Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW) –  Profipartner

Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW) – Profipartner

 
 

Život řidičů rozvážkových a kurýrních služeb, servismanů a obchodních zástupců je zase o něco lehčí.

Novou generaci Peugeot Partner jsme představili už ve srovnávacím testu osobních pětimístných verzí, ale hlavní roli v této modelové řadě budou hrát užitkové verze. Jak se žije s Partnerem v základní výbavě, s nejslabším dieselovým motorem?

Nejnovější designérské dílko tvůrců lvích tlam se od užitkového poslání odchýlilo jen málo. Z praktického hlediska je nesmyslný snad jen přední převis s délkou třičtvrtě metru, který nemáte šanci vidět zpoza volantu přes mohutnou přístrojovou desku a vysoký spodní okraj čelního skla. Předpisy pro ochranu chodců ale asi diktují striktněji, než co hlásá tvarová účelnost, ovlivněná estetičnem. Naštěstí na černé nelakované plastové nárazníky si nikdo zatím netroufá. Obrovské sdružené světlomety zůstávají v uctivé vzdálenosti nad zemí i od obrysů vozu, což platí i o koncových světlech s podstatně větší plochou než u první generace Partnera.

Srovnání rozměrůPartner IPartner IIRozdíl
Délka [mm]41374380+243
Šířka [mm]17241810+86
Výška [mm]18341801-33
Rozvor [mm]26932728+35

Mezigeneračně Partner vyrostl téměř všemi směry, takže už to není příliš auto do stísněných městských uliček. Obratnost mu nechybí, ale hledání místa k zaparkování, ani samotný manévr není se zaplechovanou skříní nic pro nováčky. Ani výhled vpřed není bezchybný, protože posádka sedí za hradbou materiálu. Dodává to na pocitu bezpečnosti, ubírá na přehlednosti karoserie, hlavně v městském provozu. Odpovědí prodejce na tyto výtky je přítomnost menšího Bippera, který dokáže být mnohem mrštnější, vejde se do minimálních skulin na zaparkování a uveze jen o málo méně, než první Partner.

obrázek [555 x 309]
 

Dvouprostorová dodávka, kterou jsme vyzkoušeli, pojme 3,3 m3 nákladu, prostor pro zboží má pravidelný tvar, délku 1,7 m, šířku 1,25 m a výšku minimálně 1,2 m. Křídlové dveře na zádi lze jednoduše odjistit a otevřít o 180°, takže ani nakládání vysokozdvižným vozíkem nebude problematická operace. Výhodné je vyrovnání nakládací hrany se dnem nákladového prostoru a geniální pak šířka vstupního otvoru v zádi, která se shoduje s minimální vnitřní šířkou.

obrázek [300 x 399] Řidič má standardně k dispozici pouze podélně seřiditelné sedadlo, ale průměrně rostlí poslíčci si nemají nač stěžovat. I v základní výbavě je sedadlo s náznakem bočního vedení stehen (v oblasti sedáku) i trupu (v oblasti opěradla). Vnitřní šířka 1480 mm je ve dvoumístné kabině královská a tam, kde je u třímístné lavice prostor pro třetího, máme my místo pro odložení prostorného boxu nebo tašky s laptopem. Nastupování i vystupování je podobně jako u předchůdce velmi snadné díky velkým dveřím a výše umístěnému sedadlu.

Nová širší a delší platforma přispěla ke zklidnění jízdy, posádka má i s prázdným vozem dostatek pohodlí. Z míry vyvedou podvozek jen krátké příčné nerovnosti jdoucí za sebou. To se Partner rozvibruje, stejně jako dříve. Zatáčky zvládá vůz i s užitkovými pneumatikami bravurně, a tak jsme si jisti, že přibude zase počet závodních dodávek na našich silnicích. Plynule dávkovatelný brzdný účinek rychlou jízdu podporuje, nepřesná s skřípající řadička ne. Je sice perfektně po ruce, ale délky drah v kulise jsou na dnešní dobu příliš dlouhé a tento pohyblivý mechanismus kazí kvalitativní dojem z celého automobilu.

obrázek [300 x 414] Nejslabší motor 1,6 HDI má 55 kW při 3500 ot./min, ale zásoba 185 Nm již od 1750 ot./min je schopná rozhýbat 1350 kg živé váhy celkem efektivně. Nedostatek síly je cítit snad až za dálničním limitem. Ke zrychlení z klidu na stovku potřebuje nejslabší Partner dlouhých 16,6 s, ale z interiéru 1,8 m širokého Partnera se jako brzda provozu minimálně ve městě cítit nebudete. Dálniční limit 130 km/h drží motor srdnatě i do kopců, jen spotřeba je v tomto režimu již o litry mimo slibovaný kombinovaný průměr 5,8 l/100 km. Reálně lze s částečně zatíženým Partnerem jezdit se spotřebou začínající sedmičkou.

Nový Partner musel být větší než předchůdce, což v užitkovém portfoliu PSA spustilo proces známý jako Škatulata hejbejte se. Hierarchicky pod Partnerem je dnes nejen osvědčený, starší, ale snadno dostupný Partner Origin, ale také Bipper, který nejlépe uspokojí firmy, které jezdí hlavně po městech. Jestliže potřebujete vozit větší objemy na větší vzdálenosti, není nutné investovat do výrazně dražšího Experta. Možná vám bude stačit nový Partner v jedné ze dvou délek karoserie. Posádka se v něm bude navíc cítit asi nejlépe z tria Bipper-Partner-Expert. Kdo vozí spíše objemné a lehčí zboží, vystačí i se základní motorizací.

První cena vozu304.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Základní cena testovaného vozu329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků336.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)

Plusy

  • prostorný a solidně zpracovaný interiér
  • objemný, široký a snadno přístupný nákladový prostor
  • počet a přístupnost odkládacích prostor
  • nastupování a vystupování

Minusy

  • nepřesná převodovka
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • minimální výkonová rezerva pro jízdu mimo město

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)

Cena v základní výbavě: 329 900 Kč Cena v testované výbavě: 336 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag řidiče, plnohodnotná rezerva, automatické uzamčení vozu za jízdy, denní světla, zadní dveře křídlové, plechová přepážka s mříží v horní polovině, centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru, tónovaná skla, příprava na rádio (anténa + kabeláž), posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání předních oken, manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:Pravé posuvné boční dveře (+7.000,-Kč)

Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu úspěšně odstartovala…

Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren

Focením vlaků, letadel či krajiny se zabývá hodně lidí, o…

Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu

Téměř rok a půl po referendu o vystoupení Británie z…

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 148
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 3300 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1336 / 624
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
Hodnocení Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,29
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Dnes 08:00

Podle německých médií se blíží konec dieselu. Lidé prý udělají nejlépe, když svůj hned prodají. Bazary by tedy měly přetékat auty za hubičku. Jenže věřte německým novinám a televizi.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid, Erat je lídr

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid,…

Zbyněk Michálek byl smířený s tím, že si v reprezentaci nezahraje. Mihla se i myšlenka: Není to definitivní…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Ač vyučen psychologem, ani v nejmenším nechápu pohnutky prezidentských kandidátů, kteří do klání vstupují, aniž…