro pět cestujících, kdy lze využít 676 litrů zavazadlového prostoru. Zadní sedadla jsou stejně jako u všech "esvéček" samostatně posuvná a lze je snadným způsobem vyjmout. V zadní části vozu pak vznikne zavazadlový (nákladový) prostor o objemu 2082 litrů (přepážka však neumožňuje jeho maximální využití), který je oddělen od předních sedadel již zmíněnou posuvnou přepážkou. Pro snadné naložení rozměrnějšího nákladu lze v této konfiguraci využít zadní bočnípáté dveře, ale především nízkou položenou nakládací hranu zadního nárazníku, která tvoří rovinu s podlahou zavazadlového prostoru.

Po usednutí do vozu nás příjemně překvapila přední sedadla svými rozměry a dobrým bočním vedením. Navíc jsou sedadla na francouzský vůz poměrně tuhá, což jsme vedle jejich tvaru ocenili při delších jízdách. Volant lze nastavit ve dvou osách, ovladače ve voze jsou přehledné a dobře dostupné. Interiér nabízí dostatek místa pro pohodlné sezení na předníchzadních sedadlech. Díky prodlouženému rozvoru o celých 100 mm oproti hatchbacku vzniklo dodatečné místo pro nohy cestujících vzadu. Zadní sedadla lze navíc samostatně posouvat, čímž si i cestující vzadu mohou zvolit jejich optimální polohu. Obrovská, efektní prosklená střecha(nelze ji otevírat - jen zevnitř zakrýt) zajišťuje více než dostatečnou světlost interiéru, ovšem za slunečných dnů bude muset automatická klimatizace pracovat na vyšší výkon, aby udržela ve voze nastavenou teplotu.

Po nastartování motoru lze dobře rozpoznat jeho naftový rodokmen, což v našem případě ještě více zvýrazňovala venkovní teplota okolo nuly. Studený motor se tak přibližně po dobu jedné minuty projevoval poměrně nerovnoměrným chodem a to i při zvýšených otáčkách. Po jeho zahřátí na provozní teplotu byl již jeho chod pravidelný. Cestující ve voze vnímají zvuk motoru díky velmi dobrému odhlučnění interiéru jako velmi tichý a nesnižuje tak cestovní komfort. Ihned po rozjetí je patrný dostatečný tah motoru v širokém rozsahu otáček a to od 1600 až po více než 4000 ot/min. Model 307 SW 2.0 HDI/79 kW nelze označit za výjimečného "sportovce" přesto nabízí poměrně slušné dynamické vlastnosti, když dosahuje maximální rychlosti 183 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,7 sekundy. Jeho další výhodou je dobrá ovladatelnost, ale řazení bylo bohužel velmi tuhé.

Na kvalitních silnicích se projevovaly dobré jízdní vlastnosti a stabilita 307 SW, které nikterak nesnižovaly cestovní komfort. Naopak na nerovnostech a při přejezdech děr se nepříznivě projevoval poměrně "tvrdý" podvozek, který ve spojení se 17palcovými nízkoprofilovými pneumatikami způsoboval značné "naklepání" posádky vozu. K tomuto se navíc přidalo vrzání vestavěné přepážky při jízdě na nerovnostech. Za plně postačují lze považovat i funkci brzd s poměrně rychlým náběhem plného brzdného účinku. Ostatní účastníci provozu jsou o intenzivním brzdění informování samočinným zapnutím výstražných světel.

Během celého testu jsme také pozorně sledovali spotřebu a jak již bývá obvyklé námi naměřené hodnoty jsou vyšší než údaje výrobce. Zde je ovšem třeba připomenout, že naše testy se výrazně liší od norem pro měření spotřeby, jsou více ovlivněny povětrnostními vlivy a správnou volbou konfigurace vozidla. Na druhou stranu se naše výsledky více přibližují hodnotám skutečného provozu. Námi naměřené hodnoty spotřeby byly ve městě 7,8 litru nafty na 100 km, na dálnici, kdy jsme vůz příliš nešetřili jsme dosáhli srovnatelné spotřeby. Ani při jízdě rychlostí okolo 90 km/h jsme se však k hodnotě 4,4 l/100 km udávanou výrobcem nepřiblížili, když jsme naměřili rovných 5 l/100 km. Průměrná spotřeba během celého testu tak byla těsně pod hranicí sedmi litrů a její hodnota činila 6,9 l/100 km.

Cena Peugeotu 307 SW s motorem 2.0 HDI/79 kW začíná na částce 686.400,- Kč, což je o 50.400,- Kč více než verze se slabším "hádeíčkem". Za tento cenový rozdíl dostane zákazník navíc 13 kW (20 k) výkonu a stabilizační systém ESP. Naše zkušenosti ukázaly, že mezi oběma verzemi není v dynamice a ve spotřebě příliš výrazný rozdíl a je tak otázkou, zda zvolit ten či onen motor. Výbava obou verzí je totiž srovnatelná a liší se pouze ve zmíněném ESP, které je možné do slabší verze dokoupit za 24.000,- Kč. Výhodou vozu v kategorii M1 je pak možnost odpočtu DPH, což ve svém důsledku může znamenat ušetření až jedné šestiny z pořizovací ceny vozu. Ovšem dle současných informací možnost odpočtu skočí v červnu nebo v červenci.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 686 400 Kč Cena v testované výbavě: 760 800 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF) + podpora brzdění v kritických situacích (EVA), samočinná aktivace výstražných světel při intenzivním brzdení, ESP, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, mlhové světlomety, automatická klimatizace, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, elektrické sekvenční ovládání oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, otáčkoměr, palubní počítač, rádio RD3 + CD přehrávač + ovládání u volantu, imobilizér, tónovaná skla, reflexní čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, loketní opěrky vpředu, zásuvky pod sedadly vpředu, 3 oddělená samostatná sedadla ve 2. řadě, výškově a osově nastavitelný volant, aktivní přední opěrky hlavy, 3 výškově nastavitelné zadní opěrky hlavy, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, zásuvka 12V vpředu i v zavazadlovém prostoru, síťka k uchycení zavazadel, plnohodnotné rezervní kolo, nárazníky, ochranné lišty, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie, podélné střešní nosiče

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+10.000,-), alarm+superzamykání (+9.000,-), CD měnič (+11.000,-), hliníková kola 17" (+14.800,-), přestavba do kategorie M1 včetně posuvné přepážky (+16.000,-), zatmavená skla (+2.600,-), vyhřívaná sedadla + ostřikovače světlometů (+11.000,-)

Devizové intervence můžou skončit už v dubnu Devizové intervence můžou skončit už v dubnu

Uvolnění kurzu koruny vůči euru může být dílem necelých…

Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí

Šéf Strany svobodných občanů (Svobodní) Petr Mach dnes…

Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos

Prezident Gambie Yahya Jammeh odmítl výsledky nedávných…

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.4 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 676 / 2082
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1496 / 520
Rozměr pneu:205/50 ZR17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1757
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 




Ojetý Peugeot 307 SW: Občas zazlobí elektronika Ojetý Peugeot 307 SW: Občas zazlobí elektronika

Sedmimístné kombi Peugeot 307 SW zaujme prakticky…

Peugeot: Slevy až 200 tisíc a odpočet DPH pro 307 SW Peugeot: Slevy až 200 tisíc a odpočet DPH pro 307 SW

Vozy se lvem v erbu lze nyní zakoupit výrazně výhodněji

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Včera

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v bodování NHL

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v…

Hokejový útočník Jakub Voráček ve druhém utkání NHL za sebou zaznamenal gól a tři asistence. Philadelphia i díky…

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně soustředěný na sebe

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně…

Jen čtyři závody nové sezony musel jednadvacetiletý skokan na lyžích Vojtěch Štursa čekat na první výlet do…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama