Italská MV Agusta sice nabízí jedny z nejúžasnějších silničních motocyklů, ale zároveň se stále potýká s finančními problémy. Ty se pak mohou postarat o novou změnu majitele.

V posledních měsících se stále častěji objevují informace o špatné ekonomické situaci slavné motocyklové značky MV Agusta a jejích dluzích ve výši okolo 50 milionů eur, z nichž 20 milionů eur připadá bankovním domům Banca Popolare di Milano a Deutsche Bank. Třicet milionů eur má být vyplaceno dodavatelům.

K vyřešení současných problémů má údajně posloužit dohoda s věřiteli a připravovaná restrukturalizace, jejíž součástí bude snížení produkce ze zhruba 10.000 na necelých 6000 motorek ročně a rovněž zpětné odkoupení 25 % vlastních akcií, jimiž od října roku 2014 disponuje Mercedes-AMG.

Podle nejnovějších informací zveřejněných v italském deníku Corriere Della Sera se o slavnou italskou značku začal zajímat severoamerický koncern Polaris Industries. Podle dostupných informací mělo dojít k několika schůzkám zástupců obou společností, ale zda došlo k nějaké dohodě, prozatím není známo.

Příznivcům italské značky se nemusí možné spojení se severoamerickou firmou příliš zamlouvat, ale na druhou stranu se Polaris Industries může pochlubit svou vlastní motocyklovou značkou Victory a především úspěšným startem produkce nových strojů tradiční značky Indian Motorcycle, která pod jeho křídla patří od roku 2011.

Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta

MV Agusta se naopak potýká s finančními problémy s většími či menšími úspěchy od svého znovuzrození v devadesátých letech. Značku fungující v letech 1945 až 1980 a mající na svém kontě mimo jiné 38 jezdeckých titulů z mistrovství světa silničních motocyklů, vybojovaných ve čtyřech různých kubaturách, získala v roce 1991 Cagiva, ale teprve v roce 1997 představila první model F4 750.

Již v roce 1999 došlo k restrukturalizaci celého koncernu Cagiva, v němž se hlavní divizí stala MV Agusta. V roce 2004 vyústily finanční problémy v prodej celého koncernu MV Agusta včetně značek Cagiva a Husqvarna malajsijskému Protonu a ten jej již v následujícím roce prodal finanční společnosti GEVI SpA.

Rok 2007 přinesl prodej Husqvarny německému BMW a již v následujícím roce míří MV Agusta pod křídla Harley-Davidsonu, od nějž ji v roce 2010 získal Claudio Castiglioni se svou společností, který ji vede dodnes.

V říjnu roku 2014 koupila čtvrtinu akcií MV Agusty automobilka Mercedes-AMG a tento krok měl zajistit stabilizaci, ale podle posledních zpráv se zdá, že k té nejspíš nedošlo a slavná italská značka tak stále hledá řešení svých současných finančních problémů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 
Zdroj: Autoevolution

Štítky Motorky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 





 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Včera

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se „přiškrtí“ kvůli stárnutí a dluhům

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se…

Během půlstoletí bude bezmála třetina Čechů starší 65 let, což extrémně navýší výdaje států na důchody. A…

 

iSport.cz

Chalupa rozhodl východočeské derby. Byl to pašerák, smál se útočník

Chalupa rozhodl východočeské derby. Byl to pašerák,…

Ve 41. minutě objel Matěj Chalupa pardubickou dvojici Děrvuk + Cardwell, vystřelil a puk propadl výstrojí Petera…

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme příliš snadno

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme…

Deprese, zmar, nechápavé kroucení hlavou. V totálním rozkladu končila znovu po týdnu svůj ligový zápas Sparta.…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…