Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S 2016: Facelift přináší 20 koní navíc

Michal Fokt
Diskuze (2)
Porsche představuje modernizované verze přeplňovaného vrcholu řady 911. Plochý šestiválec nyní disponuje 540, respektive 580 koňmi.

Modely Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S a jejich otevřené varianty Cabriolet jsou posledními zástupci řady 991, čekající na modernizaci, která je udrží v kondici po zbytek životního cyklu. Stuttgartská značka je oficiálně představí v lednu 2016 na detroitském autosalonu NAIAS, teď asi ale auta odbývají virtuální premiéru. Porsche slibuje vylepšení ve třech klíčových oblastech - výkonnosti, vzhledu a lepší každodenní využitelnosti vozů.

Nejvíce rozhodně potěší modifikace motoru. Plochý šestiválec 3,8 l se dvěma turby má jak u Turbo, tak u Turbo S zvýšen výkon o 20 koní, což znamená v prvním případě 540 koní (397 kW) a ve druhém 580 koní (427 kW). Asi nic, co byste poznali, ale je za tím spousta "inženýringu" - motor má větší turbodmychadla, disponující proměnnou geometrií lopatek (stále unikát v rámci benzinových motorů) a dávají tedy vyšší plnicí tlak, nové jsou také vstřikovače a došlo k úpravě vstupu sání v hlavách motoru.

Funkce "dynamic boost", která udržuje v režimech Sport a Sport Plus tlak v sání i když dojde ke krátkodobému polevení tlaku na pedál, zůstala zachována. Ačkoli jde o malý nárůst výkonu, na dynamice se změny projevily blahodárně. Stovku zvládne Turbo za 3,0 s (-0,4 s) a maximální rychlost činí 319 km/h, Turbo S totéž dokáže už za 2,9 s (-0,2 s) a rozjede se na 330 km/h. Motor by současně měl mít díky změnám elektroniky šestiválce i převodovky o něco nižší spotřebu.

Auta jsou standardně osazena 360mm volantem GT s designem ve stylu 918 Spyder, vybaveným kruhovým ovladačem Mode Switch, paket Sport Chrono má nový ovladač Sport Response, jenž okamžitě zajistí maximální možnou akceleraci a odezvu a to po dobu až 20 s, přičemž zbývající čas se zobrazuje na displeji v kapličce. Novinkou je v rámci stabilizačního systému Sport Mode, jenž pustí po krátkém stisku tlačítka řidiče ještě dál, než v dosavadním Sport Plus.

Porsche 911 Turbo by mělo ve spolupráci s PASM (Porsche Active Suspension Management) nabídnout lepší kombinaci jízdních vlastností a komfortu, Turbo S navíc přidává systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) pro potlačení náklonů a keramické brzdy PCCB. Auta disponují také asistentem pro změnu jízdního pruhu a zvedací systém pro přední nápravu, schopným zvýšit výšku předního lipu o 40 mm. Vizuální změny odpovídají faceliftu ostatních verzí s přihlédnutím k tradičnímu vizuálnímu zostření verze Turbo. Nový je i design 20" kol, která jsou u 911 Turbo stejně široká, jako u Turbo S (vpředu 9J, vzadu 11,5J) a přepracovány byly i koncovky výfuku a mřížka motoru.

Michal Fokt
Diskuze (2)
2. 12. 2015 14:27
Re: Cena
To je tím, že má hromadu příplatků v základu. I Carrera S se dá (nebo alespoň dala) vyhnat přes 200 tisíc.
Avatar - hijack
1. 12. 2015 14:08
Cena
No chalani nemali veru vela prace s faceliftom Turba. Samo o sebe ide stale o povedzme vrchol. Vykon vs. efektivita preniest ho na cestu je obdivuhodna. Skoda ze tomu zodpoveda aj cena. Dat 202k € za Turbo S mi pride hodne ambiciozne. Huracan, R8 ci 570S mi pride ako lepsia utrata