Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

 

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans. K mání je silniční verze závodního speciálu.

Porsche 911 GT1 ve všech svých variantách bylo určeno hlavně k závodění. Automobilka však potřebovala vyrobit sérii evolučního modelu pro běžné silnice kvůli jeho homologaci. První verze pro normální provoz se narodila už v roce 1996, kdy ještě nesla tvarové prvky generace 993. Další následovala o rok později, ta popisovaná je však ještě o sezónu mladší a hlavně přední světla už odpovídala sérii 996. Vozů pro běžné silnice vznikla pouhá dvacítka, více jich nebylo třeba. Už v době výroby nešlo o nic levného a nejinak tomu je i dnes. V posledních letech se dražily dva kusy, jeden stál 1,7 milionu dolarů, druhý dokonce 2,325 mil. USD (33,9-46,4 milionu korun dle současného kurzu).

Britský prodejce Trofeo Cars ze severního Norfolku nabízí „Strassenversion“, jak zní originální německý název, s číslem podvozku 6010. Požadovanou částku sice nezveřejnil, zadarmo ale jediný vyrobený žlutý exemplář určitě nebude. Mimochodem, byl postaven převážně ručně jako desátý v pořadí na zakázku pro francouzského majitele, v rodném listě má pochopitelně rok 1998. Lak je původní, o celokoženém interiéru s dvojicí sedaček od Recara nemluvě. Německá raketa má stejně jako devatenáct dalších postavených i silniční homologaci. Suchá váží 1150 kg, takže o zábavu za volantem bude jistě postaráno. Takové bolidy se nepoužívají pro každodenní ježdění, takže údaji 5.500 najetých kilometrů lze bez problému věřit.

Doslova a do písmene ikonické supersporty dosahovaly výkonu až 442 kW (600 koní). Plochý šestiválec (jak jinak u Porsche?) 3,2 l se dvěma turby byl umístěn před zadní nápravou, tedy uprostřed. Šestistupňová manuální převodovka má kulisu ve tvaru H a řadí se pádly. Zabrzdit z vysokých rychlostí pomáhají vrtané karbonové kotouče se čtyřpístkovými třmeny. Evoluční GT1 jela až 312 km/h a z klidu na stovku sprintovala pod 4 s. Ikonické supersporty? Vždyť se jednalo o zcivilizovaný závoďák, mezi oběma verzemi jsou až na nutnou výbavu rozdíly velmi malé...

Porsche se letos vrací do Le Mans s továrním týmem v nejprestižnější kategorii a myslí na absolutní vítězství. To zatím poslední je právě šestnáct let staré, jak už bylo zmíněno v titulku. Auto řízené Stéphanem Ortellim, Laurentem Aiellem a Allanem McNishem porazilo konkurenci od BMW i Mercedesu, která nedojela. Pomalejší byly i Nissany R390 GT1. Dobylo tak šestnácté vítězství pro automobilku (coby dodavatele motorů) ve slavném vytrvalostním klání na Circuit de la Sarthe. Triumf byl navíc dvojitý, stříbrný stupínek tenkrát patřil posádce Jörg Müller/Uwe Alzen/Bob Wollek.

JAKE.AUTO.CZ: Porsche 911 996 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Trofeo Cars, MotorAuthority
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 10-11 let): Jedno Porsche a čtyři Toyoty v TOP 10 Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 10-11 let): Jedno Porsche a čtyři Toyoty v TOP 10

Porsche 911 je na prvním místě i v žebříčku 10 až 11 let…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži závodí, kdo za půl roku nejvíc ztloustne!

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži…

Ať jsme tlustí na tři prsty! Toto pořekadlo je patrně životní mantrou příslušníků etiopského kmene Bodi. V tomto…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…