Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi: Francouzské GTI za 588.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)

Koncem letošního května automobilka Peugeot ohlásila návrat označení GTi prostřednictvím nejostřejšího 308. Od 1. října bude tento model nabízen i na českém trhu.

Zkratku GTi ve francouzském pojetí proslavily především v osmdesátých letech verze odvozené z modelů 205 nebo 309. Později v devadesátých letech a po roce 2000 bylo na trh uvedeno několik dalších rychlejších Peugeotů (206 GTi, 207 GTi, 307 GTi), kterým se však ze stínu 205 GTi vystoupit nepodařilo. Nejnovějším pokusem se stává Peugeot 308 GTi, jehož čtyřválec 1,6 THP disponuje nejvyšším výkonem 147 kW (200 k).

Nejostřejší z rodiny

Cena Peugeotu 308 GTi pro český trh činí 588.900,- Kč. Za tuto částku dostanete pětidveřový hatchback, v jehož přídi pracuje známý čtyřválec 1,6 THP. Nejvyšší výkon 147 kW (200 k) je k dispozici mezi 5500 a 6800 min-1, což jsou s ohledem na přeplňování velmi vysoké otáčky. Momentové maximum 275 Nm je k mání při zcela sešlápnutém akcelerátoru mezi 1700 a 4500 min-1.

Peugeot slibuje v 308 GTi potěšení z jízdy, dynamiku a stabilitu. Proti běžným verzím má francouzské GTi přední nápravu s čepy s ložisky většího průměru, speciální nastavení předních i zadních tlumičů, silnější tlumičovou vzpěru na přední nápravě a sériově dodávaná hliníková kola s pneumatikami 225/40 R18. Podvozek je snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1.488 mm a nižší je i těžiště.

Vrchol modelové řady 308 odlišuje přední nárazník Sport převzatý z 308 CC, zadní nárazník s difuzorem v černé barvě, zadní křídlo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a označení GTi na boku a na zadní části karoserie. Odlišné prvky v interiéru zahrnují hliníkové pedály, opěrku levé řidičovy nohy a hliníkovou hlavici řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami a černě lakovaný středový panel.

Výbava na českém trhu

Ke standardu 308 GTi patří 6 airbagů, systém kontroly stability ESP + ASR, mlhové světlomety, zadní parkovací asistent, dvouzónová automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, MP3 a šesti reproduktory, palubní počítač, polokožené čalounění a 18palcová litá kola s pneumatikami 225/40 R18.

Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI
Model Peugeot 308 GTi VW Golf GTI
Motor 1,6 THP 2,0 TSI
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 147/5500-6800 155/5300-6200
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] 275/1700-4500 280/1700-5200
Max. rychlost [km/h] 237 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7 6,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,9 7,3
Cena [Kč] 588.900,- 718.200,-

Za příplatek je možné získat samonatáčecí xenonové světlomety a indikátor podhuštění pneumatik (20.300,- Kč), vyhřívaná sedadla (4.800,- Kč), navigační systém RNEG (WIP Nav) s barevnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě a HF Bluetooth (22.000,- Kč).

Za 22.300,- Kč dostanete kožené čalounění, koberečky, vyhřívaná sedadla, Pack KOMFORT (bederní nastavení sedadla řidiče, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, zadní loketní opěrka, otvor v opěradle pro umístění dlouhých předmětů) a Pack OSVĚTLENÍ (stropní světlo s LED, osvětlení předních dveřních prahů, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách vpředu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače, automatické světlomety, funkce doprovodného osvětlení).

Za prosklenou střechu Cielo s elektrickou clonou spolu s Packem VIDITELNOST 1 (automatické stěrače, automatické světlomety, funkce doprovodného osvětlení) připlatíte 13.600,- Kč. Za metalický lak 13.000 Kč a za perleťový 14.500,- Kč.

Cenový pohled na slavnějšího jmenovce

Volkswagen Golf GTI s třídveřovou karosérií začíná na 718.200,- Kč. V jeho standardní výbavě najdete kromě silnějšího motoru 2,0 TSI (155 kW) šestici airbagů a navíc také kolenní airbag, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, klimatizaci "Climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovanou přihrádku spolujezdce, rádio RCD 310 s CD a MP3 přehrávačem, výkonem 4 x 20 Wattu, 8 reproduktory a Aux-in zdířkou, palubní počítač, tempomat, sportovní přední sedadla se stavitelnými bederními opěrkami, tříramenný multifunkční sportovní kožený volant s ovládáním rádia a palubního počítače, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, o 15mm snížený sportovní podvozek a 17palcová litá kola s pneumatikami 225/45 R17.

Příplatková výbava obsahuje 5 dveří včetně elektricky ovládaných zadních oken (26.200,- Kč), dvouzónovou automatickou klimatizace climatronic (5.800,- Kč), metalický lak nebo lak s perleťovým efektem (13.400,- Kč), navigační systém RNS 310 s barevným dotykovým displejem, rádiem s přehrávačem CD i MP3 s 8 reproduktory, šachtou pro kartu SD (pro přehrávání hudby) a jedním navigačním CD dle volby (16.900,-Kč), elektricky ovládané střešní okno (27.900,- Kč). Bi-xenonové světlomety přijdou na 30.800,- Kč a čalounění interiéru kůží, jehož nedílnou součástí jsou vyhřívaná přední sedadla, si Volkswagen cení na 55.700,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Avatar - PicoBello
13. 9. 2010 09:52
Re: OT: Opäť nové auto.cz?
nezhodneme sa, za mna to skvele vyjadrili dvaja ludia pod blogom vrkuboy-a. mam pocit, ze hystercia len ti, co si z ma.cz spravili FB - diskusny kruzok - chat, whatever (aj s ich 20 000 prispevkami, kt nijako nesuvisia s recenziami auta).

akokolvek nemaju radi toto prirovnanie zo strany redakcie.

ps: farbicky maju vahu, to je jasne, ale dve veci: 1) 90% spravodajskych webov ma take pozadie, schvalne som si pozrel, kde vsade zvyknem chodievat. a nikdy tam nevznikla takato panika. a pomer bielej a inych farieb tam tiez nie je iny, si myslim. 2) aj kritika pozadia sa moze udiat konstruktivnym sposobom a nie hystercenim.
Avatar - iudex
12. 9. 2010 20:38
Re: OT: Opäť nové auto.cz?
Presne.
Avatar - Andromeda
12. 9. 2010 17:46
Re: OT: Opäť nové auto.cz?
Tady souhlasím s ludexem a primárně jde i o komunikaci redakce s uživateli-přispěvateli,v tomto případě se dá říci spolutvůrci reklamního (tím i finančního)potenciálu Auta CZ,nemluvě o tom,že jsou to zákazníci!A ty barvičky mají řekl bych jinou váhu než na lopatce na písek!
Avatar - PicoBello
11. 9. 2010 23:28
Re: OT: Opäť nové auto.cz?
to je pravda, ale to prostredie niekomu patri a ten definuje nejake pravidla. navyse, mam pocit, ze zo strany casti pouzivatelov ma.cz nejde o konstruktivnu kritiku, ale o zbytocnu hysteriu o farbickach.
Avatar - matii
11. 9. 2010 17:59
VIDEO
Zkuste na tůbě zadat "essai peugeot 308 gti (200 ch)" ... je to hned první video .... čevená vypadá sexy.