Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 919 Hybrid s dvoulitrem a bez maskování

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
V letošním roce se Porsche na ženevském autosalonu zaměřilo na svůj návrat do nejvyšších pater světa motoristického sportu a hlavní hvězdou jeho expozice je nový speciál pro LMP1.

Automobilka Porsche letos s vozem 919 Hybrid vstupuje do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů World Endurance Championship (WEC), jejichž vrcholem je slavných 24 hodin Le Mans.

Nové předpisy tohoto seriálu jsou zaměřeny na hospodárnost a podporují vývoj závodních vozů s hybridními pohonnými systémy. Porsche 919 Hybrid tak podle automobilky poslouží i jako pojízdná laboratoř pro technologie připravované pro sériové vozy budoucnosti.

Vedle nového speciálu pro třídu LMP1 se v Ženevě představuje nejnovější vydání závodní 911 RSR, které bude hájit barvy značky v gétéčkách jak v Le Mans, tak i ve Word Endurance Championship a na stánku Porsche samozřejmě nechybí ani nové modely Macan a 911 Targa.

Svůj nový závodní stroj Porsche postupně odhaluje od loňského roku, ale teprve v Ženevě jej představuje ve válečných barvách a s kompletním týmem. Barevné provedení 919 Hybrid vychází do jisté míry ze skutečnosti, že partnerem Porsche Teamu pro WEC se stala společnost DMG MORI, patřící mezi vedoucí firmy ve výrobě obráběcích strojů.

Porsche ohledně exteriéru 919 Hybrid uvádí, že při ladění jeho aerodynamických vlastností strávil vývojový tým více než 2000 hodin v aerodynamickém tunelu. Namísto rozměrů samotného vozu automobilka připomíná pravidla pro třídu LMP1, která povolují maximální délku do 4650 mm, šířku mezi 1800 mm až 1900 mm a výšku 1050 mm. Pohotovostní hmotnost musí být nejméně 870 kg.

Pod povrchovými panely karoserie z kompozitních materiálů a plastů se ukrývá zcela nově vyvinutý vidlicový čtyřválec o objemu 2,0 litru, s nímž se Porsche tak trochu vrací ke svým kořenům, protože v padesátých a šedesátých letech jeho vozy porážely konkurenty s výrazně většími a často i výkonnějšími vozy. Nová pohonná jednotka přeplňována jedním turbodmychadlem je vybavena přímým vstřikováním paliva a umí až 9000 min-1.

Kromě zážehového dvoulitru pohánějícího zadní kola má 919 Hybrid v přídi uložen ještě elektromotor, který je určen k pohonu těch předních, energii však bude získávat rekuperací z obou náprav. Vpředu jde o klasický KERS, získávající energii z brzd, vzadu pak ERS, využívající (stejně jako turbodmychadlo benzinového motoru) energie výfukových plynů. Stejným způsobem funguje i hybridní systém u Audi R18, Němci si myslí, že rekuperace ze zadních brzd není dostatečně efektivní, na rozdíl od Toyoty, která využívá KERS i vzadu.

Spolu s odhalením finální podoby Porsche 919 Hybrid automobilka zveřejnila i kompletní sestavu šesti jezdců, jimiž jsou Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas,

Marc Lieb a Brendon Hartley .Závodní křest si LMP1 Porsche 919 odbude na šestihodinovce v Silverstone, která otevírá 20. dubna letošní ročník série WEC.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
4. 3. 2014 23:35
Fuj
Kde jsou ty časy, kdy v Le Mans závodila krásná auta. Tohle je bezkonkurenčně nejhnusnější Porsche všech dob! :no: