Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet aut na českých silnicích loni stoupl na 5,16 milionu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Počet osobních aut v České republice stoupá. Meziročně se zvýšil téměř o čtvrt milionu kusů, stoupl s tím ale také průměrný věk.

Počet osobních aut registrovaných v Česku se ke konci roku 2015 meziročně zvýšil o 221.311 vozů na 5,16 milionu. Průměrný věk stoupl ze 14,1 na 14,3 roku. Uvedl to Svaz dovozců automobilů.

Podíl vozidel starších deseti let se proti konci roku 2014 zvýšil o jeden procentní bod na 64,2 procenta. „Je samozřejmé, že stárnutí vozového parku se nepříznivě projeví i v dopadu na životní prostředí, včetně přetrvávajícího nadměrného znečišťování ovzduší provozem těchto vozidel," uvedl tajemník svazu dovozců Pavel Tunkl.

Podle něho příčiny stárnutí vozového parku spočívají jak ve značném množství dovážených ojetin, jejichž podíl na prvně registrovaných vozidlech v roce 2015 činil 40 procent, tak v zatím stále nízké obnově novými automobily, která je na úrovni 4,5 procenta z celkového počtu registrovaných vozidel. Stupeň obnovy novými vozidly v motoristicky vyspělých zemích se přitom pohybuje mezi šesti a deseti procenty.

Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230.857 vozů a prodej ojetých osobních aut stoupl o šest procent na 660.000 vozů. Z toho 509.000 aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. Při průměrné ceně vozidla 196.000 Kč činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
11. 3. 2016 07:57
Re: Jednoduchý
My máme v rodině dvě ojetiny Fabii a Golfa a nevidím na tom nic špatnýho. dohromady jsou levnější jak jedno nové, spotřebu maj slušnou a opravy skoro neni třeba...
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2016 18:17
Re: No
tak blíží se doba, kdy se nebudou dědit domy, ale kdy se budou dědit domy s hypotékama >:-[] ;-\
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2016 18:15
Re: No
Jen dost zapomínáš na to, že kupní cena ojetiny často není tou největší investicí, ale pouhým začátkem...

Takže Za cenu Yarise sice možná pořídíš C5, jenže za cenu rozvodů a olejové náplně do C5 uděláš generálku celýho Yarise a za cenu zimních pneu na C5 pořídíš na toho Yarise zimní i letní sadu zároveň ;-)

A proto ty velký starý auta nikdo nechce, protože pravděpodobnost nečekaného velkého výdaje je značně vyšší. Nehledě na to, že Yaris bude mít sotva centrál, zatímco C5 od hydropneu přes komplet elektriku či xenony až po automatickou klimu a stěrače... Takže na té C5 se ti toho může vys*at nesopčetně víc a každá takováhle blbost něco stojí spravit a značně omezuje..
Avatar - wakantanka
19. 2. 2016 17:43
Re: No
Problem oproti Britanii je hlavne v povinnom ruceni. Tam by si za poistku dal minimalne tolko za kolko si to stare velke auto kupil. Pripadne by ti to auto nikto ani nepoistil. Nehovoriac o servisovatelnosti TDI pomaly v kazdej garazi,kope nahr.dielov z kradnutych aut atd.
19. 2. 2016 17:16
Re: No
Jako za zvážení by to stálo, ale i tak by si ten mladý koupil 100% větší i kdyby ho nepotřeboval a jezdil 500m protože to má větší gule >:D

Jinak ten Yaris je celkem mazec s cenama. Hodně se drží.

Nebo třeba pětiletá Fóbie. Ale to už je o preferencích a uvážení nad možnostmi a vyhlídkami.