Porsche 911 Turbo Cabrio - Návrat legendy

Porsche 911 Turbo Cabrio - Návrat legendy

 
 
6.8. 2003

Porsche 911 Turbo Cabrio je poslední novinkou v produkci značky, která se proslavila právě modelem 911. Na trhu se objevuje po dlouhých 14 letech, kdy skončila krátká dvouletá kariéra prvního modelu Turbo Cabrio.

Stejně jako první model z roku 1987, také nejnovější 911 Turbo Cabrio vychází ze stávajícího modelu kupé. Ten mu poskytl prakticky kompletní techniku, mimo karosérie, která pochopitelně postrádá pevnou střechu. Pojďme se tedy podívat, jaké změny musela karosérie podstoupit, aby v otevřené podobě vyhovovala sportovnímu vozu takového kalibru. Za základ posloužil skelet modelu Carrera 4S, který prodělal některé podstatné zásahy. Co se pevnosti struktury týče, nebylo nutno činit žádných významných zásahů. Karoserie je tedy vybavena zesílenými prahy, které jsou z plechů dvojnásobné tloušťky. Poprvé byly na některé exponované díly karoserie vozů Porsche použity plechy z vysokopevnostní oceli, v rámu čelního skla a za dveřmi napříč v podlaze byly použity trubkové výztuhy. O bezpečnost posádky se v případě převrácení vozu starají dva vystřelovací ochranné oblouky, které se v klidové poloze ukrývají za opěradly druhé řady sedadel. Zatímco pevnostní struktura zůstala prakticky zachována jako v Cerreře 4S, zásadnějších zásahů se dočkaly povrchové panely. Změny jsou nejvíce vidět na zádi. Zadní blatníky narostly do šířky o 60 mm, aby se docílilo typického Turbo vzhledu a byly do nich doplněny otvory pro přívod chladícího vzduchu k chladičům stlačeného vzduchu. Ostatní části jsou již použity z modelu Turbo. Rozměrný přední spoiler s pěti otvory pro přívod chladícího vzduchu se stará o chlazení tří chladičů motoru, to zajišťují tři velké otvory, a výkonných brzd, k nimž přivádí vzduch dva nízké otvory ve spodní hraně spoileru. Také zadní nárazník se spoilerem má potřebný tvar. Za zadními koly jsou v něm umístěny žebrované otvory pro odvod ohřátého vzduchu od chladičů stlačeného vzduchu. Své místo si na zádi našel také mohutný spoiler s výsuvnou částí.

Nejdramatičtější změnou proti uzavřené verzi je samozřejmě absence střechy. Její náhradou je skládací střecha, kterou ovládá elektrohydraulický mechanismus. K jejímu otevření, či zavření stačí pouze stisk jednoho tlačítka a vše ostatní proběhne automaticky. Na otevření střechy je potřeba 20 sekund, na zavření přibližně o 6 sekund více pokud to provádíme za jízdy. Systém umožňuje pracovat se střechou až do rychlosti 50 km/h a prodloužení zavíracího intervalu má na svědomí odpor vzduchu. Součástí standardního vybavení je také pevná střecha hardtop.

K pohonu Porsche 911 Turbo Cabrio byl použit stejný agregát jako pro uzavřenou verzi kupé. Jedná se tedy o kapalinou chlazený plochý šestiválec biturbo objemu 3,6 litru vybavený čtyřmi ventily na válec a pracující se suchou klikovou skříní. Vačková hřídel sacích ventilů je vybavena systémem VarioCam Plus, který umožňuje změnu časování i zdvihu těchto ventilů. Tento systém využívá dvou hrníčkových zdvihátek a dvou různých profilů vaček na každý ventil. Společně s variabilní délkou sacího potrubí, elektronicky ovládanou škrtící klapkou a dvěma turbodmychadly s chladiči stlačeného vzduchu tento systém umožňuje vyprodukovat výkon 309 kW (420 k) při 6000 ot/min a masivní točivý moment 560 Nm při 2700 – 4600 ot/min. Tyto hodnoty jsou identické s modelem Turbo stejně jako celé převodové ústrojí. To je osazeno ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, nebo alternativně pětistupňovým automatem Tiptronic s možností ručního řazení. Výkon je dále přenášen na všechna čtyři kola. Za ideálních podmínek je 95 procent výkonu přenášeno koly zadní nápravy a pouhých 5 procent jde přes viskózní spojku na předek. V případě zhoršených podmínek na zadní nápravě mohou až 40 procent výkonu přenášet přední kola. Pohon je také vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management), který v případě, že řidič dostane vůz za hranice, které jsou v jeho paměti, buď přibrzdí některé kolo, nebo navíc ještě zasáhne do řízení motoru a sníží jeho výkon.

Také konstrukce podvozku je tradiční. Přední náprava McPherson se spodním příčným a šikmým ramenem je odpružena kuželovou vinutou pružinou se souose umístěným dvouplášťovým plynovým tlumičem. Zadní náprava je pětiprvkové konstrukce, odpružena vinutými pružinami s jednoplášťovými plynovými tlumiči. O bezchybné a nevadnoucí zpomalení se starají brzdy s hliníkovými čtyřpístkovými třmeny a dutými kotouči s příčným vrtáním o průměru 330 mm na všech kolech. Přední mají tloušťku 34 a zadní 28 mm. Alternativně jsou k dispozici i keramické kotouče PCCB, které jsou jako standard např. v modelu GT3. Vůz je osazen koly z lehkých slitin o rozměrech 8Jx18 vpředu a 11Jx18 vzadu, na kterých jsou osazeny pneumatiky 225/40 ZR18, resp. 295/30 ZR18.

Interiér je typický a stejně vybavený jako u verze kupé. Nechybí zde bezpečnostní výbava v podobě čtyřech airbagů ani prvky luxusní jako např. kožené čalounění celého interiéru, automatická klimatizace či elektricky plně nastavitelná sedadla s pamětí. Nechybí kvalitní audio BOSE s měničem CD ani komunikační systém PCM a navigace.

Všechny úpravy se poněkud projevily na hmotnosti, které je proti uzavřené verzi o 120 kg vyšší, nicméně na dynamice to příliš znát není. Akceleraci z 0-100 km/h zvládá Cabrio za 4,3 sekundy což je jen o 0,1 s horší a z 0-160 km/h to stihne za 9,5 s (+0,2 s), což jsou rozdíly bez stopek těžko postřehnutelné. Také maximální rychlost 305 km/h se zataženou střechou má s uzavřenou verzí stejnou. Z toho plyne, že k nezměněné dynamice přibyly navíc příjemné zážitky s nebem nad hlavou…

Technické údaje
Motorboxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)309/420/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)560/2700-4600
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)305
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,3
Zrychlení 0-160 km/h (s)9,5
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,2
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4435
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1295
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1472
Rozchod vzadu (mm)1528
Pohotovostní hmotnost (kg)1660
Objem nádrže (l)64
Rozměr pneu vpředu225/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Babiš přišel na Národní v noci, ráno odjel za synem do Švýcarska Babiš přišel na Národní v noci, ráno odjel za synem do Švýcarska

Premiér a předseda ANO Andrej Babiš v sobotu brzy ráno…

Izrael čeká politické zemětřesení. Vítězství pravice není jisté, říká armádní velitel Izrael čeká politické zemětřesení. Vítězství pravice není jisté, říká armádní velitel

Příští izraelské volby mohou přinést velké změny. Není…

Těžba kryptoměn se přestává vyplácet, jejich hodnotu sráží válka o klon bitcoinu Těžba kryptoměn se přestává vyplácet, jejich hodnotu sráží válka o klon bitcoinu

Virtuální valuty zažily v uplynulém týdnu další otřes.…

Na Národní třídě v Praze to vře. Lidé vyhodili květiny od Babiše Na Národní třídě v Praze to vře. Lidé vyhodili květiny od Babiše

Vzpomínkové akce připomínající listopadové události roku…

 

Štítky Pneu Porsche

 

Tapety

Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
Porsche 911 Turbo Cabriolet Porsche 911 Turbo Cabriolet
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

 



Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej Porsche 911 GT1 Evo: Vzácná silniční verze je na prodej

Porsche 911 GT1 Evo vyhrálo v roce 1998 24 hodin Le Mans.…

Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video) Porsche LMP1: Vývoj prototypu pro Le Mans se nezastavil (video)

Porsche zbrojí na příští ročník čtyřiadvacetihodinovky v…

 



 
Mercedes představuje automobilovou továrnu budoucnosti. Připojení k WiFi mají i šroubováky

Mercedes představuje továrnu budoucnosti. Připojení k WiFi mají i šroubováky

Dnes 09:40

O Factory 56 možná neslyšíte poprvé. Po sérii fotografií představují stříbrné šípy továrnu budoucnosti také šestiminutovým videem.




Blesk.cz

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Nejdřív to vypadalo, že je ve StarDance spíš do počtu. Nedokázala se točit dokola a kvůli váze zvládnout…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

Slávista Jugas po comebacku: Bude těžké vrátit se do sestavy

Slávista Jugas po comebacku: Bude těžké vrátit se do sestavy

Dlouho čekal. Slávistický stoper Jakub Jugas odehrál první ostrý zápas v sezoně až 16. listopadu, když po…

Těžký návrat do Boleslavi: (Z)radan Lenc! Takový je sport, řekl útočník

Těžký návrat do Boleslavi: (Z)radan Lenc! Takový je…

Byl to pro něj hodně emotivní zápas. Téměř celou kariéru odehrál Radan Lenc v Mladé Boleslavi. V pátek se poprvé…

 

Reflex.cz

Nejlepší vánoční reklama, jakou letos uvidíte. Britský obchod hraje na city spolu s Eltonem Johnem

Nejlepší vánoční reklama, jakou letos uvidíte.…

Bývá už každoroční tradicí, že britský obchodní řetězec John Lewis přijde s delší vánoční reklamou, která…

Bál se demonstrantů? Andrej Babiš položil květiny na Národní třídě o půlnoci. Potom je někdo hodil do koše

Bál se demonstrantů? Andrej Babiš položil květiny na…

Andrej Babiš se raději vyhnul demonstrantům a na Národní třídu dorazil podle informací Blesk Zpráv již krátce po…