Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT2 (390 kW) na českém trhu: připravte pět na stole v českých

Ondřej Láník
Diskuze (95)
Extrémní výkony, technika přivedená na limit současných možností a cena, za kterou byste si mohli koupit dvě běžné devětsetjedenáctky a ještě by vám zbylo na jedno obyčejné auto. Porsche 911 GT2 se začalo prodávat na českém trhu.

Jeden z posledních očekávaných modelů odvozených ze současné generace Porsche 911 (997), model GT2, je nejrychlejším, ale také nejdražším Porsche současnosti. Vychází z 911 Turbo, ale je výkonnější díky několika technickým novinkám. Nejvyšší rychlost udává výrobce asi 329 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 s, akcelerace 0-160 km/h je otázkou 7,4 s. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor z Porsche 911 Turbo má stejný zdvihový objem 3,6 l, ale výkon 390 kW při 6500 ot./min a točivý moment 684 Nm mezi 2200 a 4500 ot./min. To vše směřuje jen na kola zadní nápravy!

Design ve jménu aerodynamiky

Designových změn a novinek je celá řada. Přední část byla uzpůsobena větším nárokům na chlazení motoru a brzd, nenápadný vývod použitého vzduchu před kapotou, hraje důležitou roli při vytváření přítlaku na přední nápravě, protože vzduch, který je spodním otvorem přiváděn k chladiči je směrován vzhůru. Aerodynamika dosahuje slušné hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx = 0,32, ale na obou nápravách je za jízdy generován negativní vztlak, nutný pro stabilitu za vysokých rychlostí. Vzadu je pevné křídlo, které jednak vytváří přítlak na zadní nápravě, ale také usměrňuje část proudu vzduchu k sacím otvorům, kam je díky tomu přiváděn vzduch pod tlakem ještě před tím, než jej dále stlačí turbíny. Zadní víko je vyrobeno z kompozitního materiálu vyztuženého skelnými vlákny.

Dvě turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek jsou optimalizována pro větší toky jak na sací, tak na výfukové straně, a spolu s VarioCam Plus patří k hlavním zdrojům zvýšení výkonu.

Výkon díky přeplňování

Naprostou novinkou v Porsche 911 je zcela nový expanzní systém sání. Na rozdíl od pulzního principu, při kterém se využívá pulzací v sacím traktu způsobaných otevíráním a zavíráním ventilů, je nové sání principielně jiné. Při přirozeném přeplňování pulzacemi totiž dochází také k nežádoucímu zahřívání vzduchu a s tím souvisejícími problémy se zapalováním, vedoucím k horší účinnosti celého procesu. Nová konstrukce sání s dlouhou přívodní částí s menším průměrem a krátkými přívody k jednotlivým válcům způsobuje, že vzduch při vstupu do válce expanduje. Protože při expanzi dochází k ochlazování, je směs vzduchu a benzinu vždy chladnější a proces má vyšší účinnost. Do válce se sice dostává méně vzduchu, ale to lze u přeplňovaného motoru snadno řešit zvýšením plnícího tlaku. Plnící tlak turbodmychadel byl proti motoru v 911 Turbo zvýšen asi o 0,2 baru. Zvýšení teploty při tomto stlačování vzduchu je však ihned eliminováno většími mezichladiči. Poprvé je výfukový systém Porsche 911 díky novému GT2 vybaven titanovým tlumičem, plně integrovaným do zádě vozu.

Prostě nejrychlejší

Nejvýkonnější současné Porsche 911 má novou funkci Launch Control, která pomáhá řidiči při rychlých startech překonat turboefekt. Maximalizace akcelerace je aktivována současným sešlápnutím spojky a plynu. Když plnicí tlak dosáhne asi 0,9 baru, stačí co nejrychleji pustit spojku a automobil pak zrychluje s nejvyšší účinností.Během aktivace této funkce upravuje elektronika motoru vstřikování, aby omezila prodlevu při růstu otáček turbodmychadla. Motormanagement při tomto startu řídí prokluz kol a zabraňuje tak nadměrnému opotřebení spojky.

Stabilizační systém PASM může pracovat v normálním nebo sportovním režimu, který umožňuje dosahovat větších bočních zrychlení. Standardem jsou u Porsche 911 GT2 keramické kotouče brzd a skořepinová sedadla.

Porsche 911 na českém trhu

V tuto chvíli je modelová řada 911 kompletní a všechny modely jsou také k dostání na českém trhu. Všechny cena pocházejí z aktuálního ceníku a jsou ošetřeny vzhledem k silné koruně. Základní model 911 Carrera je nyní k mání za dva a čtvrt milionu, avšak s rostoucími výkony cena prudce roste.

Porsche 911 - přehled modelové řady na českém trhu
Model911 Carrera911 Carrera S911 Carrera 4S911 Turbo911 GT3911 GT2
Motor3,6 l, atm.3,8 l, atm.3,8 l, atm.3,6 l, přepl.3,6 l, atm.3,6 l, přepl.
Hnací kolazadnízadnívšechnavšechnazadnízadní
Zdvihový objem [cm3]359638243824360036003600
Válce/ventily6/46/46/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]239/6800261/6600261/6600353/6000305/7600390/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]370/4250400/4600400/4600620 (680)/1950-5000405/5500680/2200-4500
Max. rychlost [km/h]285293288310310329
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,04,84,83,94,33,7
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]6,56,16,23,56,24,1
Komb. spotřeba [l/100 km]11,011,511,812,812,812,5
Pohotovostní hmotnost [kg]139514201475158513951440
Cena [Kč]2.227.000,-2.516.000,-2.681.000,-3.781.000,-3.064.000,-5.193.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (95)
Avatar - Dinar
6. 12. 2007 12:11
Re: Smysl
Člověče, pokud bych psal zdůvodnění, proč Carreru S, pak by mi stačilo se pod to tvé podepsat, souhlas do písmene. ;-)
6. 12. 2007 11:36
Re: GODZILA IS BACK
Az na to, ze GTR nie je Skyline.
6. 12. 2007 11:35
Re.
Az na to, ze GTR nie je Skyline. Skyline pride neskor a bude to prezlecene Infinity... :-!
6. 12. 2007 09:55
Re: AUTO PRO ZMINDRÁKOVANÝ NULY?
>:D >:D :yes:
6. 12. 2007 09:28
Re: AUTO PRO ZMINDRÁKOVANÝ NULY?
Počúvajte GTI, a čo si také predstavujete pod pojmom GARÁŽ? >:D