Porsche 911 GT2 (390 kW) na českém trhu: připravte pět na stole v českých

Porsche 911 GT2 (390 kW) na českém trhu: připravte pět na stole v českých

 
 

Extrémní výkony, technika přivedená na limit současných možností a cena, za kterou byste si mohli koupit dvě běžné devětsetjedenáctky a ještě by vám zbylo na jedno obyčejné auto. Porsche 911 GT2 se začalo prodávat na českém trhu.

Jeden z posledních očekávaných modelů odvozených ze současné generace Porsche 911 (997), model GT2, je nejrychlejším, ale také nejdražším Porsche současnosti. Vychází z 911 Turbo, ale je výkonnější díky několika technickým novinkám. Nejvyšší rychlost udává výrobce asi 329 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 s, akcelerace 0-160 km/h je otázkou 7,4 s. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor z Porsche 911 Turbo má stejný zdvihový objem 3,6 l, ale výkon 390 kW při 6500 ot./min a točivý moment 684 Nm mezi 2200 a 4500 ot./min. To vše směřuje jen na kola zadní nápravy!

Design ve jménu aerodynamiky
Designových změn a novinek je celá řada. Přední část byla uzpůsobena větším nárokům na chlazení motoru a brzd, nenápadný vývod použitého vzduchu před kapotou, hraje důležitou roli při vytváření přítlaku na přední nápravě, protože vzduch, který je spodním otvorem přiváděn k chladiči je směrován vzhůru. Aerodynamika dosahuje slušné hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx = 0,32, ale na obou nápravách je za jízdy generován negativní vztlak, nutný pro stabilitu za vysokých rychlostí. Vzadu je pevné křídlo, které jednak vytváří přítlak na zadní nápravě, ale také usměrňuje část proudu vzduchu k sacím otvorům, kam je díky tomu přiváděn vzduch pod tlakem ještě před tím, než jej dále stlačí turbíny. Zadní víko je vyrobeno z kompozitního materiálu vyztuženého skelnými vlákny.

Dvě turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek jsou optimalizována pro větší toky jak na sací, tak na výfukové straně, a spolu s VarioCam Plus patří k hlavním zdrojům zvýšení výkonu.

Výkon díky přeplňování
Naprostou novinkou v Porsche 911 je zcela nový expanzní systém sání. Na rozdíl od pulzního principu, při kterém se využívá pulzací v sacím traktu způsobaných otevíráním a zavíráním ventilů, je nové sání principielně jiné. Při přirozeném přeplňování pulzacemi totiž dochází také k nežádoucímu zahřívání vzduchu a s tím souvisejícími problémy se zapalováním, vedoucím k horší účinnosti celého procesu. Nová konstrukce sání s dlouhou přívodní částí s menším průměrem a krátkými přívody k jednotlivým válcům způsobuje, že vzduch při vstupu do válce expanduje. Protože při expanzi dochází k ochlazování, je směs vzduchu a benzinu vždy chladnější a proces má vyšší účinnost. Do válce se sice dostává méně vzduchu, ale to lze u přeplňovaného motoru snadno řešit zvýšením plnícího tlaku. Plnící tlak turbodmychadel byl proti motoru v 911 Turbo zvýšen asi o 0,2 baru. Zvýšení teploty při tomto stlačování vzduchu je však ihned eliminováno většími mezichladiči. Poprvé je výfukový systém Porsche 911 díky novému GT2 vybaven titanovým tlumičem, plně integrovaným do zádě vozu.

Prostě nejrychlejší
Nejvýkonnější současné Porsche 911 má novou funkci Launch Control, která pomáhá řidiči při rychlých startech překonat turboefekt. Maximalizace akcelerace je aktivována současným sešlápnutím spojky a plynu. Když plnicí tlak dosáhne asi 0,9 baru, stačí co nejrychleji pustit spojku a automobil pak zrychluje s nejvyšší účinností.Během aktivace této funkce upravuje elektronika motoru vstřikování, aby omezila prodlevu při růstu otáček turbodmychadla. Motormanagement při tomto startu řídí prokluz kol a zabraňuje tak nadměrnému opotřebení spojky.

Stabilizační systém PASM může pracovat v normálním nebo sportovním režimu, který umožňuje dosahovat větších bočních zrychlení. Standardem jsou u Porsche 911 GT2 keramické kotouče brzd a skořepinová sedadla.

Porsche 911 na českém trhu
V tuto chvíli je modelová řada 911 kompletní a všechny modely jsou také k dostání na českém trhu. Všechny cena pocházejí z aktuálního ceníku a jsou ošetřeny vzhledem k silné koruně. Základní model 911 Carrera je nyní k mání za dva a čtvrt milionu, avšak s rostoucími výkony cena prudce roste.

Porsche 911 - přehled modelové řady na českém trhu
Model911 Carrera911 Carrera S911 Carrera 4S911 Turbo911 GT3911 GT2
Motor3,6 l, atm.3,8 l, atm.3,8 l, atm.3,6 l, přepl.3,6 l, atm.3,6 l, přepl.
Hnací kolazadnízadnívšechnavšechnazadnízadní
Zdvihový objem [cm3]359638243824360036003600
Válce/ventily6/46/46/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]239/6800261/6600261/6600353/6000305/7600390/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]370/4250400/4600400/4600620 (680)/1950-5000405/5500680/2200-4500
Max. rychlost [km/h]285293288310310329
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,04,84,83,94,33,7
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]6,56,16,23,56,24,1
Komb. spotřeba [l/100 km]11,011,511,812,812,812,5
Pohotovostní hmotnost [kg]139514201475158513951440
Cena [Kč]2.227.000,-2.516.000,-2.681.000,-3.781.000,-3.064.000,-5.193.000,-

Anketa

Které Porsche 911 dává podle vás největší smysl?
Spolupracujeme s TipCars.com
Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti

Jakarta je s deseti miliony obyvatel hlavním a největším…

Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají

Bitcoin dosud charakterizovaly mimo jiné i obrovské…

Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc

Když přijely sovětské tanky, vzbudili ho brzy ráno…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT2 (390 kW) na českém trhu:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Dnes 18:49

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke Koptíkovi mizí před očima!

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke…

Mění se před očima! Herečka Hana Gregorová (65) během léta shodila několik kilo. Svoji hubenější postavu přišla…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit, přináší také riziko

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit,…

Dvanáct metrů na šířku, padesát metrů na délku a hloubka maximálně dvanáct centimetrů. V Pardubicích podruhé v…

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata. Matoušek míří do reprezentace

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata.…

Trvale žije na jihu Francie, o českém fotbale má však Jan Koller stále přehled. I v neděli sledoval, jak se jeho…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…