Porsche 919 Hybrid s dvoulitrem a bez maskování

 

V letošním roce se Porsche na ženevském autosalonu zaměřilo na svůj návrat do nejvyšších pater světa motoristického sportu a hlavní hvězdou jeho expozice je nový speciál pro LMP1.

Automobilka Porsche letos s vozem 919 Hybrid vstupuje do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů World Endurance Championship (WEC), jejichž vrcholem je slavných 24 hodin Le Mans.

Nové předpisy tohoto seriálu jsou zaměřeny na hospodárnost a podporují vývoj závodních vozů s hybridními pohonnými systémy. Porsche 919 Hybrid tak podle automobilky poslouží i jako pojízdná laboratoř pro technologie připravované pro sériové vozy budoucnosti.

Vedle nového speciálu pro třídu LMP1 se v Ženevě představuje nejnovější vydání závodní 911 RSR, které bude hájit barvy značky v gétéčkách jak v Le Mans, tak i ve Word Endurance Championship a na stánku Porsche samozřejmě nechybí ani nové modely Macan a 911 Targa.

Svůj nový závodní stroj Porsche postupně odhaluje od loňského roku, ale teprve v Ženevě jej představuje ve válečných barvách a s kompletním týmem. Barevné provedení 919 Hybrid vychází do jisté míry ze skutečnosti, že partnerem Porsche Teamu pro WEC se stala společnost DMG MORI, patřící mezi vedoucí firmy ve výrobě obráběcích strojů.

Porsche ohledně exteriéru 919 Hybrid uvádí, že při ladění jeho aerodynamických vlastností strávil vývojový tým více než 2000 hodin v aerodynamickém tunelu. Namísto rozměrů samotného vozu automobilka připomíná pravidla pro třídu LMP1, která povolují maximální délku do 4650 mm, šířku mezi 1800 mm až 1900 mm a výšku 1050 mm. Pohotovostní hmotnost musí být nejméně 870 kg.

Pod povrchovými panely karoserie z kompozitních materiálů a plastů se ukrývá zcela nově vyvinutý vidlicový čtyřválec o objemu 2,0 litru, s nímž se Porsche tak trochu vrací ke svým kořenům, protože v padesátých a šedesátých letech jeho vozy porážely konkurenty s výrazně většími a často i výkonnějšími vozy. Nová pohonná jednotka přeplňována jedním turbodmychadlem je vybavena přímým vstřikováním paliva a umí až 9000 min-1.

Kromě zážehového dvoulitru pohánějícího zadní kola má 919 Hybrid v přídi uložen ještě elektromotor, který je určen k pohonu těch předních, energii však bude získávat rekuperací z obou náprav. Vpředu jde o klasický KERS, získávající energii z brzd, vzadu pak ERS, využívající (stejně jako turbodmychadlo benzinového motoru) energie výfukových plynů. Stejným způsobem funguje i hybridní systém u Audi R18, Němci si myslí, že rekuperace ze zadních brzd není dostatečně efektivní, na rozdíl od Toyoty, která využívá KERS i vzadu.

Spolu s odhalením finální podoby Porsche 919 Hybrid automobilka zveřejnila i kompletní sestavu šesti jezdců, jimiž jsou Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb a Brendon Hartley .Závodní křest si LMP1 Porsche 919 odbude na šestihodinovce v Silverstone, která otevírá 20. dubna letošní ročník série WEC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…