1.12. 2015 Michal Fokt

Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S 2016: Facelift přináší 20 koní navíc

 

Porsche představuje modernizované verze přeplňovaného vrcholu řady 911. Plochý šestiválec nyní disponuje 540, respektive 580 koňmi.

Modely Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S a jejich otevřené varianty Cabriolet jsou posledními zástupci řady 991, čekající na modernizaci, která je udrží v kondici po zbytek životního cyklu. Stuttgartská značka je oficiálně představí v lednu 2016 na detroitském autosalonu NAIAS, teď asi ale auta odbývají virtuální premiéru. Porsche slibuje vylepšení ve třech klíčových oblastech - výkonnosti, vzhledu a lepší každodenní využitelnosti vozů.

Nejvíce rozhodně potěší modifikace motoru. Plochý šestiválec 3,8 l se dvěma turby má jak u Turbo, tak u Turbo S zvýšen výkon o 20 koní, což znamená v prvním případě 540 koní (397 kW) a ve druhém 580 koní (427 kW). Asi nic, co byste poznali, ale je za tím spousta "inženýringu" - motor má větší turbodmychadla, disponující proměnnou geometrií lopatek (stále unikát v rámci benzinových motorů) a dávají tedy vyšší plnicí tlak, nové jsou také vstřikovače a došlo k úpravě vstupu sání v hlavách motoru.

Funkce "dynamic boost", která udržuje v režimech Sport a Sport Plus tlak v sání i když dojde ke krátkodobému polevení tlaku na pedál, zůstala zachována. Ačkoli jde o malý nárůst výkonu, na dynamice se změny projevily blahodárně. Stovku zvládne Turbo za 3,0 s (-0,4 s) a maximální rychlost činí 319 km/h, Turbo S totéž dokáže už za 2,9 s (-0,2 s) a rozjede se na 330 km/h. Motor by současně měl mít díky změnám elektroniky šestiválce i převodovky o něco nižší spotřebu.

Auta jsou standardně osazena 360mm volantem GT s designem ve stylu 918 Spyder, vybaveným kruhovým ovladačem Mode Switch, paket Sport Chrono má nový ovladač Sport Response, jenž okamžitě zajistí maximální možnou akceleraci a odezvu a to po dobu až 20 s, přičemž zbývající čas se zobrazuje na displeji v kapličce. Novinkou je v rámci stabilizačního systému Sport Mode, jenž pustí po krátkém stisku tlačítka řidiče ještě dál, než v dosavadním Sport Plus.

Porsche 911 Turbo by mělo ve spolupráci s PASM (Porsche Active Suspension Management) nabídnout lepší kombinaci jízdních vlastností a komfortu, Turbo S navíc přidává systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) pro potlačení náklonů a keramické brzdy PCCB. Auta disponují také asistentem pro změnu jízdního pruhu a zvedací systém pro přední nápravu, schopným zvýšit výšku předního lipu o 40 mm. Vizuální změny odpovídají faceliftu ostatních verzí s přihlédnutím k tradičnímu vizuálnímu zostření verze Turbo. Nový je i design 20" kol, která jsou u 911 Turbo stejně široká, jako u Turbo S (vpředu 9J, vzadu 11,5J) a přepracovány byly i koncovky výfuku a mřížka motoru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Vyberte si: Novou Fabii, nebo zvýšení výkonu o 30 koní u Porsche 911? Vyberte si: Novou Fabii, nebo zvýšení výkonu o 30 koní u Porsche 911?

Porsche modifikovalo slavnou devětsetjedenáctku. Facelift…

Sériové Porsche 911 s motorem uprostřed se může stát skutečností Sériové Porsche 911 s motorem uprostřed se může stát skutečností

Porsche se přestává bránit možnému vzniku modelu 911 v…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…