12.1. 2015 Michal Fokt

Chevrolet Volt 2016: Holka od vedle

 

Druhá generace Chevroletu Volt dala sbohem výstřednímu vzhledu a namísto toho sází na nenápadnou eleganci. O to by ale měla být lepší.

Dosavadní plug-in hybrid Chevrolet Volt, u nás nabízený jako Opel Ampera, ctil filozofii, že ekologicky šetrné auto musí dávat svým vzhledem jasně najevo, že je jiné, než ostatní, byla to prostě taková automobilová Lady Gaga. Někoho to oslovilo, jiného naopak vůbec a těch posledně jmenovaných asi byla většina, protože jeho druhá generace, která právě debutuje na detroitském autosalonu, je úplně jiná.

S využitím terminologie pánských magazínů jde spíš než o popový idol, popřípadě sexbombu o holku od vedle - na první pohled možná nenápadnou, ale v konečném důsledku o to lepší, zajímavější a použitelnější pro normální život. Volt přišel o veškerou vizuální kontroverzi, má sice moderní, ale nijak výjimečnou příď a dnes tak populární siluetu čtyřdveřového "kupé". Tímhle Chevrolet rozhodně nikoho neurazí. Nadchne ale?

Pokud po designové stránce stále váháte, dá se to pochopit, ale americký plug-in hybrid prošel po technické stránce výraznou evoluční změnou, která má svou váhu. Volt druhé generace je lepší naprosto ve všem, na co si vzpomenete. Samotný vůz je o 100 kg lehčí, měl by být tišší, komfortnější, prostornější a v neposlední řadě úspornější a s delším jízdním dosahem.

S ohledem na úsporu váhy a posun ve vývoji možná zaskočí, že se spotřeba zlepšila jen o 12 %, nicméně důležitější je, že se zvýšil jízdní dosah na jedno nabití nových, lehčích (183 kg) a menších 18,4kWh Li-Ion akumulátorů. Volt teď ujede elektricky 80 km (dosud 60 km), což patrně naprosté většině majitelů postačí ke každodennímu ježdění. Nová celohliníková benzinová patnáctistovka s 75 kW tak ke slovu přijde zřejmě zcela výjimečně, nicméně v případě potřeby dokáže rozšířit akční rádius vozu na 676 km. Nabíjení článků zabere z 240V sítě 4,5 hodiny, palivová nádrž má objem necelých 34 l.

Vůz je nyní nově pětimístný (tedy spíše 4+1místný) a Chevrolet si pečlivě vyslechl názory stávajících majitelů a provedl i další vylepšení, jako je změna uložení nabíjecího kabelu (nyní v boční části kufru namísto pod podlahou) a nové brzdy s účinnější rekuperací, navíc volitelnou v několika stupních. Nový Volt nebude navíc žádný lenoch, 111kW elektromotor s točivým momentem 398 N.m zajistí zrychlení z klidu na 96 km/h za solidních 8,4 s, což je zlepšení o 7 %, akcelerace z nuly na 50 km/h je lepší dokonce o 19 % - zlepšila se na 2,6 s. Maximálka Voltu činí 158 km/h, poháněna jsou přední kola, přičemž vůz obouvá pneumatiky Michelin Energy Saver 215/50 R 17. Chevrolet Volt 2016 je dlouhý 4582 mm, široký 1809 mm, vysoký 1432 mm a má rozvor náprav 2694 mm. Do kufru lze naložit 301 l nákladu a pohotovostní hmotnost auta činí 1607 kg.

Soudě podle fotografie se o několik řádů zlepšil interiér, jehož palubní deska je syntézou americko-korejských tvarů se špetkou Opelu, což možná zní podivně, ale nevypadá to úplně špatně. Na středovém panelu se pak vyjímá rozměrný "tablet" infotainmentového systému. Chevrolet dává na elektrický pohon záruku minimálně 8 let nebo 100 tisíc mil,

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…