Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Malý roadster bude mít zpoždění

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nového základního modelu automobilky Porsche se dočkáme nejdříve za tři roky, ve třetím čtvrtletí 2014.

Další krize je totiž dle odborníků na spadnutí a pochopitelně se dotkne i automobilového průmyslu. Příchod malého roadsteru bude záviset na vývoji globální ekonomiky, řekl výkonný ředitel Porsche Matthias Müller v nedávném rozhovoru pro Financial Times Deutschland.

Recese se prý projeví na plno již příští rok. Oproti plánovanému třetímu kvartálu letopočtu 2014 se tak debut roadsteru pochopitelně může ještě zpozdit. Mohli bychom oznámit přesnější datum uvedení auta na trh již brzy, ale také toto rozhodnutí můžeme odsunout až na příští rok, dodal Müller.

Nástupce slavného modelu 550 by měl stát kolem 40 tisíc eur, tedy zhruba milion korun. Společně s novým malým SUV Cajun je zaměřen na ty zákazníky, kteří si nemohou dovolit jeho dražší verze. Hnidopichové tak možná vytáhnou z archivu trochu ironický pojem Volks-Porsche (lidové Porsche), kterým počastovali již před čtyřmi desetiletími model 914. Zmíněný výraz ale nenarážel rozhodně jen na cenu...

Končící generace sportovních Porsche se prodávají špatně. Kultovní 911 ztratila, od ledna do září našlo nové majitele jen 13.777 aut místo 15.714. Prodej řady Boxster/Cayman spadl o 83 jednotek (z 9.504 na 9.421). SUV Cayenne a supersportovní fastback Panamera ovšem jedou. Cayenne za stejné období dosáhlo na takřka 44 tisíc vozů místo 25 tisíc loňských. Odbyt Panamery se zvedl o 1.070 kusů na 18.750.

Situace se může trochu vylepšit s novou Carrerou, která se začne prodávat na starém kontinentu v prosinci. Americkou prezentaci v kalifornské Santa Marii má již 911 s kódem 991 rovněž za sebou. Třetí Boxster pak přijde příští rok, ale obě řady obchodní úspěchy SUV a Panamery překonají jen těžko.

Automobilka z Zuffenhausenu by chtěla zvednout své prodeje v horizontu dalších sedmi let na 200 tisíc kusů. To poněkud nekoresponduje se slovy jejího šéfa ve stejném interview, když řekl: Porsche nechce a ani nebude masovou značkou. Hranici 100 tisíc již letos poprvé ve své historii překonala. Od ledna do října našlo své majitele po celém světě 100.391 aut se štítem města Stuttgartu ve znaku (+28,2 %). Třetina zákazníků jsou Číňané a slavný výrobce dnes již nejen sportovních vozů stále zvažuje možnou produkci v nejlidnatější zemi světa.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)