Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 R Concept: I nová generace to ráda horké

Aleš Jungmann
Diskuze (18)

Na autosalonu ve Frankfurtu se poprvé představí nová generace Peugeotu 308, lákat na stánek bude i ostrý koncept vrcholné verze.

I když je oficiální výstavní premiéra Peugeotu 308 naplánována na blížící se autosalon ve Frankfurtu, pro média se nová generace odhalila již v květnu. A známe i detaily, jako například že novinka postavená na platformě s kódem EMP2 má až o 140 kg nižší hmotnost než dosavadní 308. Poměrně překvapivě je karoserie novinky s délkou 4,25 m a výškou 1,46 m oproti předchůdci zkrácena o 26 mm a snížena o celých 52 mm.

Pod kapotou má být opravdu na výběr. Nejslabší motorizací bude tříválec o objemu 1,2 litru (60 kW), atmosférické motory nahradí 1.6 THP v různých výkonových verzích. A právě zde se dostáváme i ke sportovnímu konceptu, který si Peugeot pro Frankfurt chystá.

Už před časem byly potvrzeny zvěsti, že fandové rozhodně nepřijdou i o rychlou verzi s turbomotorem naladěným na výkon 147 kW (či lehce vyšší). Nyní však fandy automobilka popichuje ještě silnější verzí, o jejíž výrobě se možná rozhodne až na základě zájmu o koncept.

Červeno-černý vůz se může pochlubit rozšiřujícím bodykitem, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuků, novými nárazníky či devatenáctipalcovými litými koly, známými z RCZ R. Za nimi se ukrývá výkonný brzdový systém, pokud bude převzat z RCZ R, pak se můžeme těšit na přední kotouče o průměru 380 mm. Přední kola, krocená diferenciálem Torsen, by v „erkové“ verzi modelu 308 poháněl téměř určitě taktéž 1.6 THP, ovšem naladěný na téměř 200 kW. Ten známe z již zmíněného dlouho očekávaného modelu RCZ R, ve kterém se jednotka může pochlubit výkonem 199 kW (271 k) a točivým momentem 330 N.m.

Všechno jsou však zatím spekulace, oficiální prameny mlčí. Věříme, že ne na dlouho.

Aleš Jungmann
Diskuze (18)
27. 8. 2013 19:19
Re: JEN
Nikdo. Ale to je trochu mimo pointu - ve Francii není jeden jediný větší výrobce sportovních aut kromě Bugatti, v tom striktnějším výkladu slova sportovní. Možná do toho šlápne Renault s Alpine. Těžko mohou dělat něco lépe, když to nedělají vůbec. A nepřijde mi, že by měli historii plnou výrobců sportovních vozů. Ale je pravda, že nejsem vševědoucí.

Možná tedy chtěl říct, že zvládají dělat lepší hot hatche. To je ale úplně jiná diskuze.
27. 8. 2013 13:28
Re: JEN
Kdo z mainstreamu dělá sportovní auto střední třídy? Ford, Škoda, Seat, Renault? Nebo je snad na Insignii OPC či Passatu R něco sportovního?
27. 8. 2013 11:34
Re: JEN
Pořád je to třída leda kompaktu. ;-)

PS: Už jsem sklidil 8 minusek, ale ani jednu normální, rozumnou a věcnou odpověď. Jde vidět úroveň zdejších "hodnotitelů".
27. 8. 2013 10:40
Re: Dva pohledy
Podvozok Focusu nevyuzijes casto, ale ak ti ma zadna vlecna naprava buchat na nerovnostiach ako to bolo v 307cke, tak to urcite nie je dobre a vobec 307/C4 dost pokazili PSA meno. Variabilitu mala 307cka ale skvelu a prijemny dizajn.
27. 8. 2013 09:52
Re: JEN
A kde je hranice pro "sportovní" auta? Co je a co už není sportovní auto? Lze na podvozku s koncepcí vše vpředu postavit sportovní auto?

Myslím, že RCZ je velmi schopné auto, jedna z nejlépe řiditelných předokolek. A verze R je opravdovou chuťovkou :yes: .