Indian Chieftain Dark Horse: Styl až na prvním místě

 

Znovuzrozená značka Indian Motorcycle se má čile k světu a pro letošní sezónu si připravila nový bagger, který je temnou verzí modelu Chieftain.

Indian Motorcycle je v současnosti značkou, patřící od roku 2011 pod křídla Polaris Industries, produkující mimo jiné i motocykly značky Victory a tříkolky Slingshot. Výrobu zcela nově vyvinutých motocyklů Indian tento koncern spustil v roce 2013 a od té doby jejich nabídku neustále rozšiřuje.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny současných modelů značky Indian Motorcycle je Chieftain Dark Horse, mířící do stále populárnější kategorie baggerů, což jsou zjednodušeně řečeno lehce očesané cestovní motorky.

Identifikovat lze zástupce této kategorie díky nízkému čelními plexi, absenci horního kufru nebo opěrky spolujezdce, zarovnání linie bočních kufrů se zadním blatníkem a díky všem těmto úpravám celkově nižší siluetě motorky.

Indian Chieftain Dark Horse všechny požadavky na zařazení mezi baggery splňuje a dál rozvíjí styl výchozího modelu Chieftain, od nějž se odlišuje vlastně jen svou matně černou povrchovou úpravou, minimálním využitím chromování a standardně montovaným jednomístným sedlem.

Pod temným zevnějškem se i nadále ukrývá rám z hliníkové slitiny, v němž je uložen vzduchem chlazený vidlicový dvouválec Thunder Stroke 111 o objemu 1811 cm3, který disponuje maximálním točivým momentem 139 N.m při 2600 min-1. Motor spolupracuje s šestistupňovou převodovkou a síla agregátu se na zadní kolo přenáší pomocí ozubeného řemenu.

Stroj s rozvorem 1668 mm je dlouhá 2571 mm, široká 1000 mm, vysoká 1388 mm a jezdcovo pozadí si hoví ve výšce 660 mm. Nejen rozměry, ale i hmotnost 380 kg s plnou nádrží o objemu 20,8 l dávají jasně najevo, že tento Indian není žádný drobeček.

Součástí standardní výbavy modelu Chieftain Dark Horse je i přes jeho minimalistické pojetí řada prvků, zvyšujících komfort i bezpečí na palubě, mezi ně patří mimo jiné bezklíčové startování, kontrola tlaku v pneumatikách, ABS, elektricky ovládané zámky bočních kufrů, 100Wattový audio systém a Bluetooth.

Samozřejmostí jsou široké možnosti individualizace od vyšších řidítek přes začernění zbývajících chromovaných prvků a to i včetně výfuku až po sedlo pro spolujezdce pro ty, které nebaví jízda bez batůžku.

Na domácím severoamerickém trhu je cena tohoto Indianu stanovena na 21.999 amerických dolarů (zhruba 530.000 Kč), zatímco výchozí Chieftain je o 1000 amerických dolarů dražší (okolo 24.000 Kč). Na českém trhu je standardní model nabízen za 757.900 Kč a cena Dark Horse prozatím nebyla zveřejněna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…