Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plány na snížení spotřeby jsou nereálné. Americké úřady změní svůj cíl

Plány na snížení spotřeby jsou nereálné. Americké úřady změní svůj cíl

Plány na snížení spotřeby jsou nereálné. Americké úřady změní svůj cíl Zdroj: acz

Diskuze (22)
Dosažení průměrné spotřeby 52,5 mpg je podle nového rozhodnutí EPA nedosažitelné, nové hausnumero bude oznámeno za dva roky

V USA prodávající automobilky si mohou trošku oddechnout, nový standard spotřeby, předepisující dosáhnout v roce 2025 průměrné spotřeby nově prodaných vozů 54,5 mpg, tedy 5,2 l na 100 km, byl zrušen. Agentura pro ochranu životního prostředí připustila, že je nereálný. Vznikl v době, kdy rostla cena ropy a zdálo se, že se celý autoprůmysl vydá cestou Toyoty Prius, což zákazníci s nadšením přijmou. Jenže ceny paliv se po krizi vrátily na původní úroveň a popularita velkých pick-upů, SUV a crossoverů nejen že se vrátila, ale dokonce ještě sílí. Donutit takový F-150 nebo silverado, aby jezdily kolem pěti litrů, je pochopitelně naprostý nesmysl, navíc se původně očekával prodejní mix v podobě dvoutřetinového podílu "normálních aut" a třetinu měly tvořit pick-upy, SUV a crossovery. Realita je ale jiná.

EPA, společně s NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a drakonickým kalifornským CARB (California Air Resources Board) nyní začnou pracovat na novém návrhu, ten ale nebude oznámen dříve, než v dubnu 2018. To ovšem neznamená, že budou moci americké značky přidat do nabídky pár nových V8 a dokumentaci k hybridní technice zakopat na zahradě.

Nový návrh má zohlednit nejen aktuální trendy a potřeby kupujících, ale také tempo, jakým docházelo ke snižování dosud. Připravované standardy tedy určitě nebudou pro automobilky relax a pokud ano, pak rozhodně ne pro ty, u nichž tvoří významnou část byznysu full-size pick-upy a SUV. Ostatně neoficiálně se hovoří o tom, že se nový limit spotřeby bude pohybovat mezi 5,4 a 5,6 litry na 100 km.

Vstoupit do diskuze (22)