Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot váhá nad názvem 207 GTI, někde zřejmě zůstane RC

Peugeot váhá nad názvem 207 GTI, někde zřejmě zůstane RC Zdroj: acz

Peugeot váhá nad názvem 207 GTI, někde zřejmě zůstane RC

V březnu letošního roku se má představit další přírůstek do rodiny malých sportovních Peugeotů. Jeho jméno loni překvapilo internetovou komunitu ve Francii, ale počátek roku 2007 připravil další překvapení...

Estonská internetová prezentace www.peugeot.ee zahájila rok se sedmičkou na konci zveřejněním první fotografie nového modelu, ještě před oficiálním představením pod taktovkou pařížské centrály. Fotografie je malá, ale v zásadě potvrzuje tvary a úpravy, které byly vidět z předchozích špionážních snímků. Překvapením však je setrvání u názvu 207 RC. Podle současných informací bude na evropské trhy uveden jeden automobil pod různými jmény a každý národní trh nebo oblast trhů bude individuálně rozhodovat o definitivním označení. Zda jde pouze o marketingový tah nebo i kolize s ochrannými známkami jiných výrobců není jasné.

Sportovní nástupce 205 GTi a 206 RC bude od zbytku modelové řady 207 odlišen několika novými detaily jako jsou hliníkově stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, dvojitá koncovka výfuku nebo sedmnáctipalcová kola se vzorem uvedeným na studii 207 Epure. Důležitá bude také aerodynamická sada aplikovaná na karoserii. Ta bude dodávána v jedné ze šesti barev, pouze pro vrcholný model bude v nabídce žraločí šedá metalíza.

Čtyřválec s kódovým označením EP6 DTS o objemu 1598 cm3 bude mít podobně jako v první představené verzi (110 kW) přímé vstřikování a turbodmychadlo s dvoukanálovou skříní "Twin Scroll". Nejvyšší výkon v tomto případě činí 128 kW při 5800 ot./min, točivý moment má extrémně plochý průběh když maximum 240 Nm slouží mezi 1600 a 4500 ot./min. Motor vyvinutý ve spolupráci s BMW Group bude pracovat se vstřikovacími tlaky 120 bar, nejvyšší plnící tlak turbodmychadla činí 0,8 bar.

Standardní pětistupňovou ručně řazenou převodovku zřejmě v nabídce časem doplní automatizovaná šestistupňová skříň s řazením páčkami pod volantem.

Snad kolem roku 2008 by se na trh mohla dostat ještě výkonnější verze motoru 1.6 THP 16V, připravená plnit emisní normu Euro 5.

Fotografie Peugeotu 207 GTi naleznete na serveru www.feline207.net.