Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 od Kaege. Jako retro jen vypadá!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Německá společnost Kaege GmbH se vydává podobným směrem jako kalifornský Singer a techniku Porsche 993 ukrývá pod klasické linie sedmdesátých let.

Společnost Kaege GmbH se sídlem ve Stettenu je připravena opravit nebo upravit prakticky jakékoliv Porsche a její divize Kaege Retro se věnuje renovacím i modernizacím klasiků se vzduchem chlazenými motory za zadní nápravou.

Výkladní skříní schopností této firmy je nádherné Porsche 911, které na první pohled působí dojmem, že je zástupcem některé z prvních sérií vyráběných na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Samotná firma jej uvádí jako moderní interpretaci série F s technikou generace 993.

Karoserie bílého kupé má využívat skelet z poslední generace vzduchem chlazených devětsetjedenáctek z devadesátých let, který vedle kvalitní antikorozní ochrany vyniká i výrazně vyšší tuhostí než u vozů z let sedmdesátých a osmdesátých. Hojné využití kompozitních materiálů pak stojí za hmotností 1195 kg.

Vozům z počátku sedmdesátých let se toto Porsche na první pohled vzdaluje díky svým LED světlometům a pozornost přitahují i jeho dvoudílné disky Fuchs s klasickým designem, která se ukrývají v lehce rozšířených blatnících.

Porsche 911 generace 993 darovalo tomuto vozu i svou pohonnou jednotku v podobě atmosférického vzduchem chlazeného šestiválce o objemu 3,6 l s výkonem 221 kW (300 k). Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou samozřejmě roztáčena pouze kola zadní nápravy.

Interiér je sympatickou kombinací klasiky s modernou, kdy je typická palubní deska Porsche 911 vybavena stylovými chromovanými rámečky a moderním rádiem Becker s klasickým vzhledem čelního panelu v kombinaci s tříramenným volantem vybaveným airbagem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
17. 3. 2016 16:23
Re: Singer
Každý to má rozdané v hlavě jinak. Zcela chápu ty, kteří lehce a i rádi obětují originalitu za lepší vlastnosti (samozřejmě předpokládám i zde jakousi míru citu).

Já zase preferuji původnost nejen u veteránů a klasiků, ale i u youngtimerů. (Jsem blázen a vadí mi například i nepatřičná autorádia, antény nebo zpětná zrcátka případně KN filtry .)

A když se člověk chce doopravdy pořádně svézt, tak raději něco ze současnosti, max. něco z předposledních generací. Fungují, spotřební materiál je bez problémů a když se něco náhodou šustne, tak se to dá opravit a srdce tolik nekrvácí. Bohužel to znamená mít tak 3-4 auta a tu vanu s prachama plnou alespoň do půlky. :-)
17. 3. 2016 15:10
Re: Singer
Není proto lepší si sehnat nějaký předrenovační kousek, pár stovek tisíc do toho vrazit a mít auto podle svých představ? Singer je pro mě top, ale cena je neskutečná a myslím si, že je i v čechách hromada firmiček, které restaurují veterány a něco podobného by taky dokázali.
Avatar - Dinar
17. 3. 2016 14:54
Re: Singer
Já jsem jednu dobu velmi vážně o první generaci 911ky uvažoval, několik kusů po Evropě i projel, nenašel jsem ale nic ve stavu 1 nebo naopak 4, takže to vyšumělo, ale jedno si budu pamatovat už napořád, a to, jak ta stará auta jezdí. Má to jedinečné kouzlo, ale i tak si po nějaké chvíli říkáš, fajn, ale mohlo by to přece jen líp brzdit, fajn, ale pár koní navíc by neškodilo, fajn, ale nemuselo by se to tolik naklánět atp. Já nejsem člověk posedlý patinou originálu, a chtěl bych si takové auto užívat s tím, že bych s ním pravidelně jezdil, tedy "bastly" typu Singer jsou v mých očích velmi zajímavou variantou, bohužel cenově nesmyslnou, i když chápu proč stojí, co stojí. ;-)
17. 3. 2016 14:20
Re: Singer
I v mých očích je Singer lepší, ať jsou ceny jaké chtějí. Purista ale stejně bude oba považovat za bastly.

Nekoupil bych si však ani jednoho a to i kdyby mi bylo o dvacet let méně a prachů plnou vanu. :-)
Avatar - Dinar
17. 3. 2016 13:37
Re: Singer
Nevíme nic o ceně, takže těžko objektivně srovnávat, ale Singer mi přijde stylově vychytanější.