Italská MV Agusta sice nabízí jedny z nejúžasnějších silničních motocyklů, ale zároveň se stále potýká s finančními problémy. Ty se pak mohou postarat o novou změnu majitele.

V posledních měsících se stále častěji objevují informace o špatné ekonomické situaci slavné motocyklové značky MV Agusta a jejích dluzích ve výši okolo 50 milionů eur, z nichž 20 milionů eur připadá bankovním domům Banca Popolare di Milano a Deutsche Bank. Třicet milionů eur má být vyplaceno dodavatelům.

K vyřešení současných problémů má údajně posloužit dohoda s věřiteli a připravovaná restrukturalizace, jejíž součástí bude snížení produkce ze zhruba 10.000 na necelých 6000 motorek ročně a rovněž zpětné odkoupení 25 % vlastních akcií, jimiž od října roku 2014 disponuje Mercedes-AMG.

Podle nejnovějších informací zveřejněných v italském deníku Corriere Della Sera se o slavnou italskou značku začal zajímat severoamerický koncern Polaris Industries. Podle dostupných informací mělo dojít k několika schůzkám zástupců obou společností, ale zda došlo k nějaké dohodě, prozatím není známo.

Příznivcům italské značky se nemusí možné spojení se severoamerickou firmou příliš zamlouvat, ale na druhou stranu se Polaris Industries může pochlubit svou vlastní motocyklovou značkou Victory a především úspěšným startem produkce nových strojů tradiční značky Indian Motorcycle, která pod jeho křídla patří od roku 2011.

Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta

MV Agusta se naopak potýká s finančními problémy s většími či menšími úspěchy od svého znovuzrození v devadesátých letech. Značku fungující v letech 1945 až 1980 a mající na svém kontě mimo jiné 38 jezdeckých titulů z mistrovství světa silničních motocyklů, vybojovaných ve čtyřech různých kubaturách, získala v roce 1991 Cagiva, ale teprve v roce 1997 představila první model F4 750.

Již v roce 1999 došlo k restrukturalizaci celého koncernu Cagiva, v němž se hlavní divizí stala MV Agusta. V roce 2004 vyústily finanční problémy v prodej celého koncernu MV Agusta včetně značek Cagiva a Husqvarna malajsijskému Protonu a ten jej již v následujícím roce prodal finanční společnosti GEVI SpA.

Rok 2007 přinesl prodej Husqvarny německému BMW a již v následujícím roce míří MV Agusta pod křídla Harley-Davidsonu, od nějž ji v roce 2010 získal Claudio Castiglioni se svou společností, který ji vede dodnes.

V říjnu roku 2014 koupila čtvrtinu akcií MV Agusty automobilka Mercedes-AMG a tento krok měl zajistit stabilizaci, ale podle posledních zpráv se zdá, že k té nejspíš nedošlo a slavná italská značka tak stále hledá řešení svých současných finančních problémů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
Zdroj: Autoevolution

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…