reklama


25.5. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche Panamera: Detailní informace o druhé generaci ještě před premiérou

 

Panamera 971 dostane novou platformu i nové motory. Auto bude lehčí a prostornější než předchůdce.

Porsche na podzimním pařížském autosalonu představí druhou generaci modelu Panamera. Jak bývá u vozů ze Zuffenhausenu zvykem, design se tolik nezmění. Zato útroby projdou výraznou změnou, vůz s interním kódem 971 dostane novou platformu i nové motory.

Základem Panamery G2 (jak je auto v Porsche nazýváno) se stane modulární platforma MSB (Modularer Standard-Baukasten). Tato koncernová architektura je určena pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Vedle panamery ji v budoucnu využije též nadcházející generace Bentley Continental nebo nástupce Bentley Mulsanne.

Hlavní předností nové techniky je nižší hmotnost, nová panamera díky ní bude vážit asi o 100 kilogramů méně než první generace. Platforma je navržena tak, aby zvládla i zástavbu pohonu všech kol nebo hybridního pohonu. Panamera za příplatek nabídne i natáčecí zadní nápravu.

Vnější rozměry panamery se tolik nezmění. Přesto projdou úpravou do té míry, že změní proporce auta tak, aby byl výsledek líbivější. Právě design první panamery byl její nevýhodou. I bývalý generální ředitel značky a dnešní šéf VW Group Matthias Müller předloni připustil, že vzhled auta nebyl to pravé ořechové.

Čelní sklo nové panamery změní sklon a střecha nad zadními sedadly se sníží o 20 milimetrů, aby boční silueta auta byla bližší 911. I přes tuto změnu Porsche tvrdí, že místo nad hlavou pasažérů vzadu zůstane zachováno, klesne o nepatrné tři milimetry. Prostoru pro kolena však pomůže o 30 mm prodloužený rozvor (na 2.950 mm). Stejně jako u předchůdce bude nabízena i prodloužená varianta, která dnes tvoří asi čtvrtinu prodejů panamery. Novinkou pak bude kombík, který v roce 2012 naznačil koncept Panamera Sport Turismo. Stále se spekuluje také o příchodu kupé.

Osoby, které panameru G2 už viděly, tvrdí, že design bude proti předchůdci hranatější a ostřejší. Hlavní světlomety budou standardně diodové, verzi Turbo bude možné poznat díky větším chladicím otvorům nebo obdélníkovým výfukům. Součinitel aerodynamického odporu činí 0,29.

Vnitřek v duchu doby vsadí na dotykové plochy a velkou obrazovku multimediálního systému, která bude mít úhlopříčku 12,3 palce. Pět kruhových přístrojů před řidičem nahradí velký analogový tachometr doplněný o dva 7“ digitální displeje. Tradiční balíček Sport Chrono výbavu rozšíří o stopky na vrchu palubní desky.

V tuto chvíli je jasné, že nová panamera bude při zahájení prodeje dostupná ve třech verzích. Základem bude v době uvedení na trh Panamera 4S s dvakrát přeplňovanou třílitrovou V6, nad ní bude stát Panamera Turbo s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, který by podle dřívějších zpráv měl nabídnout výkon 404 kW a točivý moment 770 N.m. Zájemci o vznětový motor pak budou moci sáhnout po Panameře 4S Diesel s čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu přes 294 kW.

Všechny jednotky budou spolupracovat s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. S manuálem nepočítejme, u současné panamery byl mezi zákazníky tak málo oblíbený, že jej Porsche před dvěma lety vyškrtlo z nabídky.

Později se nabídka dále rozšíří. Základním motorem se má stát benzinový třílitrový šestiválec, nabídku turbodieselů rozšíří třílitrový šestiválec. Těšit se můžeme hned na dva hybridy – se zážehovým a vznětovým motorem nebo na Panameru Turbo S, jejíž výkon přesáhne hranici 600 koní (441 kW).

Jednotlivé motory jsou modulární a budou využity i v dalších modelech koncernu VW Group. Třílitrový šestiválec vyvinulo Audi, které jej již použilo v nové S4. Čtyřlitrový vznětový osmiválec zase známe z SQ7. Vývoj čtyřlitrového osmiválce mělo na starosti přímo Porsche, tento motor patrně uvidíme také třeba v chystaném SUV Lamborghini Urus.

Konstruktéři se při vývoji zaměřili na zachování sportovních jízdních vlastností, zlepšit ale chtěli i komfort. To se mělo podařit díky vzduchovému podvozku, který třeba u verze Turbo bude standardem. Slabší modely budou mít v základu ocelové odpružení.

Specialitou bude systém InnoDrive, který pomocí senzorů a kamer bude sledovat okolí vozu. Použitá data využije nejen adaptivní tempomat nebo automatické brzdění, ale také třeba převodovka, která podle okolního provozu upraví řazení. Součástí výbavy v tomto případě bude i poloautomatické řízení.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
Zdroj: Auto Express, GTspirit
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Prozkoumejte s námi interiér Porsche Panamera! Video: Prozkoumejte s námi interiér Porsche Panamera!

Porsche Panamera jako konkurent BMW 7 a Mercedesu S musí…

Porsche Panamera rozšiřuje nabídku: Nový základ i nový vrchol Porsche Panamera rozšiřuje nabídku: Nový základ i nový vrchol

Druhá generace Panamery se dočkala nového základního…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají se další hlasy

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají…

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé…

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká…

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký velvyslanec v Česku Andrew Schapiro opustit svůj úřad…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama