Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt 2016: Holka od vedle

Michal Fokt
Diskuze (6)
Druhá generace Chevroletu Volt dala sbohem výstřednímu vzhledu a namísto toho sází na nenápadnou eleganci. O to by ale měla být lepší.

Dosavadní plug-in hybrid Chevrolet Volt, u nás nabízený jako Opel Ampera, ctil filozofii, že ekologicky šetrné auto musí dávat svým vzhledem jasně najevo, že je jiné, než ostatní, byla to prostě taková automobilová Lady Gaga. Někoho to oslovilo, jiného naopak vůbec a těch posledně jmenovaných asi byla většina, protože jeho druhá generace, která právě debutuje na detroitském autosalonu, je úplně jiná.

S využitím terminologie pánských magazínů jde spíš než o popový idol, popřípadě sexbombu o holku od vedle - na první pohled možná nenápadnou, ale v konečném důsledku o to lepší, zajímavější a použitelnější pro normální život. Volt přišel o veškerou vizuální kontroverzi, má sice moderní, ale nijak výjimečnou příď a dnes tak populární siluetu čtyřdveřového "kupé". Tímhle Chevrolet rozhodně nikoho neurazí. Nadchne ale?

Pokud po designové stránce stále váháte, dá se to pochopit, ale americký plug-in hybrid prošel po technické stránce výraznou evoluční změnou, která má svou váhu. Volt druhé generace je lepší naprosto ve všem, na co si vzpomenete. Samotný vůz je o 100 kg lehčí, měl by být tišší, komfortnější, prostornější a v neposlední řadě úspornější a s delším jízdním dosahem.

S ohledem na úsporu váhy a posun ve vývoji možná zaskočí, že se spotřeba zlepšila jen o 12 %, nicméně důležitější je, že se zvýšil jízdní dosah na jedno nabití nových, lehčích (183 kg) a menších 18,4kWh Li-Ion akumulátorů. Volt teď ujede elektricky 80 km (dosud 60 km), což patrně naprosté většině majitelů postačí ke každodennímu ježdění. Nová celohliníková benzinová patnáctistovka s 75 kW tak ke slovu přijde zřejmě zcela výjimečně, nicméně v případě potřeby dokáže rozšířit akční rádius vozu na 676 km. Nabíjení článků zabere z 240V sítě 4,5 hodiny, palivová nádrž má objem necelých 34 l.

Vůz je nyní nově pětimístný (tedy spíše 4+1místný) a Chevrolet si pečlivě vyslechl názory stávajících majitelů a provedl i další vylepšení, jako je změna uložení nabíjecího kabelu (nyní v boční části kufru namísto pod podlahou) a nové brzdy s účinnější rekuperací, navíc volitelnou v několika stupních. Nový Volt nebude navíc žádný lenoch, 111kW elektromotor s točivým momentem 398 N.m zajistí zrychlení z klidu na 96 km/h za solidních 8,4 s, což je zlepšení o 7 %, akcelerace z nuly na 50 km/h je lepší dokonce o 19 % - zlepšila se na 2,6 s. Maximálka Voltu činí 158 km/h, poháněna jsou přední kola, přičemž vůz obouvá pneumatiky Michelin Energy Saver 215/50 R 17. Chevrolet Volt 2016 je dlouhý 4582 mm, široký 1809 mm, vysoký 1432 mm a má rozvor náprav 2694 mm. Do kufru lze naložit 301 l nákladu a pohotovostní hmotnost auta činí 1607 kg.

Soudě podle fotografie se o několik řádů zlepšil interiér, jehož palubní deska je syntézou americko-korejských tvarů se špetkou Opelu, což možná zní podivně, ale nevypadá to úplně špatně. Na středovém panelu se pak vyjímá rozměrný "tablet" infotainmentového systému. Chevrolet dává na elektrický pohon záruku minimálně 8 let nebo 100 tisíc mil,

Michal Fokt
Diskuze (6)
Avatar - MILAN  USACARS.cz
12. 2. 2017 17:25
Volt teď ujede elektricky 80 km (dosud 60 km)
Volt teď ujede elektricky 80 km (dosud 60 km)
TOTO NENÍ NIC MOC - NAVÍC V PRAXI /VE SKUTEČNOSTI/ BÝVÁ VŠE .... ;-\ ;-\
Avatar - romgator
13. 1. 2015 14:16
Re: Mě přijde
První co mě napadlo při pohledu na vůz je, že vidím Astru.
Avatar - romgator
13. 1. 2015 14:15
Re: cena
Souhlas, přesto bych dal přednost jemu než třeba Malibu. Ale Impalu bych zase upřednostnil před Voltem.
Celkové si myslím, že vozy typu Volt budou pořád pro fanoušky a zeleně myslící lidi. Tedy do doby než se takové vozy uplatní i pro běžného člověka. Tady v čr se prodaly za rok jen dva kusy pokud vím..
Avatar - TeeJay
12. 1. 2015 21:39
Nebýt toho zlatého kříže
...byl by to pěkný Civic. :-)
12. 1. 2015 18:28
cena
jen aby to pani kuci nezazdili cenou, soucasny Volt je i s dotacema celkem drahej, pritom na nem za kazdej kus i tak musej vyvarit desnej balik, baterky v tomto pripade vyjdou nanejvyse na 6-7 tisic dolaru, cos neopodstatnuje cenu o 12-7 tisic nad vyse postavenyma modelama chevroletu, proste je lepsi si koupit Malibu nebo Impalu a ty usetreny penize neprojedete na benalu ani za dobu zaruky Volta

bvzhledove se me Volt hoodne libi :-)