reklama


Porsche Panamera GTS: Dobrá atmosféra zapadne mezi S a Turbo

Porsche Panamera GTS: Dobrá atmosféra zapadne mezi S a Turbo

 
 

Porsche pokračuje ve vyplňovaní i těch nejmenších skulin v nabídce. Písmena GTS si našla cestu do modelové řady Panamera.

Autosalon v Los Angeles se nestal místem světové premiéry menšího SUV Cajun ani odhalení nové generace Boxsteru. Automobilka Porsche místo toho představila novou verzi Panamery s označením GTS.

Podobně jako u modelových řad 911 a Cayenne se Porsche i v případě Panamery snaží vyplnit mezery v nabídce. Nové GTS se tak vklíní mezi modely S s atmosférickým osmiválcem a Turbo s jeho přeplňovanou variantou.

Podobně jako například u první generace Cayenne bude i u Panamery model s označením GTS tím nejsportovnějším v nabídce. To má být jasné již při prvním pohledu na lehce upravený vzhled karoserie s novým předním nárazníkem vybaveným většími vstupy vzduchu. K identifikačním znakům mají patřit i prahy, rámy oken, difuzor a některé další prvky v černé barvě. Pozornému pozorovateli neunikne světlá výška snížená o 10 mm.

V interiéru je na čalounění sedadel a dalších části využito Alcantary v kombinaci s prošíváním nití v kontrastní barvě a logy GTS vyšitými opěrkách hlav všech sedadel. Součástí výbavy je mimo jiné monitor umístěný v přístrojovém štítu, který informuje o hodnotách podélného a příčného zrychlení.

K pohonu Panamery GTS slouží atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, který je naladěn na výkon 316 kW (430 k) při 6700 min-1, což je 22 kW (30 k) více než u modelů S a S4. Podobná situace se opakuje i v případě točivého momentu, který u GTS vrcholí hodnotou 520 Nm, zatímco u starších sourozenců je k dispozici 500 Nm.

S motorem standardně spolupracuje dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK a elektronický pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM). Standardem jsou i adaptivní tlumiče PASM (Porsche Active Suspension Management) a paket Sport Chrono Plus, který nabízí režimy Normal, Sport a Sport Plus. Ty upravují charakteristiku motoru, převodovky, v případě nastavení Sport a Sport Plus snížují světlou výšku a aktivují systém označený Sound Symposer.

Tento systém má po svém spuštění navozovat v interiéru tu správnou sportovní zvukovou kulisu. Na jejím vytvoření se podílí zvukový tunel, který přenáší vibrace mezi sacím filtrem a škrticí klapkou. Tyto vibrace jsou pak prostřednictvím membrány přenášeny do A sloupků, odkud míří do interiéru jako zvuk motoru.

Čtyřmístné GT stojí standardně na 19palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 255/45 ZR19 vpředu a 285/40 ZR19 vzadu. Standardní brzdový systém pochází z Panamery Turbo a může jej podobně jako u ostatní vozů značky Porsche nahradit brzdový systém PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Porsche Panamera GTS zvládne ve standardním nastavení akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne maximální rychlosti 288 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Porsche 10,9 litru benzinu na 100 km a s pneumatikami s nízkým valivým odporem 10,7 l na 100 km.

Prodej Porsche Panamera GTS má být zahájen v únoru příštího roku a ceny mají začínat na 116.716 Euro (zhruba 3.000.000,- Kč).

Jake.auto.cz: Porsche Panamera (přehled testů a dalších článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama





reklama




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama