Před 50 lety se začal vyrábět polský Fiat 125p
Výroba tohoto automobilu, který byl velice oblíbený i v tehdejším Československu, skončila v červnu 1991. Do té doby jich polská automobilka FSO vyrobila téměř 1,5 milionu.
Licenční Fiat 125p, jehož nástupcem byl Polonez, byl jakýmsi hybridem. Oproti italskému prototypu Fiat 125 totiž získal interiér ze starších modelů 1300 a 1500 a bohužel i starší podvozkové komponenty, motory a převodovku. Během téměř 24 let bylo na Fiatu 125p uskutečněno asi 4000 změn a zdokonalení. Jeho konstrukci, zastaralé už v 60. letech, kdy Polsko kupovalo licenci, to však příliš nepomohlo. Kvalita vozů se stále zhoršovala a v roce 1991, kdy byla výroba ukončena, dokonce vůz odmítli převzít i někteří předplatitelé, kteří na něj čekali od začátku 80. let.
Poslední Fiat byl vyroben v červnu 1991. Měl tmavočervenou barvu a na jeho předním skle byl nápis: Čekáme na nástupce. Celkem bylo vyrobeno 1,445.699 Fiatů 125p se všemi možnými motory a všech možných modifikací. Třetina produkce šla na export a bývalé Československo bylo po tehdejší Jugoslávii druhou největší exportní destinací. Prodalo se jich tu necelých 83.000. Na konci 70. let stál Fiat 125p kolem 70.000 korun. To bylo o několik tisíc korun více než škodovky.