Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet nabíjecích míst pro elektromobily stoupá, prodeje aut klesají

Michal Fokt
Diskuze (44)
V USA se utěšeně rozrůstá infrastruktura pro elektromobily, zájem zákazníků o alternativní systémy pohonu ale opadá.

USA (ale i Evropa) považuje elektromobilitu za budoucnost automobilové dopravy a dělá vše proto, aby se rozvíjela - dává miliardy dolarů na jejich podporu a ve velkém buduje sítě dobíjecích stanic. Má to ale zatím jeden, ovšem dost podstatný háček - řidiče to zatím moc nebere...

Podle amerického ministerstva dopravy narostl vloni v USA (sčítání se provádí v říjnu) počet dobíjecích stanic o 27 %, což znamená, že bylo v té době ve Státech zhruba 12.700 dobíjecích stanic s přibližně 32 tisíci přípojkami, pokračuje tedy trend z roku 2014, kdy činil nárůst nabíječek 30 %. Infrastruktura se tedy utěšeně rozrůstá, což se ale úplně nedá říci o vozovém parku.

Zatímco v roce 2014 šly elektromobily a plug-in hybridy, které lze také dobíjet ze sítě, nahoru o 8,4 %, což mimochodem také nebylo vzhledem k číslům z let 2012 a 2013 žádné terno, letos nastal dokonce pád o 5,2 %, přičemž tahouni prodejů - elektrický Nissan Leaf a plug-in hybridní Chevrolet Volt padly dokonce o 18 a 43 %. Na jejich obhajobu je třeba říci, že chytří zájemci o Leaf čekají na druhou generaci, kterou lze očekávat ještě letos a Volt se také neprodává úplně snadno, když máte před očima jeho nástupce, ale i tak nejde asi o příliš potěšující trend, zvlášť když uvážíme, že segment drží nad vodou víceméně hlavně Tesla Model S, která šla nahoru z necelých 17 tisíc v roce 2014 na 25 tisíc a patří jí více, než pětina trhu.

Stále ovšem platí, že většímu boomu těchto aut brání špatná infrastruktura, i necelých 13 tisíc stanic je na USA zoufale málo, ovšem v tuto chvíli je největším nepřítelem elektromobily laciná ropa, která dělá z EV a PHEV (a vlastně i z hybridů) ekonomický nesmysl a zákazníci tohoto typu aut tak musí být v první řadě nadšenci do nové techniky a těch mnoho není. Dá se ale předpokládat, že USA budou pokračovat v budování dobíjecí sítě s neměnným tempem.

Michal Fokt
Diskuze (44)
29. 2. 2016 15:35
Re: VÍŠ CO ČESKO POTŘEBUJE?? ŠÁDE S VYLÁGROVANÝM MOTÓREM !!
"Fokt bere oficiální statistická data z USA a ta říkají, že v roce 2015 se prodalo o 5,2 % méně "electric cars" než v roce 2014. To jsou prostě fakta." Ano, to je fakt. Ale zároveň toto celkové číslo použije k tomu, aby z něj odvozoval nějaké své závěry, jako třeba že elektromobily nedávají smysl nebo že pokles prodejů plyne z poklesu cen ropy, což uź ovšem zdaleka "fakta" nejsou. Jen jeho dojmy,. Takže je to mix jednoho faktu a hora domněnek a dezinterpretací. Tedy přesně tak, jak se má správná manipulace dělat. Vůbec se nedivím, že na to nékteří reagují nevlídně. Jednoduše, když s něco tváŕí jako zpráva a dokonce to tak i začíná, tak by to nemělo obsahovat zaujatý komentář. Míchat zpravodajství s komentáři se v seriozní novinařině nedělá.

Navíc to není poprvé aby to byla náhoda. Není tak dlouho, když tu byla zveřejněna statistika prodejů elektromobilů za 2015 a tam se tato metoda objevilu již také.
28. 2. 2016 18:26
Re: VÍŠ CO ČESKO POTŘEBUJE?? ŠÁDE S VYLÁGROVANÝM MOTÓREM !!
jo dotace povazuju taky za spatne, a to jakekoliv, tedy i ta pro EV

PS: s i/y nic delat nebudu, pokud ti to rve oci, mas moznost to necist
28. 2. 2016 18:24
Re: VÍŠ CO ČESKO POTŘEBUJE?? ŠÁDE S VYLÁGROVANÝM MOTÓREM !!
Ceska Rafinerska si teda vlastni elektrinu fakt nevyrabi (pokud ji neberes jako celek patrici statu, tehoz statu kteremu patri CEZ a CEZ jim dodava elektrinu pro obe rafinerie), a jak jsi najednou ekologickej s panelama a vetrnikama >:D
28. 2. 2016 17:17
Re: Elektromobil je fajn možná tak na rozvoz novin nebo rohl
Ano, přesně tak, jestli vůbec někdy. Plnohodnotný, čistě, elektromobil je utopie. Když už bude mít stejný dojezd jako konvenční auto, tak se zase bude muset dobíjet výrazně delším časem, než tankování, což bude vždy výrazně nekomfortní, silně obtěžující. Žádný akumulátor, který bude elektromobilu udělovat srovnatelný dojezd, nelze nabít za 2-3 min. To by nejspíš explodoval, minimálně by se uvařil. Tudy cesta nevede. A ani pokud by byly supernabíječky na každém rohu, jež je ani nelze připojit a nic to neřeší.

Budoucnost ekovozů právě proto vidím v použití palivových článků.
28. 2. 2016 15:07
Re: VÍŠ CO ČESKO POTŘEBUJE?? ŠÁDE S VYLÁGROVANÝM MOTÓREM !!
Tak pokud je tady někdo odpad, tak jsi ty, ten diskusní! >:D