Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
Porsche Panamera GTS
43 Fotogalerie

Porsche Panamera GTS: Dobrá atmosféra zapadne mezi S a Turbo

Porsche pokračuje ve vyplňovaní i těch nejmenších skulin v nabídce. Písmena GTS si našla cestu do modelové řady Panamera.

Autosalon v Los Angeles se nestal místem světové premiéry menšího SUV Cajun ani odhalení nové generace Boxsteru. Automobilka Porsche místo toho představila novou verzi Panamery s označením GTS.

Podobně jako u modelových řad 911 a Cayenne se Porsche i v případě Panamery snaží vyplnit mezery v nabídce. Nové GTS se tak vklíní mezi modely S s atmosférickým osmiválcem a Turbo s jeho přeplňovanou variantou.

Podobně jako například u první generace Cayenne bude i u Panamery model s označením GTS tím nejsportovnějším v nabídce. To má být jasné již při prvním pohledu na lehce upravený vzhled karoserie s novým předním nárazníkem vybaveným většími vstupy vzduchu. K identifikačním znakům mají patřit i prahy, rámy oken, difuzor a některé další prvky v černé barvě. Pozornému pozorovateli neunikne světlá výška snížená o 10 mm.

V interiéru je na čalounění sedadel a dalších části využito Alcantary v kombinaci s prošíváním nití v kontrastní barvě a logy GTS vyšitými opěrkách hlav všech sedadel. Součástí výbavy je mimo jiné monitor umístěný v přístrojovém štítu, který informuje o hodnotách podélného a příčného zrychlení.

K pohonu Panamery GTS slouží atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, který je naladěn na výkon 316 kW (430 k) při 6700 min-1, což je 22 kW (30 k) více než u modelů S a S4. Podobná situace se opakuje i v případě točivého momentu, který u GTS vrcholí hodnotou 520 Nm, zatímco u starších sourozenců je k dispozici 500 Nm.

S motorem standardně spolupracuje dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK a elektronický pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM). Standardem jsou i adaptivní tlumiče PASM (Porsche Active Suspension Management) a paket Sport Chrono Plus, který nabízí režimy Normal, Sport a Sport Plus. Ty upravují charakteristiku motoru, převodovky, v případě nastavení Sport a Sport Plus snížují světlou výšku a aktivují systém označený Sound Symposer.

Tento systém má po svém spuštění navozovat v interiéru tu správnou sportovní zvukovou kulisu. Na jejím vytvoření se podílí zvukový tunel, který přenáší vibrace mezi sacím filtrem a škrticí klapkou. Tyto vibrace jsou pak prostřednictvím membrány přenášeny do A sloupků, odkud míří do interiéru jako zvuk motoru.

Čtyřmístné GT stojí standardně na 19palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 255/45 ZR19 vpředu a 285/40 ZR19 vzadu. Standardní brzdový systém pochází z Panamery Turbo a může jej podobně jako u ostatní vozů značky Porsche nahradit brzdový systém PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Porsche Panamera GTS zvládne ve standardním nastavení akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne maximální rychlosti 288 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí Porsche 10,9 litru benzinu na 100 km a s pneumatikami s nízkým valivým odporem 10,7 l na 100 km.

Prodej Porsche Panamera GTS má být zahájen v únoru příštího roku a ceny mají začínat na 116.716 Euro (zhruba 3.000.000,- Kč).