Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW) –  Profipartner

Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW) – Profipartner

 
 

Život řidičů rozvážkových a kurýrních služeb, servismanů a obchodních zástupců je zase o něco lehčí.

Novou generaci Peugeot Partner jsme představili už ve srovnávacím testu osobních pětimístných verzí, ale hlavní roli v této modelové řadě budou hrát užitkové verze. Jak se žije s Partnerem v základní výbavě, s nejslabším dieselovým motorem?

Nejnovější designérské dílko tvůrců lvích tlam se od užitkového poslání odchýlilo jen málo. Z praktického hlediska je nesmyslný snad jen přední převis s délkou třičtvrtě metru, který nemáte šanci vidět zpoza volantu přes mohutnou přístrojovou desku a vysoký spodní okraj čelního skla. Předpisy pro ochranu chodců ale asi diktují striktněji, než co hlásá tvarová účelnost, ovlivněná estetičnem. Naštěstí na černé nelakované plastové nárazníky si nikdo zatím netroufá. Obrovské sdružené světlomety zůstávají v uctivé vzdálenosti nad zemí i od obrysů vozu, což platí i o koncových světlech s podstatně větší plochou než u první generace Partnera.

Srovnání rozměrůPartner IPartner IIRozdíl
Délka [mm]41374380+243
Šířka [mm]17241810+86
Výška [mm]18341801-33
Rozvor [mm]26932728+35

Mezigeneračně Partner vyrostl téměř všemi směry, takže už to není příliš auto do stísněných městských uliček. Obratnost mu nechybí, ale hledání místa k zaparkování, ani samotný manévr není se zaplechovanou skříní nic pro nováčky. Ani výhled vpřed není bezchybný, protože posádka sedí za hradbou materiálu. Dodává to na pocitu bezpečnosti, ubírá na přehlednosti karoserie, hlavně v městském provozu. Odpovědí prodejce na tyto výtky je přítomnost menšího Bippera, který dokáže být mnohem mrštnější, vejde se do minimálních skulin na zaparkování a uveze jen o málo méně, než první Partner.

obrázek [555 x 309]
 

Dvouprostorová dodávka, kterou jsme vyzkoušeli, pojme 3,3 m3 nákladu, prostor pro zboží má pravidelný tvar, délku 1,7 m, šířku 1,25 m a výšku minimálně 1,2 m. Křídlové dveře na zádi lze jednoduše odjistit a otevřít o 180°, takže ani nakládání vysokozdvižným vozíkem nebude problematická operace. Výhodné je vyrovnání nakládací hrany se dnem nákladového prostoru a geniální pak šířka vstupního otvoru v zádi, která se shoduje s minimální vnitřní šířkou.

obrázek [300 x 399] Řidič má standardně k dispozici pouze podélně seřiditelné sedadlo, ale průměrně rostlí poslíčci si nemají nač stěžovat. I v základní výbavě je sedadlo s náznakem bočního vedení stehen (v oblasti sedáku) i trupu (v oblasti opěradla). Vnitřní šířka 1480 mm je ve dvoumístné kabině královská a tam, kde je u třímístné lavice prostor pro třetího, máme my místo pro odložení prostorného boxu nebo tašky s laptopem. Nastupování i vystupování je podobně jako u předchůdce velmi snadné díky velkým dveřím a výše umístěnému sedadlu.

Nová širší a delší platforma přispěla ke zklidnění jízdy, posádka má i s prázdným vozem dostatek pohodlí. Z míry vyvedou podvozek jen krátké příčné nerovnosti jdoucí za sebou. To se Partner rozvibruje, stejně jako dříve. Zatáčky zvládá vůz i s užitkovými pneumatikami bravurně, a tak jsme si jisti, že přibude zase počet závodních dodávek na našich silnicích. Plynule dávkovatelný brzdný účinek rychlou jízdu podporuje, nepřesná s skřípající řadička ne. Je sice perfektně po ruce, ale délky drah v kulise jsou na dnešní dobu příliš dlouhé a tento pohyblivý mechanismus kazí kvalitativní dojem z celého automobilu.

obrázek [300 x 414] Nejslabší motor 1,6 HDI má 55 kW při 3500 ot./min, ale zásoba 185 Nm již od 1750 ot./min je schopná rozhýbat 1350 kg živé váhy celkem efektivně. Nedostatek síly je cítit snad až za dálničním limitem. Ke zrychlení z klidu na stovku potřebuje nejslabší Partner dlouhých 16,6 s, ale z interiéru 1,8 m širokého Partnera se jako brzda provozu minimálně ve městě cítit nebudete. Dálniční limit 130 km/h drží motor srdnatě i do kopců, jen spotřeba je v tomto režimu již o litry mimo slibovaný kombinovaný průměr 5,8 l/100 km. Reálně lze s částečně zatíženým Partnerem jezdit se spotřebou začínající sedmičkou.

Nový Partner musel být větší než předchůdce, což v užitkovém portfoliu PSA spustilo proces známý jako Škatulata hejbejte se. Hierarchicky pod Partnerem je dnes nejen osvědčený, starší, ale snadno dostupný Partner Origin, ale také Bipper, který nejlépe uspokojí firmy, které jezdí hlavně po městech. Jestliže potřebujete vozit větší objemy na větší vzdálenosti, není nutné investovat do výrazně dražšího Experta. Možná vám bude stačit nový Partner v jedné ze dvou délek karoserie. Posádka se v něm bude navíc cítit asi nejlépe z tria Bipper-Partner-Expert. Kdo vozí spíše objemné a lehčí zboží, vystačí i se základní motorizací.

První cena vozu304.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Základní cena testovaného vozu329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků336.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)

Plusy

  • prostorný a solidně zpracovaný interiér
  • objemný, široký a snadno přístupný nákladový prostor
  • počet a přístupnost odkládacích prostor
  • nastupování a vystupování

Minusy

  • nepřesná převodovka
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • minimální výkonová rezerva pro jízdu mimo město

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)

Cena v základní výbavě: 329 900 Kč Cena v testované výbavě: 336 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag řidiče, plnohodnotná rezerva, automatické uzamčení vozu za jízdy, denní světla, zadní dveře křídlové, plechová přepážka s mříží v horní polovině, centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru, tónovaná skla, příprava na rádio (anténa + kabeláž), posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání předních oken, manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Pravé posuvné boční dveře (+7.000,-Kč)

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 148
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 3300 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1336 / 624
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
Hodnocení Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,29
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…