Počet nabíjecích míst pro elektromobily stoupá, prodeje aut klesají
USA (ale i Evropa) považuje elektromobilitu za budoucnost automobilové dopravy a dělá vše proto, aby se rozvíjela - dává miliardy dolarů na jejich podporu a ve velkém buduje sítě dobíjecích stanic. Má to ale zatím jeden, ovšem dost podstatný háček - řidiče to zatím moc nebere...
Podle amerického ministerstva dopravy narostl vloni v USA (sčítání se provádí v říjnu) počet dobíjecích stanic o 27 %, což znamená, že bylo v té době ve Státech zhruba 12.700 dobíjecích stanic s přibližně 32 tisíci přípojkami, pokračuje tedy trend z roku 2014, kdy činil nárůst nabíječek 30 %. Infrastruktura se tedy utěšeně rozrůstá, což se ale úplně nedá říci o vozovém parku.
Zatímco v roce 2014 šly elektromobily a plug-in hybridy, které lze také dobíjet ze sítě, nahoru o 8,4 %, což mimochodem také nebylo vzhledem k číslům z let 2012 a 2013 žádné terno, letos nastal dokonce pád o 5,2 %, přičemž tahouni prodejů - elektrický Nissan Leaf a plug-in hybridní Chevrolet Volt padly dokonce o 18 a 43 %. Na jejich obhajobu je třeba říci, že chytří zájemci o Leaf čekají na druhou generaci, kterou lze očekávat ještě letos a Volt se také neprodává úplně snadno, když máte před očima jeho nástupce, ale i tak nejde asi o příliš potěšující trend, zvlášť když uvážíme, že segment drží nad vodou víceméně hlavně Tesla Model S, která šla nahoru z necelých 17 tisíc v roce 2014 na 25 tisíc a patří jí více, než pětina trhu.
Stále ovšem platí, že většímu boomu těchto aut brání špatná infrastruktura, i necelých 13 tisíc stanic je na USA zoufale málo, ovšem v tuto chvíli je největším nepřítelem elektromobily laciná ropa, která dělá z EV a PHEV (a vlastně i z hybridů) ekonomický nesmysl a zákazníci tohoto typu aut tak musí být v první řadě nadšenci do nové techniky a těch mnoho není. Dá se ale předpokládat, že USA budou pokračovat v budování dobíjecí sítě s neměnným tempem.