Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo: Konec motoru 1,2 HTP, GTI za 440 tisíc

Aleš Jungmann
Diskuze (139)
V srpnovém ceníku Pola již nenajdete benzinový tříválec o objemu 1,2 litru, verze GTI je nyní levnější o 20.700,- Kč.

Motor 1,2 HTP už do Pola nekoupíte. Tříválce pod kapotou malého VW ale nekončí, v nabídce je i nadále agregát 1,2 TDI o výkonu 55 kW.

První cena se kvůli absenci zážehového tříválce zvedla, po započtení bonusu, z 214.900,- na 239.900,- Kč. Za tuto cenu dostanete třídveřové Polo vybavené benzinovým atmosférickým čtyřválcem o objemu 1,4 litru s výkonem 63 kW a s manuální pětistupňovou převodovkou.

Volkswagen si tak pravděpodobně dělá místo pro připravovaný model Up!, kterému by základní tříválcové Polo mohlo být nebezpečnou konkurencí.

Ceny uvedené v tabulkách jsou běžné ceníkové ceny při nákupu za hotové. U všech verzí je možné odečíst bonus 40 tisíc Kč při financování od ŠkoFINu nebo odprodeji staršího auta protiúčtem. Tento bonus byl oproti starému ceníku navýšen o 5 tisíc.

Podle toho, co jsme zjistili u prodejců, by neměl být problém získat stejnou cenu i když přijdete pro Polo s hotovými penězi.

Příplatek za převodovku DSG se dle motorizací a výbav pohybuje od 51 tisíc Kč do 56.600,- Kč, u 1,4 TSI je sedmistupňové DSG standardem.

Volkswagen Polo - ceny zážehových motorů
Zážehové motory1,4 16V1,2 TSI1,4 TSI
Převodovka5M (7DS)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]139011971390
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/500077/5000132/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800175/1550-4100250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]177 (177)190 (190)229
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,1 (11,9)9,7 (9,7)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,8)5,3 (5,3)5,9
Cena Trendline [Kč]279.900,-317.900,--
Cena Comfortline [Kč]296.600,-340.400,--
Cena Cross [Kč]346.500,-386.100,--
Cena GTI [Kč]--479.900,-

Polo Trendline má standardně ESP, čtyři airbagy, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a vnější zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie. Vyšší cenu proti konkurenci tedy může základní provedení obhájit bohatší výbavou, než bývá v dané třídě v nejlevnějším provedení obvyklé.

Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená a sklopná zadní sedadla a palubní desku z měkčeného plastu.

Standardem pro Polo je třídveřové provedení, pětidveřová karoserie se nabízí formou dvou zvýhodněných paketů. Společně s elektrickým stahováním zadních oken a klimatizací Climatic je za příplatek 15.600,- Kč, když je klimatizace automatická Climatronic, činí výše příplatku 26.600,- Kč. Vestavěný navigační systém RNS 310 je za příplatek 12.100,- Kč pro všechny úrovně výbavy.

Standardem pro CrossPolo jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17, k tomu se přidává o 15 mm zvýšený podvozek. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.

Výbava Cross vychází z provedení Comfortline. To znamená ESP, čtyři airbagy, rádio RCD 210 s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelná přední sedadla.

Cross přidává pětidveřovou karoserii, středovou loketní opěrku s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky (bez funkce přisvěcování do zatáček), volant potažený perforovanou kůží a hliníkové pedály.

Volkswagen Polo - ceny vznětových motorů
Vznětové motory1,2 TDI1,2 TDI BlueMotion1,6 TDI BMT1,6 TDI1,6 TDI
Převodovka5M5M5M5M (7DS)5M
Zdvihový objem [cm3]11991199159815981598
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/420055/420066/420066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000180/2000230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]170173180180 (180)190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,913,911,511,5 (11,5)10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]3,83,33,74,2 (4,3)4,2
Cena Trendline [Kč]315.800,-344.700,-357.000,---
Cena Comfortline [Kč]330.300,---359.300,-385.100,-
Cena Cross [Kč]375.600,---405.800,-432.700,-

Na rozdíl od Pola Trendline a Comfortline není pro CrossPolo určena akce zvýhodňující příplatek za klimatizaci. Zákazník si tak musí připravit plnou výši příplatku: 35.000,- Kč za poloautomatickou klimatizaci Climatic.

Verze GTI je (se započítáním bonusu) levnější o nezanedbatelných 20.700,- Kč.

Ve srovnání s Comfortline je seznam standardní výbavy bohatší o klimatizaci Climatic, elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu XDS, 17palcová kola, sportovní paket karoserie, sportovní přední sedadla a sportovní kůží potažený volant s manuální ovládáním převodovky.

Klimatizace Climatronic je pro Polo GTI v aktuální nabídce (v balíčku s pětidveřovým provedením) za příplatek 16.600,- Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (139)
Avatar - Guttalax
25. 8. 2011 17:08
HTP-Hop
;-) "Typickým příkladem jsou tříválce ve škodovkách. Ty, které mají mají rozvodový řetěz, nesmíte nechat zaparkované se zařazenou rychlostí v kopci," varuje Petřík. "Když je tak necháte bez zatažené ruční brzdy, přeskočí řetěz, protože je napínaný hydraulicky od tlaku motoru. Pokud neběží, tlak tam není, vymáčknou se napínáky a stavítka a řetěz přeskočí," popisuje. Své klienty už tak dva roky důrazně učí používat ruční brzdu.
25. 8. 2011 14:26
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Anabázu vzniku HTP poznám. ;-) Ale tá je konečnému užívateľovi ukradnutá.
25. 8. 2011 14:12
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
Bo bez ní by ti vyskočil z uložení,,,, a třepe se jako W353, to byl ovšem dvoutakt z roku 1953 !
25. 8. 2011 10:18
Re: 3 válce Toyoty versus HTP
to co si napisal je pravda, ale vacsinu zakaznikov to nezaujima (mam na mysli setrenie na vyvoji a vyrobe)
25. 8. 2011 10:16
Re: Konečně
skus tu poslednu vetu nejako rozviest, vo firme mame mix aut, fiaty su na ustupe, ale s brzdami sme si nikdy neuzili