28.10. 2015 Jan Mička Jan Mička

Nissan IDS je elektrický autonomní hatchback, jde o budoucí Leaf?

 

Koncept IDS automobilky Nissan by mohl být předzvěstí nového Leafu. Umí řídit úplně sám a disponuje pořádnými bateriemi pro dlouhý dojezd na jedno nabití.

Budoucnost patří bezemisním automobilům, které mohou v případě potřeby jezdit bez asistence řidiče. Tento koncept již před časem uvedla do běžného života automobilka Tesla a ostatní na sebe nenechají dlouho čekat. Ledacos ostatně odhaluje koncept Nissan IDS, který slaví premiéru na autosalonu v Tokiu.

Štíhlé tvary, použití uhlíkových vláken a maximální důraz na snadné obtékání vzduchu – to je Nissan IDS. Karoserie tohoto čtyřmístného hatchbacku je vysoká pouze 1380 milimetrů, což je pro srovnání o 101 milimetrů méně než u Volkswagenu Golf, a stojí na kolech s pneumatikami o šířce 175 milimetrů. To kvůli snížení valivého odporu. Už samotné disky ale mají díky speciálnímu designu kladně ovlivňovat proudění vzduchu a tím zlepšovat aerodynamiku, koeficient Cx ale v oficiálních materiálech nenajdete.

Autopilot od Tesly dostal zelenou i pro použití mimo USA, sdělil Musk

Nizounký Nissan si pravděpodobně vyžádá nastupování jako do sporťáku, uvnitř to tak ale rozhodně nevypadá. Vůz je poháněn blíže nespecifikovaným elektromotorem a zástavba akumulátoru o kapacitě 60 kWh nepřinesla středový tunel nebo rušivý schod. Jednotlivá sedadla lze proto natáčet a vzdušný kokpit pak budí dojem luxusní konferenční místnosti. Přístrojové desce dominuje ohromný displej přes celou její šířku, další rozhraní se nachází přímo před řidičem. Jak můžete vidět na jedné z fotografií, dojezd na jedno nabití by se mohl pohybovat okolo 600 kilometrů.

Video

Zajímavostí jsou dvě možnosti uspořádání řidičova pracoviště. V běžném režimu se vůz ovládá klasicky pomocí dvou pedálů a futuristického volantu připomínajícího koňské otěže, přepnutím do autonomního režimu se ale celý panel úhledně schová do přístrojové desky. To jenom dokazuje fakt, že je koncept IDS hudbou spíše vzdálené budoucnosti. Podle Carlose Ghosna, generálního ředitele Nissanu, tyto technologie revolučním způsobem změní vztah mezi řidičem a strojem, potažmo celou budoucí mobilitu. Dost možná se v každém případě díváme na příští generaci modelu Leaf.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…