Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S 2016: Facelift přináší 20 koní navíc
Modely Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S a jejich otevřené varianty Cabriolet jsou posledními zástupci řady 991, čekající na modernizaci, která je udrží v kondici po zbytek životního cyklu. Stuttgartská značka je oficiálně představí v lednu 2016 na detroitském autosalonu NAIAS, teď asi ale auta odbývají virtuální premiéru. Porsche slibuje vylepšení ve třech klíčových oblastech - výkonnosti, vzhledu a lepší každodenní využitelnosti vozů.
Nejvíce rozhodně potěší modifikace motoru. Plochý šestiválec 3,8 l se dvěma turby má jak u Turbo, tak u Turbo S zvýšen výkon o 20 koní, což znamená v prvním případě 540 koní (397 kW) a ve druhém 580 koní (427 kW). Asi nic, co byste poznali, ale je za tím spousta "inženýringu" - motor má větší turbodmychadla, disponující proměnnou geometrií lopatek (stále unikát v rámci benzinových motorů) a dávají tedy vyšší plnicí tlak, nové jsou také vstřikovače a došlo k úpravě vstupu sání v hlavách motoru.
Funkce "dynamic boost", která udržuje v režimech Sport a Sport Plus tlak v sání i když dojde ke krátkodobému polevení tlaku na pedál, zůstala zachována. Ačkoli jde o malý nárůst výkonu, na dynamice se změny projevily blahodárně. Stovku zvládne Turbo za 3,0 s (-0,4 s) a maximální rychlost činí 319 km/h, Turbo S totéž dokáže už za 2,9 s (-0,2 s) a rozjede se na 330 km/h. Motor by současně měl mít díky změnám elektroniky šestiválce i převodovky o něco nižší spotřebu.
Auta jsou standardně osazena 360mm volantem GT s designem ve stylu 918 Spyder, vybaveným kruhovým ovladačem Mode Switch, paket Sport Chrono má nový ovladač Sport Response, jenž okamžitě zajistí maximální možnou akceleraci a odezvu a to po dobu až 20 s, přičemž zbývající čas se zobrazuje na displeji v kapličce. Novinkou je v rámci stabilizačního systému Sport Mode, jenž pustí po krátkém stisku tlačítka řidiče ještě dál, než v dosavadním Sport Plus.
Porsche 911 Turbo by mělo ve spolupráci s PASM (Porsche Active Suspension Management) nabídnout lepší kombinaci jízdních vlastností a komfortu, Turbo S navíc přidává systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) pro potlačení náklonů a keramické brzdy PCCB. Auta disponují také asistentem pro změnu jízdního pruhu a zvedací systém pro přední nápravu, schopným zvýšit výšku předního lipu o 40 mm. Vizuální změny odpovídají faceliftu ostatních verzí s přihlédnutím k tradičnímu vizuálnímu zostření verze Turbo. Nový je i design 20" kol, která jsou u 911 Turbo stejně široká, jako u Turbo S (vpředu 9J, vzadu 11,5J) a přepracovány byly i koncovky výfuku a mřížka motoru.