Porsche 911 GT3 RS má 500 koní na 1420 kg
Porsche 911 GT2 s největší pravděpodobností v této generaci nebude (pokud ještě vůbec někdy bude), čímž se v Ženevě právě představený model 911 GT3 RS stává nejsportovnějším "Elfer" na trhu. A na co se tedy máte protentokrát připravit? Z prvních fotografií to vypadá, že RS trošku obrousilo hrany. V interiéru už nejsou nekompromisní skořepiny, Porsche se ani nechlubí rámem za předními sedadly a soudě podle fotek exteriéru ho vůz opravdu nemá, zůstal však alespoň semišový volant a poutka na zavírání dveří namísto madel.
Pryč je ovšem "klacek" manuální převodovky, nové GT3 RS dostalo výhradně dvouspojkové PDK se sedmi stupni. Otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně, manuál dokáže více vtáhnout do děje, nicméně při vzpomínce na kamennou spojku minulé generace mě zabolí levá noha ještě teď. Auto oproti výchozí verzi GT3 zhublo 10 kg a to i přesto, že má navíc pořádné křídlo, masivnější blatníky i nárazníky. To je zásluha použití lehkých materiálů - kupříkladu střecha je z hořčíku, kapota a víko motoru zase z CFRP, celkem auto tedy váží 1420 kg. Kromě bodykitu a křídla auto zaujme ventilačními otvory v předních i zadních blatnících, naopak "ducktail" zadní křidélko se téměř ztratilo a slouží spíše jako upevňovací bod pro "žehlící prkno".
To nejzásadnější je pochopitelně až za zadní nápravou - údajně nově vyvinutý plochý čtyřlitrový šestiválec s atmosférickým plněním disponuje výkonem 500 koní (368 kW) a jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím elektronicky ovládaného diferenciálu s funkcí vektorování točivého momentu. Vůz s ním zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhé 3,3 s, na dvoustovku mu to trvá 10,9 s a maximálka leží někde lehce za hranicí 320 km/h.
Porsche 911 GT3 RS by mělo zvládnout Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 20 s a na vlastní kůži to budete moci vyzkoušet, pokud svému kontu odlehčíte nejméně o 181.690 euro.