Porsche zahájilo výrobu modelu Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera se ve své druhé generaci dočkalo druhé karosářské verze, fastback doplnil kombík. Model pojmenovaný Sport Turismo měl světovou výstavní premiéru na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Začátkem května pak byly zveřejněny ceny pro český trh.
Zákazníci mají možnost výběru z pěti provedení modelu Panamera Sport Turismo s praktičtější karoserií, ukrývající interiér s koncepcí 4+1 a zavazadlový prostor o objemu 520 litrů.
Výroba všech pěti provedení modelu Panamera Sport Turismo probíhá v závodě automobilky Porsche v Lipsku, do nějž bylo v souvislosti s produkcí novinky investováno 500 milionů eur.
Základ nabídky představuje Panamera 4 Sport Turismo s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 243 kW, spolupracujícím s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.
Následují provedení Panamera 4S Sport Turismo pohání 2,9litrový zážehový šestiválec s dvěma turby o výkonu 324 kW, zatímco Panamera 4S Diesel Sport Turismo má pod kapotou naftový osmiválec biturbo s 310 kW.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo je plug-in hybrid kombinující elektromotor s 2,9litrovým šestiválcem o celkovém výkonu 340 kW a aktuálním vrcholem je Panamera Turbo Sport Turismo s čtyřlitrovým osmiválcem biturbo o výkonu 404 kW.
Automobilka Porsche zahájila výstavbu svého podniku v Lipsku v únoru roku 2000 a výroba zde byla zahájena v srpnu roku 2002. Tehdy se jednalo o první generaci modelové řady Cayenne. V roce 2009 nastoupila druhá generace tohoto SUV. Kromě Cayenne se v Lipsku vyrábí i menší SUV Macan a kompletní modelová řada Panamera. Mezi srpnem 2003 a květnem 2006 zde byl vyráběn i supersportovní model Carrera GT.
Porsche uvádí, že v loňském roce opustilo brány podniku v Lipsku celkem 158.432 nových vozů. V současnosti má tento podnik disponovat mimo jiné 948 roboty a zaměstnávat 4055 pracovníků. K zajímavostem závodu pak patří zákaznické centrum a testovací okruhy, z nichž ten silniční má celkovou délku 3,7 km a terénní pak rovných 6 km.