reklama


17.3. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche na jednom prodaném autě vydělává 456.000 korun

Porsche na jednom prodaném autě vydělává 456.000 korun

Provozní zisk koncernu Volkswagen loni vzrostl o 1,5 procenta. Automobilka těžila hlavně ze zisků luxusních značek.

Výroba a prodej automobilů může být velice výhodný byznys. Skvělým příkladem je značka Porsche, která loni vykázala provozní zisk 2,579 miliardy eur. Na jedno auto vydělalo Porsche nejvíce z celého koncernu Volkswagen Group.

Průměrná marže na prodaném modelu Porsche loni činila výrazných 18 procent, o dvě procenta více než v roce 2012. Z ročenky VW Group vyplývá, že každý prodaný vůz značky Porsche loni koncernu vydělal asi 16.639 eur, což v přepočtu odpovídá 456.000 Kč.

Porsche nemá problém s odbytem svých aut, a tak si může dovolit vysokou mrži. Jeho zákazníci navíc nejsou tak citliví na cenu nového automobilu, díky čemuž může automobilka hledat jiné možnost, jak zákazníky nalákat, než je snížení ceny. Kvůli tomu obecně vydělávají více automobilky cílící na bohatou klientelu než mainstreamové značky.

Nepřehlédněte: Volkswagen Group chce letos prodat více než 10 milionů automobilů

V těsném závěsu za Porsche je v otázce marží Bentley, z ceny vozu této britské značky činí marže rovných 10 procent. Ještě v roce 2012 to bylo „jen“ 6,9 procenta. Na každém prodaném autě Bentley vydělává 15.903 eur, tedy zhruba 436.000 korun.

Výsledky Lamborghini jsou ovlivněny faktem, že jsou počítány ve společné provozní jednotce spolu s Audi. Marže na prodaném automobilu těchto dvou značek i tak činí slušných 10,1 procenta. Na každém prodaném voze tato dvojice vydělá 3.728 eur (asi 102.000 korun).

Finanční výsledky Bugatti v ročence VW Group samostatně uvedeny nejsou. V otázce marží je ale Bugatti mezi luxusními značkami výjimkou. I přes vysokou cenu Veyronu Grand Sport, pohybující se okolo 40 milionů korun, je tento vůz ztrátový, jeho vývoj byl totiž velice nákladný.

K tématu: Bugatti Veyron je ztrátový. Až moc

Mezi výdělečné značky patří také ty nabízející užitkové a nákladní vozy. Marže Scanie loni činila 9,4 procenta, na prodaném vozidle vydělala 12.175 eur (334.000 korun), tedy více než Audi/Lamborghini.

A jak si vedly mainstreamové značky? Nejvyšší marže měla loni Škoda (5,1 procenta), následuje Volkswagen (2,9 procenta). Seat byl loni v provozní ztrátě, z každého auta prodělal 2,2 procenta jeho ceny.

Marže jednotlivých značek koncernu VW Group v roce 2013
ZnačkaMarže [%]Zisk na prodaném autě [euro]
Audi/Lamborghini10,13.728
Bentley10,015.903
MAN2,02.279
Porsche18,016.639
Scania9,412.175
Seat-2,2-331
Škoda5,1726
Volkswagen2,9615
VW Užitkové vozy4,81.027

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma neprohrál už 12 zápasů

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma…

Basketbalisté Nymburka zdolali v předposledním kole skupiny Ligy mistrů favorizované Monako 76:66. Český celek…

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží konec kariéry?

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží…

Chová se jako správná královna. Umíte vládnout líp? Fajn, zkuste si to. Jestli ale na to nemáte, tak dál povedu…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama