VW Polo: Konec motoru 1,2 HTP, GTI za 440 tisíc
Motor 1,2 HTP už do Pola nekoupíte. Tříválce pod kapotou malého VW ale nekončí, v nabídce je i nadále agregát 1,2 TDI o výkonu 55 kW.
První cena se kvůli absenci zážehového tříválce zvedla, po započtení bonusu, z 214.900,- na 239.900,- Kč. Za tuto cenu dostanete třídveřové Polo vybavené benzinovým atmosférickým čtyřválcem o objemu 1,4 litru s výkonem 63 kW a s manuální pětistupňovou převodovkou.
Volkswagen si tak pravděpodobně dělá místo pro připravovaný model Up!, kterému by základní tříválcové Polo mohlo být nebezpečnou konkurencí.
Ceny uvedené v tabulkách jsou běžné ceníkové ceny při nákupu za hotové. U všech verzí je možné odečíst bonus 40 tisíc Kč při financování od ŠkoFINu nebo odprodeji staršího auta protiúčtem. Tento bonus byl oproti starému ceníku navýšen o 5 tisíc.
Podle toho, co jsme zjistili u prodejců, by neměl být problém získat stejnou cenu i když přijdete pro Polo s hotovými penězi.
Příplatek za převodovku DSG se dle motorizací a výbav pohybuje od 51 tisíc Kč do 56.600,- Kč, u 1,4 TSI je sedmistupňové DSG standardem.
Volkswagen Polo - ceny zážehových motorů | |||||
Zážehové motory | 1,4 16V | 1,2 TSI | 1,4 TSI | ||
Převodovka | 5M (7DS) | 6M (7DS) | 7DS | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1197 | 1390 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 63/5000 | 77/5000 | 132/6200 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | 175/1550-4100 | 250/2000-4500 | ||
Max. rychlost [km/h] | 177 (177) | 190 (190) | 229 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 (11,9) | 9,7 (9,7) | 6,9 | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 (5,8) | 5,3 (5,3) | 5,9 | ||
Cena Trendline [Kč] | 279.900,- | 317.900,- | - | ||
Cena Comfortline [Kč] | 296.600,- | 340.400,- | - | ||
Cena Cross [Kč] | 346.500,- | 386.100,- | - | ||
Cena GTI [Kč] | - | - | 479.900,- |
Polo Trendline má standardně ESP, čtyři airbagy, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, asistent pro rozjezd do kopce a vnější zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie. Vyšší cenu proti konkurenci tedy může základní provedení obhájit bohatší výbavou, než bývá v dané třídě v nejlevnějším provedení obvyklé.
Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělená a sklopná zadní sedadla a palubní desku z měkčeného plastu.
Standardem pro Polo je třídveřové provedení, pětidveřová karoserie se nabízí formou dvou zvýhodněných paketů. Společně s elektrickým stahováním zadních oken a klimatizací Climatic je za příplatek 15.600,- Kč, když je klimatizace automatická Climatronic, činí výše příplatku 26.600,- Kč. Vestavěný navigační systém RNS 310 je za příplatek 12.100,- Kč pro všechny úrovně výbavy.
Standardem pro CrossPolo jsou pětipaprsková kola Budapest, která obouvají pneumatiky 215/45 R17, k tomu se přidává o 15 mm zvýšený podvozek. Kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie, naopak lišty kolem oken, B a C sloupek mají leskle černý povrch.
Výbava Cross vychází z provedení Comfortline. To znamená ESP, čtyři airbagy, rádio RCD 210 s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a výškově nastavitelná přední sedadla.
Cross přidává pětidveřovou karoserii, středovou loketní opěrku s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky (bez funkce přisvěcování do zatáček), volant potažený perforovanou kůží a hliníkové pedály.
Volkswagen Polo - ceny vznětových motorů | |||||
Vznětové motory | 1,2 TDI | 1,2 TDI BlueMotion | 1,6 TDI BMT | 1,6 TDI | 1,6 TDI |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (7DS) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1199 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4200 | 55/4200 | 66/4200 | 66/4200 | 77/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 180/2000 | 180/2000 | 230/1500-2500 | 230/1500-2500 | 250/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 173 | 180 | 180 (180) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 13,9 | 11,5 | 11,5 (11,5) | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,8 | 3,3 | 3,7 | 4,2 (4,3) | 4,2 |
Cena Trendline [Kč] | 315.800,- | 344.700,- | 357.000,- | - | - |
Cena Comfortline [Kč] | 330.300,- | - | - | 359.300,- | 385.100,- |
Cena Cross [Kč] | 375.600,- | - | - | 405.800,- | 432.700,- |
Na rozdíl od Pola Trendline a Comfortline není pro CrossPolo určena akce zvýhodňující příplatek za klimatizaci. Zákazník si tak musí připravit plnou výši příplatku: 35.000,- Kč za poloautomatickou klimatizaci Climatic.
Verze GTI je (se započítáním bonusu) levnější o nezanedbatelných 20.700,- Kč.
Ve srovnání s Comfortline je seznam standardní výbavy bohatší o klimatizaci Climatic, elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu XDS, 17palcová kola, sportovní paket karoserie, sportovní přední sedadla a sportovní kůží potažený volant s manuální ovládáním převodovky.
Klimatizace Climatronic je pro Polo GTI v aktuální nabídce (v balíčku s pětidveřovým provedením) za příplatek 16.600,- Kč.