Porsche 911 Turbo Cabrio - Návrat legendy

Porsche 911 Turbo Cabrio - Návrat legendy

 
 
6.8. 2003

Porsche 911 Turbo Cabrio je poslední novinkou v produkci značky, která se proslavila právě modelem 911. Na trhu se objevuje po dlouhých 14 letech, kdy skončila krátká dvouletá kariéra prvního modelu Turbo Cabrio.

Stejně jako první model z roku 1987, také nejnovější 911 Turbo Cabrio vychází ze stávajícího modelu kupé. Ten mu poskytl prakticky kompletní techniku, mimo karosérie, která pochopitelně postrádá pevnou střechu. Pojďme se tedy podívat, jaké změny musela karosérie podstoupit, aby v otevřené podobě vyhovovala sportovnímu vozu takového kalibru. Za základ posloužil skelet modelu Carrera 4S, který prodělal některé podstatné zásahy. Co se pevnosti struktury týče, nebylo nutno činit žádných významných zásahů. Karoserie je tedy vybavena zesílenými prahy, které jsou z plechů dvojnásobné tloušťky. Poprvé byly na některé exponované díly karoserie vozů Porsche použity plechy z vysokopevnostní oceli, v rámu čelního skla a za dveřmi napříč v podlaze byly použity trubkové výztuhy. O bezpečnost posádky se v případě převrácení vozu starají dva vystřelovací ochranné oblouky, které se v klidové poloze ukrývají za opěradly druhé řady sedadel. Zatímco pevnostní struktura zůstala prakticky zachována jako v Cerreře 4S, zásadnějších zásahů se dočkaly povrchové panely. Změny jsou nejvíce vidět na zádi. Zadní blatníky narostly do šířky o 60 mm, aby se docílilo typického Turbo vzhledu a byly do nich doplněny otvory pro přívod chladícího vzduchu k chladičům stlačeného vzduchu. Ostatní části jsou již použity z modelu Turbo. Rozměrný přední spoiler s pěti otvory pro přívod chladícího vzduchu se stará o chlazení tří chladičů motoru, to zajišťují tři velké otvory, a výkonných brzd, k nimž přivádí vzduch dva nízké otvory ve spodní hraně spoileru. Také zadní nárazník se spoilerem má potřebný tvar. Za zadními koly jsou v něm umístěny žebrované otvory pro odvod ohřátého vzduchu od chladičů stlačeného vzduchu. Své místo si na zádi našel také mohutný spoiler s výsuvnou částí.

Nejdramatičtější změnou proti uzavřené verzi je samozřejmě absence střechy. Její náhradou je skládací střecha, kterou ovládá elektrohydraulický mechanismus. K jejímu otevření, či zavření stačí pouze stisk jednoho tlačítka a vše ostatní proběhne automaticky. Na otevření střechy je potřeba 20 sekund, na zavření přibližně o 6 sekund více pokud to provádíme za jízdy. Systém umožňuje pracovat se střechou až do rychlosti 50 km/h a prodloužení zavíracího intervalu má na svědomí odpor vzduchu. Součástí standardního vybavení je také pevná střecha hardtop.

K pohonu Porsche 911 Turbo Cabrio byl použit stejný agregát jako pro uzavřenou verzi kupé. Jedná se tedy o kapalinou chlazený plochý šestiválec biturbo objemu 3,6 litru vybavený čtyřmi ventily na válec a pracující se suchou klikovou skříní. Vačková hřídel sacích ventilů je vybavena systémem VarioCam Plus, který umožňuje změnu časování i zdvihu těchto ventilů. Tento systém využívá dvou hrníčkových zdvihátek a dvou různých profilů vaček na každý ventil. Společně s variabilní délkou sacího potrubí, elektronicky ovládanou škrtící klapkou a dvěma turbodmychadly s chladiči stlačeného vzduchu tento systém umožňuje vyprodukovat výkon 309 kW (420 k) při 6000 ot/min a masivní točivý moment 560 Nm při 2700 – 4600 ot/min. Tyto hodnoty jsou identické s modelem Turbo stejně jako celé převodové ústrojí. To je osazeno ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, nebo alternativně pětistupňovým automatem Tiptronic s možností ručního řazení. Výkon je dále přenášen na všechna čtyři kola. Za ideálních podmínek je 95 procent výkonu přenášeno koly zadní nápravy a pouhých 5 procent jde přes viskózní spojku na předek. V případě zhoršených podmínek na zadní nápravě mohou až 40 procent výkonu přenášet přední kola. Pohon je také vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management), který v případě, že řidič dostane vůz za hranice, které jsou v jeho paměti, buď přibrzdí některé kolo, nebo navíc ještě zasáhne do řízení motoru a sníží jeho výkon.

Také konstrukce podvozku je tradiční. Přední náprava McPherson se spodním příčným a šikmým ramenem je odpružena kuželovou vinutou pružinou se souose umístěným dvouplášťovým plynovým tlumičem. Zadní náprava je pětiprvkové konstrukce, odpružena vinutými pružinami s jednoplášťovými plynovými tlumiči. O bezchybné a nevadnoucí zpomalení se starají brzdy s hliníkovými čtyřpístkovými třmeny a dutými kotouči s příčným vrtáním o průměru 330 mm na všech kolech. Přední mají tloušťku 34 a zadní 28 mm. Alternativně jsou k dispozici i keramické kotouče PCCB, které jsou jako standard např. v modelu GT3. Vůz je osazen koly z lehkých slitin o rozměrech 8Jx18 vpředu a 11Jx18 vzadu, na kterých jsou osazeny pneumatiky 225/40 ZR18, resp. 295/30 ZR18.

Interiér je typický a stejně vybavený jako u verze kupé. Nechybí zde bezpečnostní výbava v podobě čtyřech airbagů ani prvky luxusní jako např. kožené čalounění celého interiéru, automatická klimatizace či elektricky plně nastavitelná sedadla s pamětí. Nechybí kvalitní audio BOSE s měničem CD ani komunikační systém PCM a navigace.

Všechny úpravy se poněkud projevily na hmotnosti, které je proti uzavřené verzi o 120 kg vyšší, nicméně na dynamice to příliš znát není. Akceleraci z 0-100 km/h zvládá Cabrio za 4,3 sekundy což je jen o 0,1 s horší a z 0-160 km/h to stihne za 9,5 s (+0,2 s), což jsou rozdíly bez stopek těžko postřehnutelné. Také maximální rychlost 305 km/h se zataženou střechou má s uzavřenou verzí stejnou. Z toho plyne, že k nezměněné dynamice přibyly navíc příjemné zážitky s nebem nad hlavou…

Technické údaje
Motorboxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)309/420/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)560/2700-4600
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)305
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,3
Zrychlení 0-160 km/h (s)9,5
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,2
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4435
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1295
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1472
Rozchod vzadu (mm)1528
Pohotovostní hmotnost (kg)1660
Objem nádrže (l)64
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky Pneu Porsche

 

Tapety

Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 



Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…