Peugeot 308 GTi: Francouzské GTI za 588.900,-Kč
Koncem letošního května automobilka Peugeot ohlásila návrat označení GTi prostřednictvím nejostřejšího 308. Od 1. října bude tento model nabízen i na českém trhu.
Zkratku GTi ve francouzském pojetí proslavily především v osmdesátých letech verze odvozené z modelů 205 nebo 309. Později v devadesátých letech a po roce 2000 bylo na trh uvedeno několik dalších rychlejších Peugeotů (206 GTi, 207 GTi, 307 GTi), kterým se však ze stínu 205 GTi vystoupit nepodařilo. Nejnovějším pokusem se stává Peugeot 308 GTi, jehož čtyřválec 1,6 THP disponuje nejvyšším výkonem 147 kW (200 k).
Nejostřejší z rodiny
Cena Peugeotu 308 GTi pro český trh činí 588.900,- Kč. Za tuto částku dostanete pětidveřový hatchback, v jehož přídi pracuje známý čtyřválec 1,6 THP. Nejvyšší výkon 147 kW (200 k) je k dispozici mezi 5500 a 6800 min-1, což jsou s ohledem na přeplňování velmi vysoké otáčky. Momentové maximum 275 Nm je k mání při zcela sešlápnutém akcelerátoru mezi 1700 a 4500 min-1.
Peugeot slibuje v 308 GTi potěšení z jízdy, dynamiku a stabilitu. Proti běžným verzím má francouzské GTi přední nápravu s čepy s ložisky většího průměru, speciální nastavení předních i zadních tlumičů, silnější tlumičovou vzpěru na přední nápravě a sériově dodávaná hliníková kola s pneumatikami 225/40 R18. Podvozek je snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1.488 mm a nižší je i těžiště.
Vrchol modelové řady 308 odlišuje přední nárazník Sport převzatý z 308 CC, zadní nárazník s difuzorem v černé barvě, zadní křídlo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a označení GTi na boku a na zadní části karoserie. Odlišné prvky v interiéru zahrnují hliníkové pedály, opěrku levé řidičovy nohy a hliníkovou hlavici řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami a černě lakovaný středový panel.
Výbava na českém trhu
Ke standardu 308 GTi patří 6 airbagů, systém kontroly stability ESP + ASR, mlhové světlomety, zadní parkovací asistent, dvouzónová automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, MP3 a šesti reproduktory, palubní počítač, polokožené čalounění a 18palcová litá kola s pneumatikami 225/40 R18.
Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI | ||
Model | Peugeot 308 GTi | VW Golf GTI |
Motor | 1,6 THP | 2,0 TSI |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 147/5500-6800 | 155/5300-6200 |
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] | 275/1700-4500 | 280/1700-5200 |
Max. rychlost [km/h] | 237 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 6,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 7,3 |
Cena [Kč] | 588.900,- | 718.200,- |
Za příplatek je možné získat samonatáčecí xenonové světlomety a indikátor podhuštění pneumatik (20.300,- Kč), vyhřívaná sedadla (4.800,- Kč), navigační systém RNEG (WIP Nav) s barevnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě a HF Bluetooth (22.000,- Kč).
Za 22.300,- Kč dostanete kožené čalounění, koberečky, vyhřívaná sedadla, Pack KOMFORT (bederní nastavení sedadla řidiče, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, zadní loketní opěrka, otvor v opěradle pro umístění dlouhých předmětů) a Pack OSVĚTLENÍ (stropní světlo s LED, osvětlení předních dveřních prahů, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách vpředu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače, automatické světlomety, funkce doprovodného osvětlení).
Za prosklenou střechu Cielo s elektrickou clonou spolu s Packem VIDITELNOST 1 (automatické stěrače, automatické světlomety, funkce doprovodného osvětlení) připlatíte 13.600,- Kč. Za metalický lak 13.000 Kč a za perleťový 14.500,- Kč.
Cenový pohled na slavnějšího jmenovce
Volkswagen Golf GTI s třídveřovou karosérií začíná na 718.200,- Kč. V jeho standardní výbavě najdete kromě silnějšího motoru 2,0 TSI (155 kW) šestici airbagů a navíc také kolenní airbag, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, klimatizaci "Climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovanou přihrádku spolujezdce, rádio RCD 310 s CD a MP3 přehrávačem, výkonem 4 x 20 Wattu, 8 reproduktory a Aux-in zdířkou, palubní počítač, tempomat, sportovní přední sedadla se stavitelnými bederními opěrkami, tříramenný multifunkční sportovní kožený volant s ovládáním rádia a palubního počítače, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, o 15mm snížený sportovní podvozek a 17palcová litá kola s pneumatikami 225/45 R17.
Příplatková výbava obsahuje 5 dveří včetně elektricky ovládaných zadních oken (26.200,- Kč), dvouzónovou automatickou klimatizace climatronic (5.800,- Kč), metalický lak nebo lak s perleťovým efektem (13.400,- Kč), navigační systém RNS 310 s barevným dotykovým displejem, rádiem s přehrávačem CD i MP3 s 8 reproduktory, šachtou pro kartu SD (pro přehrávání hudby) a jedním navigačním CD dle volby (16.900,-Kč), elektricky ovládané střešní okno (27.900,- Kč). Bi-xenonové světlomety přijdou na 30.800,- Kč a čalounění interiéru kůží, jehož nedílnou součástí jsou vyhřívaná přední sedadla, si Volkswagen cení na 55.700,- Kč.