Porsche 919 Hybrid s dvoulitrem a bez maskování

 

V letošním roce se Porsche na ženevském autosalonu zaměřilo na svůj návrat do nejvyšších pater světa motoristického sportu a hlavní hvězdou jeho expozice je nový speciál pro LMP1.

Automobilka Porsche letos s vozem 919 Hybrid vstupuje do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů World Endurance Championship (WEC), jejichž vrcholem je slavných 24 hodin Le Mans.

Nové předpisy tohoto seriálu jsou zaměřeny na hospodárnost a podporují vývoj závodních vozů s hybridními pohonnými systémy. Porsche 919 Hybrid tak podle automobilky poslouží i jako pojízdná laboratoř pro technologie připravované pro sériové vozy budoucnosti.

Vedle nového speciálu pro třídu LMP1 se v Ženevě představuje nejnovější vydání závodní 911 RSR, které bude hájit barvy značky v gétéčkách jak v Le Mans, tak i ve Word Endurance Championship a na stánku Porsche samozřejmě nechybí ani nové modely Macan a 911 Targa.

Svůj nový závodní stroj Porsche postupně odhaluje od loňského roku, ale teprve v Ženevě jej představuje ve válečných barvách a s kompletním týmem. Barevné provedení 919 Hybrid vychází do jisté míry ze skutečnosti, že partnerem Porsche Teamu pro WEC se stala společnost DMG MORI, patřící mezi vedoucí firmy ve výrobě obráběcích strojů.

Porsche ohledně exteriéru 919 Hybrid uvádí, že při ladění jeho aerodynamických vlastností strávil vývojový tým více než 2000 hodin v aerodynamickém tunelu. Namísto rozměrů samotného vozu automobilka připomíná pravidla pro třídu LMP1, která povolují maximální délku do 4650 mm, šířku mezi 1800 mm až 1900 mm a výšku 1050 mm. Pohotovostní hmotnost musí být nejméně 870 kg.

Pod povrchovými panely karoserie z kompozitních materiálů a plastů se ukrývá zcela nově vyvinutý vidlicový čtyřválec o objemu 2,0 litru, s nímž se Porsche tak trochu vrací ke svým kořenům, protože v padesátých a šedesátých letech jeho vozy porážely konkurenty s výrazně většími a často i výkonnějšími vozy. Nová pohonná jednotka přeplňována jedním turbodmychadlem je vybavena přímým vstřikováním paliva a umí až 9000 min-1.

Kromě zážehového dvoulitru pohánějícího zadní kola má 919 Hybrid v přídi uložen ještě elektromotor, který je určen k pohonu těch předních, energii však bude získávat rekuperací z obou náprav. Vpředu jde o klasický KERS, získávající energii z brzd, vzadu pak ERS, využívající (stejně jako turbodmychadlo benzinového motoru) energie výfukových plynů. Stejným způsobem funguje i hybridní systém u Audi R18, Němci si myslí, že rekuperace ze zadních brzd není dostatečně efektivní, na rozdíl od Toyoty, která využívá KERS i vzadu.

Spolu s odhalením finální podoby Porsche 919 Hybrid automobilka zveřejnila i kompletní sestavu šesti jezdců, jimiž jsou Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb a Brendon Hartley .Závodní křest si LMP1 Porsche 919 odbude na šestihodinovce v Silverstone, která otevírá 20. dubna letošní ročník série WEC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě

V Barmě podle řady institucí dále trvá vysoké riziko pro…

Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron

Válka proti takzvanému Islámskému státu v Sýrii skončí…

Lidé jsou více ochotní platit za on-line vysílání. Vydělá přes půl bilionu dolarů Lidé jsou více ochotní platit za on-line vysílání. Vydělá přes půl bilionu dolarů

Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž…

Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika? Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika?

Nejrozšířenější kryptoměna dál proniká do zavedeného…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

Brazilská legenda končí kariéru. Kaká nepřesvědčila ani nabídka AC Milán

Brazilská legenda končí kariéru. Kaká nepřesvědčila…

Brazilský fotbalový záložník a mistr světa z roku 2002 Kaká ukončil v 35 letech profesionální kariéru. K…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…