Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Exclusive: Čtvrtstoletí exkluzivity z Weissachu

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Součástí automobilky Porsche je také divize Exclusive, která dokáže uspokojit speciální požadavky zákazníků. Vznikla před 25 lety.

Stačí mít jen patřičný obnos na kontě a u Porsche Exclusive vám splní vaše konkrétní přání, ať už co se týče provedení interiéru, či posílení techniky. Žádné absurdity ovšem nečekejte, ve Weissachu je celkem asi stovka specialistů velmi hrdá na svou značku, pro kterou pracuje. Chcete například ručně šité kožené čalounění ve speciálním odstínu? Žádný problém, limitujícím faktorem požadavků je pouze jejich proveditelnost.

Vysoká kvalita výsledné práce a cit pro detail jsou u Porsche Exclusive naprostou samozřejmostí. Zákazníci jezdí buď přímo do sídla společnosti do Zuffenhausenu, nebo do východoněmeckého Lipska, mohou ale využít služeb jakéhokoli dealera značky. Nabídkový katalog je k dispozici v showroomech po celém Německu a také v zahraničí existuje zvláštní síť prodejců.

Od svého založení v polovině osmdesátých let se u Porsche Exclusive nevěnují pouze individualizacím interiérů a aplikaci speciálních laků, ale i úpravám karoserií, podvozků a motorů. Ze sice krátké, leč poměrně bohaté historie vyberme přestavby modelu 911 Turbo původní generace 930 do podoby závodního speciálu 935. Poznávacím znakem byla plochá příď (Američané jí říkají slantnose - doslova šikmý nos) a výklopné světlomety, existovaly také exempláře s užší karoserií.

Boxery další generace Turba 964 mohly dostat nejen doping a redukční dietu, ale také přední světla z luxusního modelu 928, přední část tak byla opět plošší. Pokud náhodou potkáte jeden ze vzácných kousků, vězte, že se nejedná o výtvor nějakého prznitele legendárních devětsetjedenáctek, ale o požadavek zhýčkaného klienta, který chtěl zkrátka něco extra. Mezi takové libůstky patřila i Turba poslední evoluce klasiky z Zuffenhausenu: série 993. Ta vznikla také jako kabriolety, či speedstery. V oficiálních katalozích Porsche byste tyto varianty nenašli, jednalo se opět o čistě zakázkovou práci, byť v režii automobilky samotné.

Dílem Porsche Exclusive je rovněž loňská limitovaná edice 250 kusů kupé 911 Sport Classic. Tvar pevného zadního křídla odkazoval na legendární Carreru RS 2,7 z roku 1973. Zatím posledním počinem je 911 Speedster. Puristická otevřená verze s nízkým čelním sklem měla premiéru letos v Paříži a vznikne ve stylovém počtu 356 exemplářů, vždyť první Speedster byl postaven právě na podvozku této řady. Je takovým malým dárkem k půlkulatinám. To ale není vše.

V březnu 2011 bude následovat kniha o historii divize a také výstava v továrním muzeu. V červnu se uskuteční výletní jízda Porsche Travel Clubu a oslavy budou zakončeny při srpnové Grand Prix historických vozidel na Nürburgringu.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)